Ga terug   Computer Idee Forum > Internet > Verbinding

Discussietools Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
Oud 27 November 2016, 19:24   #1
anoniem13758
Guest

Standaard Laptop kan pagina niet laden

De laptop van de buren heeft een vreemd probleem. De laptop kan na verloop van tijd geen enkele internet pagina laden. In de browser verschijnt dan de melding:
Deze site is niet beschikbaar. Het DNS adres van de server www.nu.nl kan niet worden gevonden. Het gekke is dat de pc en tablet/smartphones wel een internet verbinding hebben op dat moment.

Vanwege de DNS melding heb ik bij de eigenschappen van de netwerk adapter de instelling gewijzigd van automatische DNS server toewijzen naar DNS server 8.8.8.8(google). Hierdoor werkte de internet verbinding weer voor een dag. Gisteren kwam de buurman weer langs met dezelfde melding in de browser. Op onze draadloze verbinding moest ik de DNS server weer automatisch zetten om een werkende internet verbinding te krijgen. Als ik de DNS van Google instelde dan kwam de melding weer terug.

Ik weet niet waar ik het nu moet zoeken. De internet verbinding van de provider is wel goed en aan de router(kpn)bij de buren ligt het volgens mij ook niet, want dan hadden er meer apparaten er last van moeten hebben.

Wie weet een oplossing die ik kan proberen?
  Met citaat antwoorden

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten