Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Hardware overige

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 4 October 2006, 20:38   #1
anoniem20075
Guest

Standaard Help met mijn router

Ik snap dus echt geen bal hoe je een router moet installeren, ik heb er een gekocht voor 60€ bij It's die in de aanbieding was van Sitecom, best mooi en alles alleen weet ik niet hoe ik moet beginnen, heb geprobeerd hem aan te sluiten, als het goed is moet de modem aansluiting(van mijn adsl modem) in de WAN connectie aansluiting en van de router naar de computer zit er een extra kabeltje bijgeleverd, die moet als het goed is in één van de LAN aansluitingen, en heb ik een USB receiver erbij, die stop ik dus in me andere pc(als het goed is) en zo moet hij connectie met de router maken, alleen geen succes, ik kan ook niet als ik de router aangesloten heb op internet gaan op de computer met de aangesloten router, alleen toen ik beneden zat zag ik wel dat die USB receiver een signaal had van de router, alleen heel weinig maar 20% ofzo, dit is dus erg raar, heb het daarna opnieuw geprobeerd en toen kreeg ik 39%, echt maf... maar zou iemand mij dus in stapjes kunnen uitleggen wat ik moet doen? ik moest dus ook naar het IP adres om de router te configureren waar je zeg maar alles in moet stellen(ip adres, gateway etc), ik denk wel dat dat gelukt was maar kan nog steeds geen verbinding maken... KAN IEMAND MIJ HELPEN!? dankje! groetjes jeremy

btw het is een sitecom 54G

Laatst gewijzigd door Athos : 4 October 2006 om 23:53
  Met citaat antwoorden
Oud 4 October 2006, 22:00   #2
anoniem13302
Guest

Thumbs down

Damn,

Maak het ff wat overzichtelijker.
Sjeeesus man.....

Zet meteen ff overzichtelijk neer, wat je nu allemaal precies hebt, is erg onduidelijk
  Met citaat antwoorden
Oud 4 October 2006, 22:06   #3
anoniem14945
Guest

Standaard

Probeert u allereerst de tekst "Help aub met" en "!!" uit de titel te verwijderen.

Probeert u verder de opties 'Shift', 'Punt' en 'Enter' op het toetsenbord eens uit. Zijn meesterlijke knopjes.

Leest u verder ook eens de handleiding door die bij de router geleverd werd. Daarin wordt uitgelegd hoe een en ander met elkaar verbonden moet worden. Verder zal daarin ook terug te vinden zijn welke instellingen gemaakt moeten worden.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 October 2006, 22:46   #4
anoniem20075
Guest

Standaard

Sorry ik zal mijn taalgebruik wat verbeteren.

Mijn vraag was dus, of iemand precies kan uitleggen waar ik mee moet beginnen...
Ik heb dus mijn router aangesloten naar mijn PC met de bijgeleverde kabel, het heeft alle twee dezelfde connectie, even de naam vergeten maar zeg maar zo een internet aansluit snoertje. En heb ik mijn ADSL modem Speedtouch ook aangesloten op de WAN aansluiting van de router. Als ik hem op een andere aansluiting probeer dan werkt hij niet, tenminste hij wil niet naar het adres gaan dat ik in type om de router in te stellen, bijvoorbeeld deze IP in te vullen in mijn adresbalk: 192.168.0.1.

Dus moet ik de Speedtouch ADSL modem in de WAN aansluiting stoppen, en de van router-naar pc aansluiting in één van de vier connecties stoppen. Als ik dit gedaan heb moet ik naar het IP adres en inloggen met:
ID: admin
Password: admin

Dit werkt gewoon alleen weet ik niet wat ik precies moet invullen bij alle informatie blokjes (IP, Gateway etc.) alles staat er al standaard opgeschreven alleen weet ik niet of dit wel klopt, want als ik bijvoorbeeld naar een website ga laten we zeggen www.google.nl doet hij dit niet, hij kan dus alleen dat IP adres bereiken. Ik heb de wizard gedaan en gekozen voor KPN Speedtouch modem ( geen Speedtouch 510 ). Dit gaat gewoon, de hele site werkt dus ook gewoon goed.

Ik heb een beetje op internet gesurfed en vond ik goede informatie hierover, van bijvoorbeeld dat je eerst de link van router-naar pc er in moet stoppen, helaas werkt dit niet want hij kan dan niet het IP adres bereiken waar ik alles kan wijzigen.

Ik heb ook een USB adapter erbij gekregen, dit moet ik dus als het goed is in mijn andere pc stoppen, maar pas doen als ik de bijbehorende software heb geinstalleerd. Helaas kan ik dit nog niet doen omdat er aanbevolen is even te wachten totdat de router volledig is geinstalleerd en normaal functioneert. Ik moet dus nu op een één of andere manier het internet aan de gang zien te krijgen via mijn router.

Ik zou graag iemand willen vragen om dit een beetje stap voor stap uit te leggen. De router heet: Sitecom 54G. Hij zag er wel goed uit en ik denk dat hij ook wat goedkoper was dan normaal door de aanbieding bij het filiaal IT's.

Erg bedankt als je mij verder kan helpen met dit probleem, ik kom er echt niet uit.
Groetjes Jeremy.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 October 2006, 23:33   #5
anoniem13255
Guest

Standaard

Veel beter zo, maar je moet ook de titel van het onderwerp nog aanpassen, en dat doe je door de allereerste post aan te passen.

Ik kan je nog niet helemaal volgen, al komt dat waarschijnlijk doordat je dingen wat onhandig uitlegt. Vandaar even een poging tot verduidelijking:

opstelling moet zijn:

Speedtouch modem -> router (in de WAN-poort) -> PC

Dan hoef je niets in te stellen, je zet de Sitecom gewoon op Dynamic IP, soms ook DHCP genoemd. Moet verder gewoon werken. Echter, als je straks ook torrents of zo wilt downloaden, dan krijg je een probleem omdat je twee routers achter elkaar hebt, want de Speedtouch routert ook. Bij welke breedbandprovider zit je?

En een opmerking: € 60 voor een Sitecom, dat is geen koopje maar duurkoop. Voor dat geld had je ook een A-merk als Linksys kunnen hebben.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 October 2006, 23:51   #6
anoniem20075
Guest

Standaard

Oh daar had ik geen idee van, ik las altijd dat routers ong. 100 euro kosten. Maar goed, ik heb dus die router weer aangesloten op mijn pc alleen weet ik nog steeds niet wat ik moet doen, ik heb even snel een schetsje gemaakt:

Niets mooi's aan maar even om aan te geven hoe het er uit ziet, ik heb nu zeg maar even alles weer uit mijn router gehaald omdat ik anders niet op internet kan, ik denk dat dit ook het probleem kan zijn in de instellingen:

Ik zie dus niet dat hij iets van de WAN configuratie heeft herkend, dat zou het probleem kunnen zijn waarom hij niet naar het internet wil verbinden, maar dit ligt dus aan de router, want zonder router aansluiting doet mijn Speedtouch modem het gewoon wel. Ik zit zelf bij Wanadoo, volgens mij nu Orange dat is veranderd.

Maar er staat dus PPTP Disconnected, dat zal dan wel dat het modem niet goed is aangesloten op de router, wat raar is want hij zit er gewoon in. Maar ik zou het natuurlijk ook helemaal fout kunnen hebben, ik wil daarom heel graag hulp, omdat ik even blut ben om weer een router te kopen..
  Met citaat antwoorden
Oud 5 October 2006, 00:13   #7
anoniem13255
Guest

Standaard

Welk type Sitecom is het precies (WL-???)

Verder: je hebt de optie PPTP gekozen, en ja, dat is inderdaad fout. Ik heb in mijn vorige post al aangegeven dat je voor Dynamic IP of DHCP of zoiets moet gaan, waarbij het gaat om dat de router een IP-adres krijgt uitgereikt, en verder NIETS instellen. Dus niet een andere optie kiezen, kijk svp ook in de handleiding.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 October 2006, 00:26   #8
anoniem20075
Guest

Standaard

Oke bedankt! Het is een WL-534 v1

Heb al 5x het gebruiksaanwijzing boekje doorgebladerd alleen er staat niet veel in over hoe je PPTP moet verandere in Dynamic IP of DHCP.

Weet jij waar ik dit kan doen?
  Met citaat antwoorden
Oud 5 October 2006, 00:33   #9
anoniem13255
Guest

Standaard

Ja, bij de serviceprovider kies je Nederland, en dan een serviceprovider (maakt niet uit welke) als er maar DHCP wordt genoemd.

Wat een baggerproduct, en net zo slechte handleiding Kijk of je hem nog kunt ruilen, al heb je er dan geen USB-stick bij. Alleen zijn die USB sticks ook niet best, weet ik uit eigen ervaring (kon het ding toen gelukkig nog ruilen).
  Met citaat antwoorden
Oud 5 October 2006, 00:42   #10
anoniem20075
Guest

Standaard

Nou ik heb zo te zien geen bonnetje erbij gehad, waar ik jammer genoeg even niet op had gelet toen ik hem kocht, maar goed dat maakt niet zo veel uit als hij het maar doet, ikzal even kijken of het nu werkt, ik zal even van internet af moeten..

En die USB stick heb ik toch nodig? Of niet? Want ik wil beneden graag internet, we hebben 3 verdiepingen en wil ik graag via een router de verbinding delen, ik heb ook geen ervaring met routers dus dat is wel jammer, maar zal even kijken of het lukt, bedankt voor alle hulp!

EDIT:
Ahhhh toppie!!!!!!!!!!!!!!! Hij doet het uitstekend, erg bedankt man! Dit vind ik zo fantastisch! =D
Nu de volgende stap, die is vast wat makkelijker, even de software installeren en klaar is kees, USB erin en hij zou verbinding moeten hebben, ga het zo proberen!

Laatst gewijzigd door Athos : 5 October 2006 om 00:47
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten