Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Hardware overige

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 5 October 2006, 15:27   #1
anoniem20087
Guest

Standaard Hulp met computer inelkaar bouwen.,,,,

Hallo iedereen,
Ik heb een nieuwe behuizing met blacklight voor mn hardware gekocht en wil deze nu inbouwen met mn oude hardware ik weet alleen niet of ik het zelf kan ik weet veel van computers en hardware en ik ga het ook zeker proberen,maar ik heb gehoord dat je de processor moet vast lijmen klopt dat????Ik zou graag meer info hierover willen en over hoe ik de rest installeer,
MVG marvin
  Met citaat antwoorden
Oud 5 October 2006, 15:44   #2
anoniem13673
Guest

Standaard

Processor vastlijmen? Nog nooit van gehoord, of het moet een embedded CPU zijn, zoals een TomTom of zo, die tegen een stootje moeten kunnen.

Nee, moderne processoren worden gewoon vastgeklemd, vaak met een vergrendeling in de socket die je dan met een hendeltje los- en vastmaakt. Het "lijmen" zou wel kunnen slaan op de koelpasta die er dan op moet, voor je de koeler erop kunt plaatsen.
De rest moet niet zo vreselijk moeilijk zijn, maar het plaatsen van het moederbord is bijvoorbeeld al sterk afhankelijk van je moederbord en de kast waar dat in moet.

Niet kwaad bedoeld, maar ik zou je aanraden om iemand erbij te halen die weet hoe dit soort zaken werken. Het zijn juist kleine details als dit die het allerbelangrijkst zijn bij het bouwen van een PC, en ik krijg uit je verhaal niet het idee dat je hier veel ervaring mee hebt.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 October 2006, 15:53   #3
anoniem20087
Guest

Standaard

haha nee ik heb niet echt veel ervaring ermee,Maar ik zal nu een maat van me opbellen die bij een computerbedrijf werkt ik hoop dat hij het weet,In iedergeval bedankt voor de reactie

Mvg Marvin
  Met citaat antwoorden
Oud 5 October 2006, 20:04   #4
anoniem19265
Guest

Standaard

Ik zou nooit je eerste ervaring met een moderne pc opdoen ,
ik heb het geleerd met een 333mhz eerst Geluidskaart ingeramt en toen de Cpu vervangen enz en nu bouw ik moderne pc's , eerst oefenen op oude pc , wand de eerste keer is de kans groot dat je iets verkloot ey dat rijmt

Laatst gewijzigd door Intel 3000 : 5 October 2006 om 20:05 Reden: DOS IS DE BESTE WINDOWS OOIT GEMAAKT
  Met citaat antwoorden
Oud 6 October 2006, 00:36   #5
anoniem13295
Guest

Standaard

Dit lijkt mij wel iets voor je.

http://www.hardware.info/articles/am...w_je_eigen_PC/

Greetz
  Met citaat antwoorden
Oud 6 October 2006, 03:19   #6
anoniem20087
Guest

Standaard

OK ik heb nu toch alleen de hardware overgezet,Roms,en blacklight werken allemaal,k heb internetverbinding en ik heb geluid,ok ziet er goed uit,Totdat ik mijn online spel opstart(battlefield2) alles gaat nog goed totdat je bij een stukje komt waarbij je moet verbinden met een account server,ik neem aan dat het iets met de videokaart of internet is??
Kijk uit naar uw antwoord,
MVG marvin
  Met citaat antwoorden
Oud 6 October 2006, 10:26   #7
anoniem13187
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door INTEL 3000 Bekijk bericht
Ik zou nooit je eerste ervaring met een moderne pc opdoen ,
ik heb het geleerd met een 333mhz eerst Geluidskaart ingeramt en toen de Cpu vervangen enz en nu bouw ik moderne pc's , eerst oefenen op oude pc , wand de eerste keer is de kans groot dat je iets verkloot ey dat rijmt
Staat natuurlijk wel stoer dat je een geluidskaart er in ramt ,maar lijkt me geen goed advies. Je kunt beter erg voorzichtig zijn met alle onderdelen.
  Met citaat antwoorden
Oud 6 October 2006, 15:59   #8
anoniem19265
Guest

Standaard

Tuurlijk , toen dat bewijst dat je er een beetje ervaring mee moet hebben ,
dit zou ik nu nooit meer doen ,

Zo moet je het inteerteren , dit gebruik ik altijd als voorbeeld waarom je eerst met oude PC moet oefenen om je eigen stijl van bouwen te creeren
  Met citaat antwoorden
Oud 7 October 2006, 00:44   #9
anoniem14945
Guest

Standaard

Misschien haal ik nu oude koeien uit de sloot, maar toch...

Als je een nieuwe kast voor je oude hardware hebt, dan kun je de processor toch lekker op het moederbord laten zitten als je het gebeuren uit de oude kast haalt en in de nieuwe zet? Lijkt me niet zo'n probleem...
Hoef je ook niet aan de slag met lijm (lees: koelpasta)
  Met citaat antwoorden
Oud 7 October 2006, 15:09   #10
anoniem13673
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TarUnited Bekijk bericht
Misschien haal ik nu oude koeien uit de sloot, maar toch...

Als je een nieuwe kast voor je oude hardware hebt, dan kun je de processor toch lekker op het moederbord laten zitten als je het gebeuren uit de oude kast haalt en in de nieuwe zet? Lijkt me niet zo'n probleem...
Hoef je ook niet aan de slag met lijm (lees: koelpasta)
Goed punt, had ik ook nog niet zo aan gedacht. Al lijkt het me bij sommige koelers dan wel aan te raden om érg voorzichtig te werken. Veel koelers zijn gemaakt van koper, en dat is nogal zwaar. Ook kan het zijn (maar dit zal hier niet opgaan) dat je koeler aan de moederbord-tray zit vastgeschroefd. Maar zoals ik al zei, dat zal hier niet opgaan, want dat is voornamelijk bij de high-end aftermarket koelers, en niet met standaard meegeleverde dingen.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten