Ga terug   Computer Idee Forum > Software > Software Overige

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 6 May 2008, 15:57   #1
anoniem24080
Guest

Standaard Probleem met Nvidia Drivers

Ik heb van http://www.nvidia.com/page/home.html de laatste drivers (versie 169.21) gedownload voor mijn GeForce 8800 GTS. Deze heb ik vervolgens geïnstalleerd, toen de pc opnieuw opgestart. Maar toen de pc weer opgestart was het beeld erg vervormd. De resolutie was verlaagd naar 640 x 480 en de kleurinstellingen stonden op 4 bits. Dit kon ik niet aanpassen.

Toen ik heb de drivers verwijdert, weer opnieuw opgestart en toen was het weer goed. Vervolgens heb ik via Windows Update drivers voor mijn videokaart gedownload, volgens dxdiag heb ik de drivers van 6 november 2007. Dit zijn dus niet de nieuwste drivers. En het zou wel handig zijn als ik de nieuwste drivers zonder problemen zou kunnen instaleren. Wat ik mij afvraag is of dit een algemeen probleem is bij deze versie van de drivers. En of er een manier is om toch de laatste drivers goed te laten werken. En als dat niet het geval blijkt te zijn, weet iemand iemand dan waar (op de officiele Nvidia site of niet) ik de een-na nieuwste versie kan downloaden (als die wel werkt natuurlijk)?

Alvast bedankt.
  Met citaat antwoorden
Oud 6 May 2008, 17:24   #2
anoniem18126
Guest

Standaard

Je moet als je een Nederlandse Windows hebt, altijd voor de English(UK) versie van de driver kiezen, dit is een internationale driver.
http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us
  Met citaat antwoorden
Oud 6 May 2008, 23:15   #3
anoniem30685
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anacho Bekijk bericht
Je moet als je een Nederlandse Windows hebt, altijd voor de English(UK) versie van de driver kiezen, dit is een internationale driver.
http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us
...of voor de Italiaanse, de Duitse, de Spaanse, de Franse, de Poolse, de Chinese etc, etc....
Dat zijn namelijk allemaal een en dezelfde INTERNATIONALE drivers, waar dus standaard ook Nederlands in zit...

maar goed, even On Topic, hier heb je niks aan, want dat is niet de reden dat het bij jou fout is gegaan, je kan gewoon de Engelse versie installeren, als je dat zou willen, onder de Nederlandse versie van XP of Vista.

Wat je als eerste moet doen, is de map nVidia verwijderen die op de C-schijf staat.....

Daarna via het configuratiesscherm, software (of programma's en onderdelen in vista) de nVidia driver verwijderen.
PC hierna opnieuw opstarten. Als Windows aangeeft een nieuwe driver te hebben gevonden, deze annuleren!
Nu de nieuwe (bij nVidia gedownloade) driver installeren en opnieuw opstarten.

Nu zou het goed moeten zijn......
  Met citaat antwoorden
Oud 7 May 2008, 08:48   #4
anoniem24080
Guest

Standaard

Citaat:
Deze heb ik ook gedownload, en die kwam dus met de fout.

Citaat:
Wat je als eerste moet doen, is de map nVidia verwijderen die op de C-schijf staat.....

Daarna via het configuratiesscherm, software (of programma's en onderdelen in vista) de nVidia driver verwijderen.
PC hierna opnieuw opstarten. Als Windows aangeeft een nieuwe driver te hebben gevonden, deze annuleren!
Nu de nieuwe (bij nVidia gedownloade) driver installeren en opnieuw opstarten.
Ik zal dit direct uitproberen. Bedankt voor de tip.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten