Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Systemen

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 11 May 2009, 13:20   #1
anoniem38326
Guest

Standaard Full HD op pc

Hallo,

ik had even een vraagje, omdat ik er zelf totaal niet uitkom.
Recent heb ik een nieuwe computer + beeldscherm gekocht. Nu wil ik graag een film kijken op Full HD kwaliteit, maar het lijkt erop alsof dat niet werkt.
Ik heb al verschillende formaten films gedownload full hd 1080p .MKV ( 17GB) en .AVI ( 8GB), maar als ik bijv. bij andere mensen op hun laptop kijk ( ook full hd) lijkt het beeld veel strakker, en ook als ik bijv. een normale DVD brand en in een normale breedbeeld tv afspeel is het beeld ook veel strakker.

Mijn sys specs zijn:

Scherm: iiyama prolite E2407HDS ( 1920 * 1080 Full HD -- 24 inch -- Zit een HDMI aansluiting op + DVI )

Pc:

Processor: Quad core Q6600
Moederbord: Asus P5Q pro
Video kaart: Evga geforce GTX 280 ( 1 GB DDR 3 )
Op die videokaart zitten 2 DVI aansluitingen + een soort van ?S-video aansluiting?

Wat moet ik doen om mijn optimale Full HD kwaliteit te behalen? Of moet ik nog een upgrade doen?

Mvg,

Sanjaya
  Met citaat antwoorden
Oud 11 May 2009, 17:36   #2
anoniem38250
Guest

Standaard

Hoe heb je je pc aangesloten op je beeldscherm? Heb je dat met een DVI kabel gedaan of met een HDMI kabel? je zou nog eens kunnen proberen hem met een DVI naar HDMI kabel aan te sluiten en kijken of de beeld kwaliteit dan iets beter is.

Ook kan het zijn dat er een instelling van je videokaart niet helemaal goed staat, ik heb geen idee hoe je bij jouw videokaart instellingen moet wijzigen maar anders moet je eens kijken of hij op (hoger dan) 75 Hz staat.

Ik denk dat je nooit 100% Full HD zult halen omdat je videokaart geen HDMI uitgang heeft..

Groetjes,

Laatst gewijzigd door MalamuteBew : 11 May 2009 om 17:38
  Met citaat antwoorden
Oud 11 May 2009, 18:05   #3
Jeroenyboy22
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MalamuteBew Bekijk bericht

Ik denk dat je nooit 100% Full HD zult halen omdat je videokaart geen HDMI uitgang heeft..

Groetjes,
Ik denk niet dat dat waar is, omdat het allebei een digitale uitgang is en omdat je gewoon een DVI-HDMI verloopje kunt krijgen.
Je kunt bijvoorbeeld geen VGA-DVI stekkertje hebben, immers analoog gaat niet naar digitaal, maar wel DVI-VGA, want digitaal kan wel naar analoog.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 May 2009, 19:50   #4
anoniem13673
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MalamuteBew Bekijk bericht
Ik denk dat je nooit 100% Full HD zult halen omdat je videokaart geen HDMI uitgang heeft.
HDMI en DVI zijn qua signaal identiek, alleen de aansluitingen zijn anders. HDMI kan alleen ook nog geluid doorgeven en kan overweg met HDCP encryptie.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 May 2009, 22:14   #5
anoniem38326
Guest

Standaard

Me scherm is DVI naar DVI verbonden met mijn videokaart, dus hieruit moet ik begrijpen dat ik wel Full HD kan draaien toch?

Bij Hertz instellingen kan ik hem op 4 types zetten:

29 hetrz geinterlinieerd
30 hertz geinterlinieerd
59 hertz
60 hertz ( staat nu ingesteld)

Mijn videokaart drivers heb ik gisteren geupdated.

Mvg
  Met citaat antwoorden
Oud 11 May 2009, 22:31   #6
anoniem13826
Guest

Standaard

op welke resolutie staat je scherm? die moet op 1920*1080 staan volgens mij als het een 24" is.
Niet normaal dat je geen goed HD beeld krijgt want dat heb ik ook met gemak op de PC al is het dan niet echt HD op mijn 22"
  Met citaat antwoorden
Oud 12 May 2009, 10:43   #7
anoniem38326
Guest

Standaard

Ja de resolutie staat op 1920 * 1080.

Het beeld is is wel mooi, maar je kan zien dat het geen Full HD kwaliteit is, omdat mijn normale ( dikke) breedbeeld TV beter beeld geeft

Nog andere suggesties?

Mvg
  Met citaat antwoorden
Oud 12 May 2009, 14:01   #8
Jeroenyboy22
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door snakez Bekijk bericht
Ja de resolutie staat op 1920 * 1080.

Het beeld is is wel mooi, maar je kan zien dat het geen Full HD kwaliteit is, omdat mijn normale ( dikke) breedbeeld TV beter beeld geeft

Nog andere suggesties?

Mvg
Heb je misschien een een automatisch scherpstel-functie?
Ik heb bv op mijn monitor een knopje en daarmee gaat het scherm zichzelf optimaal aanpassen.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten