Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Internet > Verbinding

Notices

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 13 November 2015, 16:50   #1
Francisito

Standaard Skype vaak hopeloos slecht

Ik gebruik veel Skype voor contact met vrienden in Belgie. Ik woon in Spanje. Vaak werkt dat prima maar plotseling gaat het mis en is videoconferencing gewoon onmogelijk. Wat is de oorzaak van deze problemen? Is het Skype zelf, is het één van de providers, is het een atmosfeer probleem, heeft het te maken met het aantal gebruikers op dat ogenblik of is er nog wat anders?
Als ik al zou weten waar de oorzaak ligt dan wist ik tenminste al waar te beginnen om de situatie te verbeteren.
Francisito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 November 2015, 17:56   #2
Niekie30

Niekie30's schermafbeelding

Standaard

Ik lees niets over een minder goed werkend Skype de laatste weken.
Wat kan je doen, buiten een speedtest op je internet snelheid bijv. hier:
https://www.caiway.nl/site/nl/intern...onie/speedtest

Begin met een scan met ADWcleaner http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/ Klik na het installeren op “Scannen” en wacht totdat dat klaar is en je op "Verwijderen" kunt klikken en start opnieuw op.

Daarna doe je een volledige scan met de Free versie van Malwarebytes: https://www.malwarebytes.org/ en verwijder alles wat gevonden wordt.

Buiten deze twee kan je ook nog: Junkware Removal Tool gebruiken. http://www.bleepingcomputer.com/down...-removal-tool/ Het maakt wel tevoren een backup van het register.

Als je met IE surft kan je daarna via het menu Extra, Internet Opties en dan het tabblad Advanced je instellingen opnieuw instellen.

Kijk in het menu “ extra “ ook even naar het "Invoegtoepassingen beheren". Zorg dat daar maar 1 zoek machine staat en dat mag Bing of Google zijn.

Niek
Oud 14 November 2015, 11:31   #3
Francisito

Standaard

U gaat er blijkbaar van uit dat ik met Windows werk maar dat is niet zo. Om te skypen gebruik ik mijn tablet met Android.
Als ik eens Linux gebruik op een andere computer dan is dat net hetzelfde. Ik ben er trouwens ook van overtuigd dat mijn Internetverbinding meer dan voldoende snel is en stabiel. Als vervuiling van mijn computer(s) een oorzaak zou kunnen zijn, waarom werkt het dan op bepaalde momenten wel prima?
Oud 14 November 2015, 12:24   #4
Niekie30

Standaard

U had ook bij uw vraag kunnen zetten dat u met een tablet werkt, dat was wel zo volledig geweest.
Internet snelheden fluctueren nog al eens, dus doe een speedtest als het niet goed werkt, ook omdat het beide apparaten dan niet goed werkt. Ze maken beiden denk ik gebruik van dezelfde internet verbinding.

Niek
Oud 15 November 2015, 11:44   #5
Francisito

Standaard

Ik Skype niet uitsluitend met een tablet. Dit vermelden had mijn vraag inderdaad ietsje kunnen vervolledigen.
Maar ik heb wel vermeld dat ik in Spanje woon en contact maak met mensen in België. Dus dat aan beide zijden dezelfde internetverbinding gebruikt wordt is weinig waarschijnlijk. Voor de volledigheid: mijn internetprovider is Vega Baja en ik heb al dikwijls mijn internetsnelheid gemeten en ben daardoor overtuigd van voldoende snelheid en stabiliteit. Wat ik trouwens heb vermeld in mijn antwoord op uw vorige mail.
Oud 15 November 2015, 14:39   #6
Niekie30

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francisito Bekijk bericht
U gaat er blijkbaar van uit dat ik met Windows werk maar dat is niet zo. Om te skypen gebruik ik mijn tablet met Android.
Als ik eens Linux gebruik op een andere computer dan is dat net hetzelfde. Ik ben er trouwens ook van overtuigd dat mijn Internetverbinding meer dan voldoende snel is en stabiel. Als vervuiling van mijn computer(s) een oorzaak zou kunnen zijn, waarom werkt het dan op bepaalde momenten wel prima?
Het probleem is dat u kennelijk mijn aanbevelingen niet wilt uit proberen, maar met meer vragen komt.
Het gaat mij om het volgende:
Als de oorzaak vaag is, kan je ook dingen uit proberen en daardoor mogelijk oorzaken uitsluiten. (een aantal scans op malware bijv).
Ook een speedtest met vermelding van de behaalde down en upload snelheid kan bepaalde oorzaken uitsluiten.
Als u via Wifi werkt, kan de sterkte van het signaal al afhankelijk zijn van hoe uw buren een router gebruiken.
De harde schijven kunnen nog getest worden.
Zo ben ik gewend punt voor punt mogelijk oorzaken uit te sluiten.

Maar ik ben klaar met u.

Niek

Laatst gewijzigd door Niekie30 : 15 November 2015 om 14:42
Niekie30 is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 November 2015, 15:36   #7
erikdenhouter

erikdenhouter's schermafbeelding

Standaard

Jongens en meisjes, het is een forum voor computergebruikers, niet voor computer experts alleen.

De vraag is eerst of je draadloos of bedraad aangesloten zit. Als het draadloos is, kan het inderdaad verklaard worden door drukte op bepaalde kanalen (op bepaalde momenten), maar het is bij de beste modellen van routers automatisch geregeld van welk kanaal er gebruik gemaakt wordt, het minst drukke. Wordt het erg druk, dan helpt ook geen goede verdeling, dan is het storen en gestoord worden.

Je zou dan iets van een Wifi analizer kunnen installeren om te zien of je op goede- en slechte tijden een patroon van drukte herkent, b.v. deze:
https://play.google.com/store/apps/d...analyzer&hl=nl
(Minimaal Android 2.2)
Ik ken hem niet, maar hij is freeware (+reclame), en tot nu toe goed beoordeeld, al is het pas versie 1.0

InSSIDer wordt regelmatig geadviseerd, maar die is niet gratis:
https://play.google.com/store/apps/d...inSSIDer&hl=nl
(Minimaal Android 4)

Updaadje:
die freeware analizer heb ik snel even geprobeerd, en geeft wel een overzicht van wat er in de buurt aan netwerken actief is, maar zodra ik swipe om de namen bovenaan te lezen loopt het programmaatje vrij snel vast, en moet ik mijn telefoon (Android 2.3.6) opnieuw opstarten.
Moet gezegd dat ik een minimum aan geheugen op dit apparaatje heb.
.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 15 November 2015 om 16:35
erikdenhouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 November 2015, 21:12   #8
erikdenhouter

erikdenhouter's schermafbeelding

Standaard

Dit werkt beter, Wifi Scanner & Net Discovery:

https://play.google.com/store/apps/d...explorer&hl=nl
erikdenhouter is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools