Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Hardware overige

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 16 November 2008, 15:30   #1
anoniem35030
Guest

Standaard (al geholpen)

Wie kan mij helpen met het volgende probleem.
Tijdens het opnieuw installeren met de recovery cd-s valt de computer bij de tweede of derde of vijfde cd zomaar helemaal uit.

weet jij een oplossing?

Laatst gewijzigd door Peet1 : 16 November 2008 om 20:46
  Met citaat antwoorden
Oud 16 November 2008, 18:48   #2
anoniem26138
Guest

Standaard

Als het om een wat oudere PC gaat kan het een te hoge temperatuur zijn door dichtgestofte koelvinnen en gaten.
Schroef de kast eens open, en zorg dat je veel koele lucht inblaast of zo ?
  Met citaat antwoorden
Oud 16 November 2008, 20:45   #3
anoniem35030
Guest

Standaard

het heeft gewerkt.

Hartelijk bedankt erikdenhouter! ga zo door
  Met citaat antwoorden
Oud 16 November 2008, 21:51   #4
anoniem26138
Guest

Standaard

Thanks

Dan wel de stofzuiger gebruiken, met een kwastje, en eens zoeken naar dat stof hoor... Want dit is erg onbetrouwbaar, en kan je systeem erg instabiel maken en echt je OS (systeem) c.q. bestanden beschadigen.
Vaak de kast aanraken tijdens het zuigen (continu is beter) om statische lading geen kans te geven op te bouwen.

De fan van de processor kan er af (als je wat handig bent... zoek info) om eens grondig het koelblok te reinigen, en dat is vaak (met de voeding) de grootste boosdoener.
Verder natuurlijk alle ingangs-gaten van de kast en voedingsblok (daar waar je snoer aan zit), en eigenlijk overal waar je stof ziet.

Succes
  Met citaat antwoorden
Oud 17 November 2008, 01:35   #5
anoniem13182
Guest

Standaard

Peet1, het is fijn dat je geholpen bent maar het is niet de bedoeling om vanwege die reden een topic titel te veranderen.
Nu is het in de onderwerpenlijst niet meer te zien waar het om ging, en dat is jammer. Soms kunnen anderen nog door de al eerder gestelde vragen geholpen worden namelijk.
  Met citaat antwoorden
Oud 17 November 2008, 10:02   #6
anoniem27673
Guest

Standaard

STOFZUIGER BEN JE GEK!!! dan krijgt je electrische lading idooit :P zo sloop je hem ga gewoon naar Mycom rotterdam 19 eruo is hij stofvrij of koop zelf een air duster
  Met citaat antwoorden
Oud 17 November 2008, 10:40   #7
anoniem27570
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thomasvdalen Bekijk bericht
STOFZUIGER BEN JE GEK!!! dan krijgt je electrische lading idooit :P zo sloop je hem ga gewoon naar Mycom rotterdam 19 eruo is hij stofvrij of koop zelf een air duster
Vraag mij al wie de IDIOOT hier is, je krijgt geen statische lading door een stofzuiger en een goede langharige kwast van varkenshaar, hoe verzin je het, een kunststof attribuut krijgt juist een statische lading.

Vraag mij ook af waarom je in elke topic onzin loopt te verkopen.
  Met citaat antwoorden
Oud 17 November 2008, 10:55   #8
anoniem26138
Guest

Standaard

Ja dat begrijp ik dat er kans is op statische lading, vandaar het advies zo vaak de kast aan te (blijven) raken.

Ik zelf doe zelfs een afgestripte draad met een stukje tape rond- en in de stofzuiger-mond, of die nu kunststof of metaal is, en verbind die met de kast, gewoon om zekerder te zijn.
Nodig eigenlijk niet, maar je hebt wel ook nog continu de massa beet, en je kwast wordt regelmatig met massa verbonden.
Vacuum_Statics.jpg

En overigens, "Gek" en "Idioot" vind ik wat overdreven.
Oneens kan je het natuurlijk met me zijn, maar als binnenkomer met zulke etiketten te smijten hoort niet.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 17 November 2008 om 11:02
  Met citaat antwoorden
Oud 17 November 2008, 11:04   #9
anoniem27570
Guest

Standaard

Och, de risico's met een stofzuiger zijn schroomlijk overdreven, na tig jaar die dingen zo schoongemaakt te hebben, buiten het gebruik van een compressor waar ik niet altijd zin in heb om die uit te stallen en buiten te werken, is het nog nooit voorgekomen dat er een statische lading opgebouwd werd met een kwast en een stofzuiger.

ESD kan een probleem zijn met losse onderdelen maar die onderdelen op een bedachtzame wijze behandelen heeft het meeste effect, ook b.v. wollen en kunststof tapijt als ondergrond in de werkkamer is niet aan te raden.
  Met citaat antwoorden
Oud 17 November 2008, 11:10   #10
anoniem26138
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lange Pier Bekijk bericht
ESD kan een probleem zijn met losse onderdelen maar die onderdelen op een bedachtzame wijze behandelen heeft het meeste effect, ook b.v. wollen en kunststof tapijt als ondergrond in de werkkamer is niet aan te raden.
Juist, als het een los onderdeel ineens vastgepakt of in de hand gehouden betreft kan de lading van het lichaam via dat onderdeel plots naar een andere ladingsniveau, en dat kan vernietigend vonken, maar de PC eenmaal in elkaar gebouwd heeft alle massa al aangesloten, en zal veel makkelijker snel op een zelfde statisch niveau komen.

Eerst de kast aanraken vóór elk gemonteerd onderdeel is wél essentieel.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten