Ga terug   Computer Idee Forum > Internet > Internet Overige

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 29 June 2008, 16:57   #1
anoniem25946
Guest

Standaard VPNGates.com

In de laatste Computer Idee staat in het leuke artikel over bestellen in de VS een kadertje over VPNGates.com. Je kunt daar een account openen waardoor je de beschikking krijgt over een Amerikaans ip-nummer. Op die manier is het mogelijk onder meer gebruik te maken van de prachtige unbox-dvd's van amazon.com.
Daar worden met name vele prachtige tv-series aangeboden zoals het splinternieuwe Carrier. Voor amper 1,25 euro per aflevering.
Dus heb ik een account geopend bij VPNGates.com.
En dat werkt dus niet. In een vloek en een zucht kreeg ik drie mailtjes. Een met een zelf gekozen username en password voor een accountpagina op de website van vpngates. Eentje met een username, password, ipnummer en configuratie-uitleg. En eentje met betalingsgegevens.
De uitleg is bijzonder helder en ik kom geen gekke dingen tegen. Het installeren werkt als een zonnetje, ook al is het Engelse taalgebruik merkwaardig genoeg een beetje krakkemikkig.
Maar wanneer ik probeer in te loggen krijg ik tot mijn stomme verbazing weer een popupschermpje waar mijn username al is ingevuld en bij het passwordscherm staat dat ik dat alleen hoef in te vullen wanneer ik het password wil wijzigen. Voorts nog een scherm waar de domein nog moet worden ingevuld. Allemaal zaken die al aan bod zijn geweest in het configuratiescherm. En ja, ik heb daar het vinkje aangezet bij password onthouden. In de uitleg komt het hele verhaal van dat popupscherm niet voor,
Maar wat ik ook doe. Wel invullen; niet invullen; andere gegevens invullen; zelf gekozen username en password invullen. Het maakt allemaal niet uit. Ik krijg geen enkele connectie. Een mailtje naar de mensen van VPNGates is na 48 uur nog niet beantwoord. Wie kent de remedie wel?
Oh ja, ik werk met Windows Vista Premium Edition.
  Met citaat antwoorden
Oud 29 June 2008, 21:59   #2
anoniem25946
Guest

Standaard

Het lek is boven. Het heeft met Vista te maken. De mensen van VPNGates beweren dat hun software compatible is met Vista, ze hebben er zelfs een manual voor, maar ik kreeg het niet aan de praat. Op een XP-machine draait het daarentegen als een zonnetje.

Ik loop nu wel tegen een ander probleem aan. Het artikel in Computer Idee is iets te rooskleurig. Bij Amazon Com wordt je niet alleen aan de hand van jouw ip-nummer gescreend, maar -uiteraard zou ik bijna zeggen- ook met de credit card. Iedere simpele ziel ziet binnen drie tellen dat je niet uit de VS komt en daarvoor zit er helaas geen lek in de software bij amazon,com. Ik werd direct herkend als niet-Amerikaan en kreeg derhalve geen toegang tot al die goodies die ze daar bij UnBox video hebben. Helaas. Was eigenlijk wel te verwachten.

Kan ik nu die 15 dollar voor VPNGates bij Computer Idee declareren>?
  Met citaat antwoorden
Oud 9 August 2008, 03:08   #3
anoniem17892
Guest

Standaard vpn

Ik kwam je vraag tegen bij een rondje googelen, dus wel een tijdje later - ik weet niet of dat kan bij Amazon, maar als je met Paypal https://www.paypal.com betaalt kunnen ze je creditcard gegevens niet zien.
Misschien te proberen?
Succes,
Loesje
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten