Ga terug   Computer Idee Forum > Software > Software Overige

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 12 August 2006, 22:12   #1
anoniem18889
Guest

Standaard .dat bestand openen op backup schijf

Hoe kan ik een .dat bestand openen, dat ik op de backup schijf (D heb geplaatst. De map waarin het .dat bestand staat heet USMT2.UNC en als ik die open krijg ik een viertal .dat bestanden. Die krijg ik niet open. Heb win.zip en rar al geprobeerd, maar dat lukt niet.
  Met citaat antwoorden
Oud 13 August 2006, 08:07   #2
anoniem13724
Guest

Standaard

.dat zijn de vuilnis bestanden van alle progjes

kan in zitten

muziek wma, mp3

tekst doc, wpd

database (voor het maken van brieven met specifieke namen)

en noem maar op

probeer eens met kladblok het te openen (de opener wel zetten op alle bestanden)

in de eerste regels staat soms de echte afkorting van de betreffende progje
  Met citaat antwoorden
Oud 13 August 2006, 10:53   #3
anoniem13673
Guest

Standaard

Ik zou dat geen vuilnis noemen, sjouwer. Het gaat meestal om data (.DAT = DATa) bestanden, in dit geval vermoed ik een herstelprogramma van de fabrikant. Ik vermoed namelijk dat dit een merk-PC is, een Packard-Bell of iets dergelijks, waar dan geen recovery-CD bijgeleverd wordt, maar een herstelpartitie. Die is niet altijd verborgen, en in dit geval lijkt het erop dat die D-schijf de recovery-bestanden bevat.
Kijk eens hoe groot die bestanden zijn. Als die in de gigabytes lopen, dan zullen het wel recovery-bestanden zijn. Die zou ik dan lekker laten staan, of ze misschien zelfs ook nog op CD/DVD branden, voor het geval je harde schijf ooit de geest geeft.
  Met citaat antwoorden
Oud 13 August 2006, 11:01   #4
anoniem13724
Guest

Standaard

ik geef ook als voorbeelden van geen echte vuilnis
de echte vuilnis bestanden zijn virussen en troyan horsen e.d.

en inderdaad de recovery bestanden kan die extentie ook hebben

meestal de eerste regels van het bestand bekijken geeft ook veel info
  Met citaat antwoorden
Oud 13 August 2006, 21:46   #5
anoniem18889
Guest

Standaard

Sjouwer en JohnL bedankt voor jullie reakties. De suggesties van Sjouwer hebben geen succes gehad. De map is te groot om te openen met bijvoorbeeld kladblok of zelfs Word. Het is inderdaad een map (met 9 bestanden) van in totaal meer dan 10 GB, zoals JohnL al vermoedde. Ik heb namelijk alle bestanden van de C-schijf hierin gekopieerd, zodat ik daarna de C-schijf kon formatteren. Er staan dus onder andere veel wordbestanden en heel veel foto's in. Alles staat ook al op DVD, maar ook daar kan ik de bestanden niet openen.
Hebben jullie nog een suggestie?
  Met citaat antwoorden
Oud 13 August 2006, 21:54   #6
anoniem14945
Guest

Standaard

Gebruik het programma -waarschijnlijk de wizard bestanden en instellingen overzetten- waarmee je deze .dat-bestanden gemaakt hebt om ze ook weer te openen.
Meer over de de wizard bestanden en instellingen overzetten vind je op deze site:http://www.omewil.nl/artikelen/winxp/xp16.html
Daar staat ook hoe je de bestanden weer terug kunt zetten.
  Met citaat antwoorden
Oud 15 August 2006, 09:22   #7
anoniem18889
Guest

Standaard

Het probleem is opgelost! Hartelijk dank voor de hulp. Met name de suggestie van TarUnited did the trick. Ik ben enorm blij.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten