Ga terug   Computer Idee Forum > Overige > Overige

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 21 May 2008, 17:45   #1
anoniem31660
Guest

Standaard "Stroomschokjes" als ik mijn pc aanraak...

Hoi hoi!
Ik zit met een probleempje.
Als ik CD-roms enzo verwissel en mijn pc daarna aanraak aan de bovenkant (MSI mega pc celeron), dan krijg ik een soort van stroom, het voelt alsof je hand heel erg heftig "slaapt". Volgens mijn vader is het een NIET geaard stopcontact. Verder zitten alle kabeltjes enzo goed vast.
Wie kan mij helpen?
Groetjes Laura
  Met citaat antwoorden
Oud 21 May 2008, 17:55   #2
anoniem13673
Guest

Standaard

Dan zou ik eens maken dat je dat ding in een geaard stopcontact steekt. Verder zou ik eens nagaan waar die spanning vandaan komt, het is namelijk niet normaal dat er stroom op de behuizing staat.
  Met citaat antwoorden
Oud 21 May 2008, 18:09   #3
anoniem31660
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JohnL Bekijk bericht
Dan zou ik eens maken dat je dat ding in een geaard stopcontact steekt. Verder zou ik eens nagaan waar die spanning vandaan komt, het is namelijk niet normaal dat er stroom op de behuizing staat.
Het probleem is dus dat hier geen geaarde stopcontacten zijn, alleen maar NIET geaarde.
Het zin 2 stopcontacten de ene voor de wasdroger, en de ander zit mijn stekker blok voor de pc.
  Met citaat antwoorden
Oud 21 May 2008, 18:29   #4
anoniem27570
Guest

Standaard

PC's op niet geaarde wandcontactdozen staat altijd een spanning van 115V, een halve periode van de wisselspanning, alleen is dat maar een paar miliampere, dat voel je wel maar kan op zich geen kwaad, wel voor je computer kan dat problemen geven.

Vaak hangen ze wel aan een modem, via een kabelmodem wordt het afgevoerd, via een ADSL modem vaak niet.

Een aardedraad doortrekken en een randaarde contactdoos plaatsen is de beste oplossing.

Lees er hier meer over.
http://www.radionics.demon.nl/pc_aarden/aarding.html
  Met citaat antwoorden
Oud 21 May 2008, 18:30   #5
anoniem15845
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laura666 Bekijk bericht
Het probleem is dus dat hier geen geaarde stopcontacten zijn, alleen maar NIET geaarde.
Het zin 2 stopcontacten de ene voor de wasdroger, en de ander zit mijn stekker blok voor de pc.
Je zal niet de eerste zijn die op deze wijze vroegtijdig aan haar/zijn einde komt.

Gerard
  Met citaat antwoorden
Oud 21 May 2008, 18:39   #6
anoniem31660
Guest

Standaard

Wat een ingewikkelde informatie. Begrijp er niet veel van.
  Met citaat antwoorden
Oud 21 May 2008, 18:47   #7
anoniem27570
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lange Pier Bekijk bericht
PC's op niet geaarde wandcontactdozen staat altijd een spanning van 115V, een halve periode van de wisselspanning, alleen is dat maar een paar miliampere, dat voel je wel maar kan op zich geen kwaad, wel voor je computer kan dat problemen geven.

Vaak hangen ze wel aan een modem, via een kabelmodem wordt het afgevoerd, via een ADSL modem vaak niet.

Een aardedraad doortrekken en een randaarde contactdoos plaatsen is de beste oplossing.
Lees er hier meer over.
http://www.radionics.demon.nl/pc_aarden/aarding.html
Is toch niet zo moeilijk?
  Met citaat antwoorden
Oud 21 May 2008, 19:46   #8
anoniem13187
Guest

Standaard

Het eventuele gevaar zal wel meevallen.
Er zullen meer pc's op gewone stopkontacten zijn aangesloten ,dan dat er op geaarde stopcontacten zitten.
In de meeste huizen zitten de geaarde stopcontacten alleen maar in de keuken en in de badkamer ,en laat dat nu net de plaatsen zijn waar meestal geen pc,s staan.
Oja een stopcontact heet eigenlijk een wandcontactdoos.(wcd)

De schokjes kunnen ook statische elektriciteit zijn. Nylon kleding ,nylon stoel bekleding ,en flink zitten schuiven misschien.
  Met citaat antwoorden
Oud 21 May 2008, 19:50   #9
anoniem13802
Guest

Standaard

maar een wasdroger op een wcd zonder randaarde
zal hij waarschijnlijk ook niet op een aparte groep zitten.
  Met citaat antwoorden
Oud 21 May 2008, 20:25   #10
anoniem31660
Guest

Standaard

Oke bedankt voor jullie tips! Ik denk dat ik er nu wel uit zal komen!
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten