Ga terug   Computer Idee Forum > Internet > Providers

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 17 September 2008, 10:33   #1
anoniem29944
Guest

Thumbs down KPN E-mailadres aanmaken

Als nieuwe klant krijg je een e-mail adres bestaande uit cijfers en letters gevolgt door @kpnmail.nl. Dit wil je natuurlijk niet gebruiken, je wilt een zelf samengesteld e-mail adres maken. Dit kan door er een box aan toe te voegen of op een box een alias aanmaken. Echter onder Mijn KPN-Persoonlijke omgeving, gekozen voor Mailbox gegevens, krijg ik de melding "De actie is afgebroken, omdat u nog openstaande orders heeft." Zondag 14 sept gebeld met de Helpdesk en als antwoord gekregen dat er een call wordt aangemaakt en of ik woensdag zelf weer wilde bellen als het nog niet opgelost is. Woensdag 17 sept gebeld met de Helpdesk en kreeg als antwoord dat het 5 weken (!) kan duren voor de orderstatus vrij is gegeven. Met veel aandringen zou e.e.a. handmatig worden aangepast en zou het 1 week (!) duren. Dit is natuurlijk een belachelijke zaak. Iemand ervaring?
  Met citaat antwoorden
Oud 17 September 2008, 10:38   #2
dutch-online
Guest

Standaard

Heb je je eerste mail adres al bevestigd ???

binnen het KPN gebeuren
  Met citaat antwoorden
Oud 17 September 2008, 11:19   #3
anoniem29944
Guest

Standaard

Via Mijn KPN-Persoonlijke Omgeving-Mailbox-gegevens is er op dit moment maar 1 keuze en dat is de button AANPASSEN waarna de foutmelding retour komt. Er wordt wel gesproken over Activeren maar die keuze is er al niet.
  Met citaat antwoorden
Oud 19 September 2008, 18:06   #4
anoniem14945
Guest

Standaard

Hoewel geen oplossing voor je probleem, wil ik toch even iets melden...

In mijn jaren mailervaring heb ik gemerkt dat ik helemaal geen emailadres bij m'n provider wil. Het komt immers regelmatig voor (zeg 1x per 5/10 jaar) dat je van provider wisselt, en dan verandert ook je emailadres. Da's lastig voor jezelf, maar meer voor de mensen die te ranzig zijn om je adreswijziging door te voeren waar je uiteraard een mailtje over gestuurd hebt.

Wat dat betreft is het verstandiger om of ergens een gratis adres aan te maken (gmail, hotmail, yahoomail etc.), of een eigen domeinnaam te nemen.
De gratis aanbieders hebben als voordeel dat je altijd en overal al je mail kunt raadplegen (in geval van een adres bij je provider, eindigt je mail uiteindelijk alleen op je computer); en dat je je geen zorgen hoeft te maken over backups.
En er zijn genoeg gratis aanbieders die toestaan dat je je mail via je favoriete mailprogramma (bv outlook) ophaalt en verstuurt.
  Met citaat antwoorden
Oud 19 September 2008, 18:30   #5
dutch-online
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FooBar Bekijk bericht
Hoewel geen oplossing voor je probleem, wil ik toch even iets melden...

In mijn jaren mailervaring heb ik gemerkt dat ik helemaal geen emailadres bij m'n provider wil. Het komt immers regelmatig voor (zeg 1x per 5/10 jaar) dat je van provider wisselt, en dan verandert ook je emailadres. Da's lastig voor jezelf, maar meer voor de mensen die te ranzig zijn om je adreswijziging door te voeren waar je uiteraard een mailtje over gestuurd hebt.

Wat dat betreft is het verstandiger om of ergens een gratis adres aan te maken (gmail, hotmail, yahoomail etc.), of een eigen domeinnaam te nemen.
De gratis aanbieders hebben als voordeel dat je altijd en overal al je mail kunt raadplegen (in geval van een adres bij je provider, eindigt je mail uiteindelijk alleen op je computer); en dat je je geen zorgen hoeft te maken over backups.
En er zijn genoeg gratis aanbieders die toestaan dat je je mail via je favoriete mailprogramma (bv outlook) ophaalt en verstuurt.

klopt niet helemaal want met webmail van je provider kun je ook overal je mail bekijken, tenminste nieuwe mail.

maar een tweede adres aanmaken bij kpn, geeft vaker een probleem .
  Met citaat antwoorden
Oud 19 September 2008, 18:45   #6
anoniem14945
Guest

Standaard

Klopt dus wel, want ik had het over alle mail Overigens was dat een leuke bijkomstigheid. Voornaamste reden is dat je emailadres niet wisselt zodra je van provider wisselt.
  Met citaat antwoorden
Oud 20 September 2008, 06:03   #7
anoniem15960
Guest

Standaard

Bij www.moerstaal.nl een forward e-mail adres aanvragen. Zijn hele leuke domeinnamen die niemand meer vergeet en je kan wisselen van provider wat je wilt.

Alleen je forward mail aanpassen. Het email adres waar iedereen heen stuurt veranderd dan niet. Je e-mail kan je gewoon in outlook lezen.

Ik heb er wel een stuk of 4. Erg handig.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 September 2008, 18:50   #8
anoniem13227
Guest

Standaard

neem lekker een gmail adres en laat die providermail lekker zitten.
gmail is eenvoudig in je thunderbird of evolution of andere te zetten en je kunt er ook altijd online eenvoudig bij.
ën je box is nooit vol als er veel fotoos gestuurd worden.
  Met citaat antwoorden
Oud 6 October 2008, 17:05   #9
anoniem29944
Guest

Standaard KPN E-mailadres aanmaken

Per heden (06-10) na 4 1/2 week opgelost. KPN had een administratief foutje gemaakt (!?)
  Met citaat antwoorden
Oud 6 October 2008, 17:08   #10
anoniem28742
Guest

Standaard

foutje???? Ik vind dit wel een blunder van KPN.

Zelf ook KPN maar niet eens begonnen aan extra emailadressen maken, ik gebruik email van Live/GMail en mijn eigen domein, veel makkelijker
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten