Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows NT/2000/XP

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 18 May 2008, 17:31   #1
anoniem30695
Guest

Question Aparte map voor bureaubladiconen

Een tijdje geleden had ik van het internet Iconen gedownload en deze in een submap van "Mijn Documenten" nl. in de map " Iconen" geplaatst.
Vervolgens had ik de oude icoontjes op mijn buraeublad door de nieuw gedownloade icoontjes vervangen d.m.v. klikken op de snelkoppeling dan Eigenschappen en via Ander Pictogram... het nieuw icoontje uit de map Iconen te kiezen.
Nu bij het opruimen, herbenoemen en herindelen van de map "Mijn Documenten" had ik , zonder vooruit te denken, ook de map "Iconen" onder handen genomen. Bijgevolg waren de Iconen op mijn bureaublad verdwenen. :$

Nu als ik op mijn bureublad voor een snelkoppeling een icoon kies kom ik standaard in de Windows32 map /%systemroot%/system32/shell32.dll terecht.

Nu is mijn vraag...
Kan ik niet beter en is het ook mogelijk een map onder Windows32 (of een andere voor te stellen locatie) aan te maken waar ik de "nieuwe" icoontjes in kan bewaren zodanig dat ik met de map "Iconen" onder "Mijn Documenten" kan wijzigen en verplaatsen zonder effect te hebben op de icoontjes van mijn bureaublad. Of hou ik de extra iconen best in de map "Mijn Documenten" of heeft er iemand nog een ander idee?
  Met citaat antwoorden
Oud 19 May 2008, 01:57   #2
anoniem14518
Guest

Standaard

ja hoor ik heb ook een map "pictogrammen" staan in
C:\Windows\System32
  Met citaat antwoorden
Oud 19 May 2008, 21:52   #3
anoniem31485
Guest

Standaard

elke verwijzing die je maakt, of dat nou een snelkoppeling is of en ander pictoram,
krijgt een locatie toegewezen.
als je de bron van de locatie verplaats,
dan kan het niet meer gevonden worden.
natuurlijk kan je een map maken in system32, en daar je pictogrammen (icoontjes) bewaren.
maar let er wel op dat system32 een systeem map van windows is.
beter kan je de map op een andere plaats zetten, bijvoorbeeld in documents en settings/gebruikersnaam.
of maak zelf een map op je schijf die je voor dat soort dingen gebruikt.
je kan gewoon er heen bladeren als je er 1 wil gebruiken.
alleen moet je dan die map met pictogrammen wel ongemoeid laten.

de locatie die je te zien krijgt als je op ander pictogram klikt, is de locatie waar de op dat moment gebruikte pictogram zich bevindt.
dus dat is altijd zo.
niet gebonden aan system32.
windows eigen pictogrammen worden gegenereerd door shell32.dll
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten