Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Netwerk

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 5 January 2013, 17:57   #1
anoniem55295
Guest

Standaard Aansluiten Engenius ECB300 als accesspoint

Ik heb sinds een paar dagen de ecb300 in huis echter ik krijg hem niet geconfigureerd. Ik sluit hem rechtstreeks aan op een pc (die dus dan geen internetverbinding meer heeft) en wijzig de adapterinstellingen m.b.t. tcp/ipv4.
Als ik dan vervolgens in mijn browser 192.168.1.1 ingeef en enter, krijg ik geen verbinding met de ecb300. Het ip-adres van de pc is 192.168.1.21. Wat doe ik toch verkeerd. Heb al geprobeerd op een laptop die via wifi internetverbinding heeft en op een pc, maar het lukt mij absoluut niet.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 January 2013, 19:05   #2
anoniem42071
Guest

Standaard

Heb je dat ding nieuw gekocht, of van iemand anders overgenomen?
Ik dat laatste geval kan een vorige eigenaar het ip hebben verandert.
Aan de achterzijde zit een klein verzonken knopje. Druk dat 10 sec. lang in, terwijl dat ding aanstaat en hij wordt terug gezet naar fabrieks waarden.
Daarna zou het IP 192.168.1.1 moeten zijn.
Manual: http://www.engeniustech.com/resource...l_20120215.pdf

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 5 January 2013, 19:32   #3
anoniem55295
Guest

Standaard

Niek,

Apparaat nieuw uit doos via Wlan shop. Zal eens proberen wat jij zegt. Als ik hem aansluit op de pc branden alle 3 de lampjes groen. Krijg enkel geen verbinding.
Ik laat je wat weten.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 January 2013, 21:09   #4
anoniem13724
Guest

Standaard

staat de dhcp nog aan dan kan je kijken via start -- uitvoeren -- cmd (enter) ipconfig /all (enter)

en dan kijken bij standaard gateway

hier zou dan het ip nummer van de router moeten staan
  Met citaat antwoorden
Oud 5 January 2013, 22:42   #5
anoniem42071
Guest

Standaard

Citaat:
Ik sluit hem rechtstreeks aan op een pc (die dus dan geen internetverbinding meer heeft) en wijzig de adapterinstellingen m.b.t. tcp/ipv4.
Wat wijzig je hier precies?
Want normaal hoef je aan de adapter niets te wijzigen. Je sluit een 8 aderige utp kabel aan, schakel modem en router uit.
Zet nu eerst het modem aan en laat dat geheel opstarten. Daarna zet je die router aan en als die opgestart is moet je al verbinding hebben met het www.
Daarna kan je met 192.168.1.1. in je router inloggen met user admin en passw. admin en eventueel je wifi netwerk beveiligen.

Of ben je bezig een router achter een andere router te hangen, omdat je al wifi hebt op de laptop? Kijk dan even hier: http://forum.computeridee.nl/showthr...ghlight=router

Niek

Laatst gewijzigd door Niekie30 : 5 January 2013 om 22:44
  Met citaat antwoorden
Oud 6 January 2013, 12:22   #6
anoniem32166
Guest

Standaard

Als je 'm rechtstreeks op je pc aansluit dan moet je de pc een VAST IP ADRES geven.

Normaal krijgt de pc een ip adres van de router maar die staat er dan niet meer tussen en heeft de pc dus geen ip adres meer!

Normaliter kan je het accespoint aan de router hangen en 'm dan benaderen. Het enige probleem wat je met 192.168.1.1 kunt hebben is dat de router dit adres ook heeft.

Niels
  Met citaat antwoorden
Oud 6 January 2013, 15:34   #7
anoniem55295
Guest

Standaard

Inmiddels is het na veel gevloek gelukt. Ik ben plotseling 1 x op de ecb kunnen komen en heb hem geconfigureerd als access point. Ik zie mijn netwerk nu 2 X namelijk 1 x ziggo en 1 x ziggo 2. Ik heb he draadloos signaal van de ziggo/cisco router uitgeschakeld en vervolgens de geconfigureerde ecb aangesloten op de cisco router. De draadloze apparatuur gaat nu via de ecb en de normale pc's zijn bedraad aangesloten op een switch.
De sterkte van het signaal van de ecb valt echter heel erg tegen. Ik heb de firmware geupdate maar ik weet niet hoe en waar de signaalsterkte in te stellen. Bij plaatsing naast de cisco router kwam ik nog niet tot o de bovenverdieping. Ik heb de ecb nu op de bovenverdieping aangesloten op een switch. Nu heb ik wel wifi-signaal echter nu valt het signaal tegen op de benedenverdieping.
Nadat ik de ecb had gecofigureerd kwam ik er wederom niet meer op.
  Met citaat antwoorden
Oud 7 January 2013, 10:02   #8
anoniem23326
Guest

Standaard

Heb er hier presies het zelfde mee slecht ding moeilijk te configureren.
Ik gebruik deze achter mijn Cisco EPC 3925 modem van UPC. Ik ben al 14 dagen bezig dat ding werkend te krijgen. Ik krijg er wel signaal uit, maar internet ho maar.

Zelfs een bekende computerzaak heeft het al opgegeven.
Mocht jij het alsnog werkend hebben gekregen, hoor ik graag wat je gedaan hebt
  Met citaat antwoorden
Oud 7 January 2013, 10:49   #9
anoniem55295
Guest

Standaard

Henri,
Zoals gezegd: het lukte een hele tijd NIET om op de ECB te komen. Ik heb vervolgens bij de adapterinstellingen bij TCP/IP4 neergezet 192.168.1.21 en vervolgens kreeg ik met het intikken van 192.168.1.1 in mijn browser plotseling verbinding met de ECB (terwijk ik dat al tig keer op deze manier geprobeerd had). Ik heb vervolgens de ECB geconfigureerd als access point en het ziggo ssid ingegeven alsmede de wep-key (dit laatste is wel ff uitzoeken onder Security).
Ik ben vervolgens met de ecb naar mijn cisco router gelopen, hem daarop aangesloten en heb tenslotte het wifi-gebeuren van de cisco-router uitgeschakeld, zodat het wifi-signaal nu wordt doorgegeven door de ECB (achteraf heb ik het wifi-signaal wederom ingeschakeld, daar het volgens mij niets uitmaakt of dit nu aan of uit staat).
Tot mijn verbazing had ik op de bovenverdieping echter net zoveel ontvangst als voorheen, niets dus.
Ik heb vervolgens de ecb gehangen aan een switch die op de bovenverdieping staat en die op zijn beurt aan de cisco router hangt (via een kabel die van de bovenverdieping helemaal naar de cisco router in de kelder gaat). Ik heb nu op de bovenverdieping prima wifi-ontvangst echter in de huiskamer viel het wederom tegen (vandaar dat daarna ook het wifi-signaal op de cisco router weer is ingeschakeld). Ik heb nu overal in huis dekking. Het is echter niet zo dat de ecb vele malen krachtiger is dan de cisco router van ziggo. Daar was ik wel enigszins teleurgesteld in. Ben benieuwd hoe het bereik nu op mijn terras is en of de ecb zover komt. Ik heb al op formum en bij Wlanshop gevraagd of er een mogelijkheid is om het zendvermogen aan te passen (te verlagen of te verhogen dus) bijv. via een potmetertje in de ecb zelf.
Overigens dacht ik gisteren nog dat ik iets fout had gedaan. Ik had de ecb n.l. in de modus access point gezet terwijl er ook een modus access point router is. Ik heb vervolgens ingelogd en de modus weer aangepast naar access point router. Na herstart van de ecb kwam ik er echter wederom helemaal niet meer op !!!! Hij doet het maar ik zou toch eens graag op data ding willen kijken of nu alles goed staat ingesteld (kanaal etc.)
  Met citaat antwoorden
Oud 7 January 2013, 11:48   #10
anoniem42071
Guest

Standaard

Als je beide wifi netwerken ingeschakeld laat staan (wat gebruikelijk is bij een acces point,) dan mag het acces point niet ook als router geconfigureerd worden.

Niek
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten