Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Onderdelen

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 24 September 2006, 17:55   #1
anoniem19611
Guest

Standaard Verschil XP Home en Media center

hallo,
Is windows media center eigenlijk gewoon XP Home (alleen met meer opties voor tv e.d.)? Of is het een heel ander besturingssysteem? Ik heb gezien dat er bij XP Home computers soms een stickertje op zit dat je hem kan upgraden naar VIsta, is dit ook het geval bij Media Center? Of is dit niet mogelijk?
Alvast bedankt!!
  Met citaat antwoorden
Oud 24 September 2006, 19:04   #2
anoniem13673
Guest

Standaard

Alle Windows XP versies zijn in basis hetzelfde. Dat geldt voor Home, Pro én MCE, het enige verschil tussen, bijvoorbeeld, Home en Pro is dat die laatste wat meer mogelijkheden biedt (die de gemiddelde thuisgebruiker toch nooit nodig heeft, zoals ondersteuning voor grote netwerken en zo) en dat die ook meer kan op het gebied van verschillende accounts en rechten voor het gebruik van mappen en bestanden.
Voor zover ik weet is het grootste verschil tussen Home en MCE dat die laatste een ander thema gebruikt (wat je overigens voor niks kan downloaden bij MS, het heet Royal, geloof ik) en dat er een nieuwe interface bij zit, waar je dus op je TV gebruik van maakt. Een normaal bureaublad is op een TV namelijk amper leesbaar.

Ik weet niet hoe de upgrades van de verschillende versies werken. Er waren wel beperkingen bij de upgrade van oudere Windows versies naar XP, maar de preciese details weet ik niet uit mijn hoofd. Even zoeken...

Okay, hier heb ik een overzichtje, welke versies naar XP Home of XP Pro mochten upgraden:
http://www.annoyances.org/exec/show/buywindows

Het is dus mogelijk dat je een soortgelijke beperking op Windows Vista gaat krijgen (dus dat als je XP Home hebt, je niet mag upgraden naar Vista - eh, hoe heten die rotdingen allemaal? Business of zo?). Het komt erop neer dat je wel kunt upgraden, maar alleen naar een soortgelijke versie. Maar op dit moment weet niemand dat zeker. Het wordt in ieder geval wel mogelijk, maar misschien niet naar elke versie.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 September 2006, 18:19   #3
anoniem19611
Guest

Standaard

Ok heel erg bedankt het is me nu een stuk duidelijker geworden.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten