Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 8

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 29 October 2014, 22:16   #1
anoniem13478
Guest

Standaard Wifi schakelt niet uit bij gebruik utp

Ik merkte gisteren op dat mijn wifi niet uitschakelt als ik een UTP kabel er in plug. Sterker nog, de wifi krijgt kennelijk voorkeur waardoor ik de lage snelheid houd.
Dus heeft de UTP op dat moment geen zin, en zeker niet bij het downloaden van grote bestanden.

Waar kan ik instellen dat als er een UTP kabel wordt gebruikt, dat hij dan deze ook gaat gebruiken in plaats van de tragere wifi ?

Grt. Jack
  Met citaat antwoorden
Oud 29 October 2014, 22:18   #2
anoniem54435
Guest

Standaard

In apparaat beheer kun je wat je niet wil gebruiken ,uitschakelen.
  Met citaat antwoorden
Oud 29 October 2014, 23:30   #3
anoniem13478
Guest

Standaard

Dat is wel kort door de bocht.
Ik wil, zodra ik de utp kabel erin prik, dat hij automatisch wifi plat gooit. En zodra de utp er uit is dat hij automatisch weer wifi inschakelt.

Dat moet toch te doen zijn, bij andere windows versies gaat dat vanzelf, maar bij W8 opeens niet.
  Met citaat antwoorden
Oud 29 October 2014, 23:34   #4
anoniem26473
Guest

Standaard

Bij mijn weten gebeurt dat nooit, in geen enkele windows versie.
  Met citaat antwoorden
Oud 30 October 2014, 00:39   #5
anoniem42071
Guest

Standaard

Ik schakel de wifi kaart gewoon uit in apparaatbeheer.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 30 October 2014, 10:59   #6
anoniem14396
Guest

Standaard

Dat gebeurt inderdaad nooit, omdat je verschillende netwerken kan hebben op de netwerk adapters.

Denk aan een wifi verbinding met internet, en een bekabelde gigabit verbinding met een server of NAS.

Wat je kan doen: rechtsklik op het netwerk ikoontje in je taakbalk, klik op netwerkcentrum openen. In netwerkcentrum klik je op "adapterinstellingen wijzigen". Sleep je Wifi ikoontje naar je desktop. Op die snelkoppeling kan je dan je wifi aan en uit zetten,dmv rechtsklikken.
  Met citaat antwoorden
Oud 30 October 2014, 20:46   #7
anoniem26138
Guest

Standaard

Eh... je blijkt Windows wel te kunnen dwingen om een bepaald netwerk te gebruiken d.m.v. een instelling van de 'metric value' voor een verbinding.

Aangezien ik hier verder niks van weet heb ik wat links met wat info.
Eerst iemand die een oplossing wil voor ditzelfde probleem met antwoord:
http://answers.microsoft.com/en-us/w...8-db57d927b62e

en hier wat info over die instelling, maar dat is weer wat taaie info:

Engels: http://support2.microsoft.com/kb/299540/en-us
Nederlands: http://support2.microsoft.com/?id=299540

Je schijnt 'automatic metric' uit te moeten schakelen (onder IPv4 protocol), en er handmatig een laagste waarde aan te moeten geven bij de adapter die je voorkeur heeft.

Maar ik zou eerst eens checken of ze nu allebei op automatisch staan, want in dat geval zou de snelste denk ik al voorrang moeten krijgen omdat die een lagere 'metric value' toegewezen zou krijgen. Maar het fijne weet ik daar niet van, ik heb het bovenstaande net bij elkaar gegoogled.

Overigens denk ik niet dat je WiFi hiermee uitgeschakeld wordt, het lijkt me dat alleen de route verlegd wordt.

Ik weet niet of WLAN en LAN adapter beiden ge´ntegreerd zijn op je moederbord, dan zou je namelijk ook een kijkje in het BIOS kunnen nemen.
.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 30 October 2014 om 21:22
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten