Ga terug   Computer Idee Forum > Internet > Websites maken

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 8 December 2011, 16:46   #1
anoniem25137
Guest

Standaard programma om websites mee te maken(hobby)

Ik zoek een éénvoudig programma om websites mee te maken,
Kwam via Computeridee achter het programma kompozer, lijkt
me niet zo makkelijk, een collega had het over publisher wat
in office zit, dit programma ken ik niet. Iemand nog andere
ideeën?
  Met citaat antwoorden
Oud 8 December 2011, 17:30   #2
anoniem15124
Guest

Standaard

Publisher is volgens mij in 1e instantie niet bedoeld voor websites.

Wat voor site wil je maken? Je kon 'vroeger' in Word zelfs een website maken door de pagina op te slaan als html. De broncode ziet er niet uit, maar je hebt een webpagina...

Kompozer schijnt een wysiwyg programma te zijn. In die zin kan het niet eenvoudiger.
  Met citaat antwoorden
Oud 8 December 2011, 17:42   #3
dutch-online
Guest

Standaard

kijk eens op moerstaal.nl , kun je om te beginnen gratis terecht.
  Met citaat antwoorden
Oud 10 December 2011, 19:36   #4
anoniem25137
Guest

Standaard

Las ook nog iets over joomla, lijkt me wel heel handig. Iemand hier ervaring mee?
Kent iemand een gratis webhoster?
  Met citaat antwoorden
Oud 10 December 2011, 20:15   #5
anoniem15124
Guest

Standaard

Heb je iets met bovenstaande gedaan? Krijg geen antwoord op eerdere vraag en gratis is bv Moerstaal.

Je wilt een eenvoudig programma noemt kompozer en dan begin je over Joomla?!
Maak een keuze: wil je zelf een website bouwen of wil je een kant en klaar CMS gebruiken? Is een heel verschil..
Voordeel van 1e is dat je het kunt maken zoals je zelf wilt. Nadeel: je zult zelf tijd moeten investeren/kennis moeten opdoen. CMS is kant en klaar, maar ook daar moet je (de nodige) tijd in investeren om het te doorgronden. Daarnaast zul je niet altijd er in slagen om het precies zo te maken, zoals je wilt (layout, mogelijkheden, etc.). Joomla is een CMS, maar biedt voor mijn gevoel veeeeel te veel mogelijkheden om een eenvoudige website op te zetten.
  Met citaat antwoorden
Oud 10 December 2011, 22:02   #6
anoniem14733
Guest

Standaard

Jakkes. Joomla is wel enorme overkill voor de meeste sites. Dus dat ben ik meteen met Obelix eens.

Als je een CMS wilt, kijk dan bijvoorbeeld ook eens naar CMSimple, of het grotere en ook bekende Wordpress. Beiden zijn ook gratis.
Wordpress is bijv. veel overzichtelijker maar qua bestanden ook een stuk kleiner dan Joomla en ook veel eenvoudiger te begrijpen omdat alleen al de menustructuur veel kleiner en eenvoudiger is.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 December 2011, 15:20   #7
anoniem25137
Guest

Standaard

Bedankt voor de tips! Kijk nog even verder naar CMSimple en Wordpress. Bij Moerstaal krijg je reclame op de site en mag je twee pagina's maken, meer mogelijkheden heb je als je betaald. Ik zal er ook eens over denken of ik zelf een website wil bouwen of een kant en klaar CMS wil gebruiken.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 December 2011, 16:01   #8
anoniem15124
Guest

Standaard

Bedenk eerst (goed) wat je wilt en ga dan vervolgstappen zetten.
Als je wilt gaan werken met een cms heb je een database nodig. Niet elke gratis host biedt dit aan.
Als je een site zelf wilt gaan maken: wat heb je nodig, afgezien van enige kennis. Waarvoor wil je je site maken?
Een webshop, een vereniging, prive, ... Alles heeft zijn eigen eisen. Een webshop zul je veel meer moeten beveiligen/gegevens controleren dan voor een prive site. Ben je de enige die de site gaat beheren of (samen met) anderen? Bepaalt hoe je om moet gaan met autorisatie.

Het mag geen geld kosten: betekent dat je concessies zult moeten doen. Minder faciliteiten, mogelijk reclame, uptime die mogelijk slecht(er) is, etc. Als het voor een prive site is, hoeft dat niet zo erg te zijn, voor een webshop lijkt me dat funest. Daarnaast: gratis is vaak ook een onduidelijke/vage domeinnaam. Hosting, ook goede, hoeft niet zo duur te zijn. Maar alles valt of staat met wat jij uiteindelijk wilt.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 December 2011, 17:43   #9
anoniem26473
Guest

Standaard

Bekijk dit programma eens: http://www.chip.de/downloads/Magix-W..._52268790.html
  Met citaat antwoorden
Oud 11 December 2011, 22:06   #10
anoniem14733
Guest

Standaard

Bij CMSimple heb je geen database nodig, die slaat alles op in html bestanden.
Voor de rest ben ik het volledig met het advies van Obelix71 eens, eerst goed kijken dus en bepalen wat je doen wilt.

@Couch-potato: Interessante link, kende ik volgens mij zelf ook nog niet.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten