Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Systemen

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 16 September 2008, 22:56   #1
anoniem18860
Guest

Standaard Waar USB2.0 driver voor Sis 7001 vinden?

Datum: dinsdag 16 september 2008
Onze Pentium 4 met Operating System Windows XP Home Edition heeft een crash meegemaakt toen een familielid iets deed waar ik niet bij aanwezig was. Ik had geen andere keus dan de boot-partitie formatteren en alles opnieuw installeren. Nu ben ik een eind gevorderd en wil ik een backup maken op een USB harddisk. De verbinding blijkt zeer traag te zijn. Veel langzamer dan het altijd was. Na lang zoeken ontdekte ik een USB2.0 driver op de bijgeleverde CD-ROM. Toen ik die wilde installeren verscheen een foutmelding. Het systeem met ServicePack 2 zou niet geschikt zijn voor deze driver. De driver is uitsluitend bedoeld voor een PC met Windows XP en ServicePack 1. Daarna heb ik ServicePack 2 uninstalled. Opnieuw proberen leverde nog steeds dezelfde foutmelding op. Ik heb uiteindelijk zelfs alle Windows updates uninstalled, maar nog steeds diezelfde foutmelding. Helemaal opnieuw beginnen kost veel te veel tijd. De PC draait nu goed, het gaat mij alleen om die USB driver. Bestaat er een USB2.0 driver voor de Sis 7001 USB controller die geschikt is voor Windows XP met ServicePack 2? Ik heb gezocht bij fabrikant Sis, maar daar is hij niet. Wie kan mij vertellen of deze USB driver bestaat en zo ja, waar ik deze kan vinden?
Als deze driver niet bestaat, hoe kan ik dan de driver installeren die ik heb op CD-ROM, maar die alleen geschikt is voor XP met SP1? Ik begrijp nu wel dat ik deze driver al helemaal in het begin had moeten installeren, maar ik ben nu al veel verder gevorderd. Dat heeft weken gekost en ik kan me niet nog meer tijdverlies permitteren om alles weer helemaal opnieuw te gaan doen.
Wie weet hoe ik dit moet oplossen? Bij voorbaat heel hartelijk dank. CheckDisk.
  Met citaat antwoorden
Oud 17 September 2008, 07:38   #2
dutch-online
Guest

Standaard

http://www.usbman.com/Guides/SiS%20U...d%20Tricks.htm

deze ??http://tweakers.net/meuktracker/2860....0-driver.html
  Met citaat antwoorden
Oud 17 September 2008, 09:37   #3
anoniem16239
Guest

Standaard

Volgens mij moet je in Apparaatbeheer gewoon de juiste Universal Serial Bus controller driver selecteren:

C:\WINDOWS\system32\drivers\usbehci.sys
  Met citaat antwoorden
Oud 17 September 2008, 09:47   #4
anoniem27570
Guest

Standaard

Er zijn eigenlijk geen USB 2.0 drivers nodig voor een XP OS, juist die USB 2.0 driver zit in de SP1 en 2 en worden niet geleverd door de chipsetbakker.

Je dient wel eerst de moederborddrivers geïnstalleerd te hebben, over welk merk en type moederbord of merk PC hebben we het hier?
  Met citaat antwoorden
Oud 2 November 2008, 23:50   #5
anoniem18860
Guest

Standaard

Iedereen dank voor de antwoorden. Excuses voor mijn late reactie. De Internet-verbinding was lange tijd uitgevallen. Het werkt nu eindelijk weer.
Aan dutch-online: je eerste hyperlink beschrijft als ik het juist interpreteer een ander probleem.
- quote - A USB device that is connected to a USB 2.0 hub is not detected in Windows XP Service Pack 2, Windows Server 2003 Service Pack 1, or Windows Server 2003 x64 versions - end quote -.
Bij onze PC meldt Windows elke keer als ik een USB 2.0 randapparaat aansluit dat deze sneller kan werken als het wordt aangesloten op een snelle USB 2.0 poort. En laat dan vervolgens zien dat er geen USB 2.0 controller is op deze machine. Dat is volgens mij iets anders dan het bovenstaande. Maar als ik het mis heb, corrigeer me dan.
Bovendien kan ik de op die pagina beschreven procedure niet uitvoeren, omdat er ergens iets gedaan moet worden in Windows safe mode. Bij onze PC lukt dat niet, omdat de monitor vrijwel niets laat zien in de veilige modus van Windows. Hij heeft dat al vanaf het begin gehad. Ik vermoed dat het komt omdat de driver software voor de grafische kaart niet gestart wordt in de veilige modus. Je kunt alleen maar een heel klein hoekje van het normale monitorbeeld zien. Waarschijnlijk klopt de schermresolutie niet. Misschien heeft iemand daar een oplossing voor? Het is een MEDION RADEON 9600 TX (adaptertype).
Je tweede hyperlink levert een bestand op met de naam usb100.exe maar dit is o kB. Als ik het toch probeer te installeren dan meldt Windows dat het geen geldige win32 toepassing is.
Aan obi-wan-kenobi: de juiste Universal Serial Bus controller driver selecteren, lijkt me een goed idee, maar hoe doe ik dat? Ik kan alleen stuurprogramma installatie ongedaan maken, stuurprogramma bijwerken of vorig stuurprogramma, die laatste is er niet. De usbehci.sys die je noemt staat bij ons wel in de system32\drivers subdirectory, dus daar heb je gelijk in. Het bestand is 30 kB groot.
Aan Lange Pier: het gaat juist om die mainboard drivers, zie mijn eerste bericht van 16 september. Die laten zich dus niet installeren, wat ik ook probeer. We hebben sinds kort een USB muis, daarom kon ik niet alle USB drivers verwijderen, want dan kan de muis natuurlijk niet meer functioneren. Ik heb een PS/2 muis geleend. Toen die eindelijk werkte, heb ik alle USB drivers uninstalled en opnieuw geprobeerd de bewuste USB 2.0 driver te installeren. Maar nog steeds dezelfde foutmelding. Alleen geschikt voor computers met ServicePack 1.
Na lang zoeken heb ik gevonden dat het een MD5000 mainboard is van MEDION. Deze informatie vond ik bij een BIOS update op de Internetpagina van de importeur. Er zijn ook veel andere drivers beschikbaar, maar ik heb geen enkele USB driver kunnen vinden bij de importeur.
Aan allen: ik heb na heel lang zoeken en experimenteren nog steeds geen oplossing. Alle tips zijn welkom. Ik kan zelf niets meer bedenken, ik heb alles geprobeerd wat ik bedacht had. Het enige wat volgens mij wel zal helpen is helemaal opnieuw beginnen, maar dat kost heel erg veel tijd die ik nu niet heb. Ondertussen heb ik ServicePack 2 opnieuw installed, daarna ServicePack 3, tientallen Windows updates en een backup overgezet naar de USB harddisk met de huidige snelheid. Dat duurde 9 uur, verdeeld over enkele dagen. Het werkt wel, maar is natuurlijk niet iets om regelmatig te herhalen wat eigenlijk wel moet met een backup.
Iemand nog tips, commentaar of suggesties? Met vriendelijke groeten, CheckDisk.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 November 2008, 09:14   #6
anoniem27570
Guest

Standaard

Een tip is om je bericht aan te passen, dit is zonder af en toe een alinea bijzonder slecht leesbaar.

Overigens kun je met het med/sn nummer op de Medion site alle drivers voor deze PC verkrijgen.

Tevens stelde ik al dat de USB2 drivers NIET door de PC of moederbord leverandier wordt geleverd maar door Microsoft, die zit bij XP in het service pack 1/2/3.

Ook dien je in apparaatbeheer een enhanced USB driver te hebben alvorens USB 2.0 kan werken.
Vraag mij alleen af of deze PC/moederbord überhaupt USB 2.0 wil ondersteuenen.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 November 2008, 22:35   #7
anoniem18860
Guest

Standaard

- quote - Overigens kun je met het med/sn nummer op de Medion site alle drivers voor deze PC verkrijgen. - end quote -
Op diezelfde manier heb ik 20 drivers gevonden. Wel veel, maar niet alle drivers, want ik kon geen enkele USB driver vinden.
- quote - Tevens stelde ik al dat de USB2 drivers NIET door de PC of moederbord leverandier wordt geleverd maar door Microsoft, die zit bij XP in het service pack 1/2/3. - end quote -
Ik heb Service Pack 2 en 3 nu installed, en Service Pack 1 zit al in de Windows versie die bij de PC is geleverd en die ik opnieuw installed heb.
Als ik bij de USB drivers kijk die nu draaien dan vind ik allemaal Microsoft drivers. Toch werkt het op de lage snelheid.
En of je het gelooft of niet, er staat wel degelijk een USB 2.0 driver op CD-ROM die bij de machine is geleverd. Het is Q312370_WXP_SP1_x86_NLD.exe
De naam geeft al aan dat deze file alleen geschikt is voor Windows XP met Service Pack 1.
Ik heb overigens ook files in een andere taal dan Nederlands proberen te installeren, maar ook dat lukt niet, want dan verschijnt er een foutmelding dat de taal niet gelijk is aan die van het operating system.
- quote - Ook dien je in apparaatbeheer een enhanced USB driver te hebben alvorens USB 2.0 kan werken. - end quote -
Die is er niet, en je hebt daar gelijk in, dat is inderdaad een voorwaarde.
- quote - Vraag mij alleen af of deze PC/moederbord überhaupt USB 2.0 wil ondersteuenen. - end quote -
Ik weet 100 % zeker dat de hardware het wel kan, want voor de crash werkte USB snel, en we hebben toen nooit die melding gezien dat het randapparaat sneller kan werken als het op een USB 2.0 poort wordt aangesloten. Zie ook mijn eerste bericht van 16 september.
Ik ben nog geen millimeter dichter bij een oplossing, wel erg veel mogelijkheden geprobeerd.
- quote - Een tip is om je bericht aan te passen, dit is zonder af en toe een alinea bijzonder slecht leesbaar. - end quote -
Ik hoop dat dit beter leesbaar is.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 November 2008, 00:30   #8
anoniem14945
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CheckDisk Bekijk bericht
Ik hoop dat dit beter leesbaar is.
Nee; integendeel...

Je weet wat een alinea is, right?

Daarnaast hebben we ook nog zoiets als [quote] en [/quote]...
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten