Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Netwerk

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 12 January 2014, 11:00   #1
anoniem23326
Guest

Standaard Unifi instellen via netwerk

Ik heb hier een Unifi AP Kan met geen mogelijkheid de instellingen wijzigen, met geen mogelijkheid in te komen.

Wat heb ik tot nu toe gedaan

Ik heb de software de Unifi controler er opstaan. firrewal en virusscanner even tijdelijk uitgezet, maar alles zonder succes.

De Unifi is via een UPC router aangesloten, werkt verder wel, maar ik wil een ander kanaal instellen wat minder gebruikt wordt

Zie in bijgevoegd
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg ScreenShot024.jpg‎ (20,1 KB, 5x gelezen)
  Met citaat antwoorden
Oud 12 January 2014, 11:14   #2
anoniem42071
Guest

Standaard

Voor Apple en Windows:

1.
Launch the UniFi Controller application if hasn’t already
been started.

Mac users:
Go > Applications > UniFi

Windows users:
Start > All Programs > Ubiquiti
UniFi
.
2.
The UniFi login screen will appear. Enter the admin
name and password in the appropriate fields and click
Login
.

Dit zal de handleiding zijn: http://dl.ubnt.com/guides/UniFi/UniF...User_Guide.pdf

Zie pagina 7

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 12 January 2014, 11:41   #3
anoniem23326
Guest

Standaard

Het geen je hier omschrijft allemaal gedaan, had de handleiding al geheel doorgelezen.
Ook de pagina 7 geraadpleegd.

Zie verder nogmaals in Bijgevoegd.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg ScreenShot025.jpg‎ (87,8 KB, 7x gelezen)
  Met citaat antwoorden
Oud 12 January 2014, 13:13   #4
anoniem42071
Guest

Standaard

Je hangt toch wel met een utp kabel aan dat ding?
Dat lijkt me de enige manier om instellingen te wijzigen, anders kunnen je buren dat ook (draadloos).

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 12 January 2014, 15:47   #5
anoniem23326
Guest

Standaard

Ja de Unifi is met een UTP kabel aangesloten op de UPC router.
Ook mijn computer is met een UTP kabel verbonden met dezelfde router.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 January 2014, 17:31   #6
anoniem42071
Guest

Standaard

Op zich kan ik het ding niet echt, maar vaak moet je om de configuratie aan te passen, zo'n accespoint rechtstreeks aan de pc/laptop hangen.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 12 January 2014, 17:53   #7
anoniem23326
Guest

Standaard

Volgens de handleiding moet het benaderbaar zijn via het netwerk waar deze aan is gekoppeld.
Ik heb uiteraard geprobeerd de Unifi rechtstreeks aan de computer, maar dat werkt zeker niet.

Iemand anders nog goede adviezen ??
  Met citaat antwoorden
Oud 12 January 2014, 17:58   #8
anoniem13724
Guest

Standaard

je hebt, bij het direct aansluiten van de ap, geen dhcp server

je zal dus zelf de instellingen moeten maken van ip adres en sub mask

de gateway en dns server heb je in dit geval niet nodig (al zal de computer er wel wat in willen hebben)
  Met citaat antwoorden
Oud 12 January 2014, 18:07   #9
anoniem23326
Guest

Standaard

Van deze zaken weet ik verder niet veel, maar mogelijk is uitleg in begrijpelijke bewoording mogelijk.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 January 2014, 18:19   #10
anoniem23326
Guest

Standaard

Ineens zie ook ook deze melding, waar ik niet veel van begrijp. Lees hieronder.

Het beveiligingscertificaat van de site is niet betrouwbaar.
Je probeert 192.168.0.13 te bereiken, maar het certificaat dat de server retourneerde, is uitgegeven door een instantie die niet wordt vertrouwd door het besturingssysteem van je computer. Dit kan betekenen dat de server zelf beveiligingsgegevens heeft gegenereerd waarop Chrome niet kan vertrouwen voor veiligheidsinformatie, of dat een hacker probeert je communicatie te onderscheppen.
Je kunt beter niet verder gaan, vooral niet als deze waarschuwing niet eerder is weergegeven voor deze website.
Toch doorgaan Terug naar de veiligheid
Meer informatie
Wanneer je verbinding maakt met een beveiligde website, retourneert de server die deze site host een zogenaamd certificaat aan je browser, om zijn identiteit te verifiëren. Dit certificaat bevat identiteitsgegevens zoals het adres van de website, die worden geverifieerd door een derde partij die je computer vertrouwt. Door het adres in het certificaat te vergelijken met het adres van de website, kan worden geverifieerd dat je veilig communiceert met de website die je bedoelde en niet met iemand anders (zoals een hacker op je netwerk).

In dit geval is het certificaat niet geverifieerd door een derde partij die je computer vertrouwt. Iedereen kan een certificaat maken voor een website. Daarom is het belangrijk dat certificaten geverifieerd worden door een betrouwbare derde partij. Zonder die verificatie hebben de identiteitsgegevens in het certificaat geen waarde. Het is daarom niet mogelijk te verifiëren of je communiceert met 192.168.0.13 in plaats van met een hacker die een eigen certificaat heeft gemaakt waarin hij claimt 192.168.0.13 te zijn. Je kunt beter niet verdergaan.

Als je echter werkzaam bent bij een organisatie die zelf certificaten uitgeeft en je probeert contact te leggen met een interne website van de organisatie met zo'n certificaat, kun je dit probleem wellicht veilig oplossen. Je kunt het hoofdcertificaat van je organisatie importeren als 'root certificate'. Certificaten die door je organisatie zijn uitgegeven of geverifieerd, worden toegestaan. Deze fout wordt niet meer weergegeven als je contact legt met een interne website. Neem contact op met de ondersteuningsafdeling van je organisatie om een nieuw hoofdcertificaat toe te voegen aan je computer.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten