Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Randapparatuur

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 10 februari 2013, 15:21   #1
Dickma

Standaard IP Camera via internet

Ik zit met een camera probleem.
Ik wil de beelden van een IP Camera (Advance WB-IP03A) via internet kunnen bekijken, maar dit lukt me maar niet.
Via bedraad netwerk lukt alles prima, maar zodra ik de netwerkkabel uit de camera haal is het beeld weg. Poortcontrole geeft aan dat poort 80 met kabel open is maar zodra de kabel er uit is gaat de poort ook dicht.
Ik zit met een Buffalo AirStation WZR-HP-G300NH wireless router achter de Ubee modem/router van Ziggo.
De Buffalo is via staticlease en DMZ hosting (volgens workout in Computer Idee nr 3 van 15-29 jan.2013 ) op de Ubee aangesloten.
Verder werkt alles prima, ook overige netwerkapparaten, bedraad en via wifi, functioneren prima.
Wie o wie kan mij de oplossing bieden.
Dickma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2013, 15:52   #2
BlackTiger

BlackTiger's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Via bedraad netwerk lukt alles prima, maar zodra ik de netwerkkabel uit de camera haal is het beeld weg.
Ik heb ook een ip camera, maar die krijgt op draadloos een ander ip adres dan op bekabeld.
Daar ligt geheid ook jouw probleem. Trek je de utp kabel er uit, dan krijgt de camera dus een ander ip adres en klopt de poort forward van je (modem)router niet meer.

Wat je het beste kunt doen is dus de poortforward voor de vaste kabel (utp) weghalen.
Dan reserveer je voor het wifi macadres een ip adres in je router zodat je camera een vast ip krijgt.
Maak je poort forward dan naar dat ip adres en dan moet het werken.

Normaliter moet je camera namelijk op wifi een apart macadres hebben dus het is een kwestie van dat terugvinden en dan je router goed instellen.

-----------------------------
Don't argue with idiots, they will drag you down to their level, and beat you with experience.
BlackTiger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2013, 09:06   #3
Hans60

Standaard

En als de router de mogelijkheid niet heeft om een adres te reserveren op basis van MAC-adres kun je in de cam een fixed IP toekennen aan de wifi verbinding en daar in de router naartoe forwarden.
Oud 11 februari 2013, 13:52   #4
Dickma

Standaard

Mijn router heeft inderdaad geen mogelijkheid om o.b.v. Mac-adres te reserveren.
Maar de camera heeft ook geen mogelijkheid om een vast IP toe te kennen voor de wifi verbinding.
Het instellen van de camera werkt met een zoektool, daarbij moet je het camera ip adress aanpassen op de bestaande lokale ip range 192.168.11., de camera komt zelf met het laatste deel (20) dus 192.168.11.20.
Bij het onderdeel Network kun je dan nog aanvinken dat je het ip adres automatisch wilt ontvangen.
Dat lijkt mij niet van toepassing.
Oud 11 februari 2013, 19:35   #5
Hans60

Standaard

Als je daar het vinkje niet zet, heeft je cam dan steeds hetzelfde IP-adres als je hem aansluit? Dat zou er op (kunnen) wijzen dat hij dit adres opslaat. Mogelijk kun je in de DHCP-server aangeven dat de lease van het IP-adres niet mag verlopen, ook dan krijgt je cam steeds hetzelfde adres. Als je dit ook als forward adres instelt in de router zou het moeten werken.
Het grootste probleem is dat ik dit apparaat alleen tegenkom opfora en websites waar Frans, Spaans of Portugees gesproken wordt. Dat maakt het zoeken er niet makkelijker op.

Laatst gewijzigd door Hans60 : 11 februari 2013 om 19:38
Hans60 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2013, 20:39   #6
Niels68

Niels68's schermafbeelding

Standaard

Volgens mij is dit dezelfde

Dit is de Elro C704IP

Deze kan voor zover ik weet wel een vast ip adres op z'n draadloos krijgen.

M.v.g. Niels
Oud 11 februari 2013, 21:01   #7
Niels68

Standaard

Stukje uit de handleiding:

7. VERBINDING VIA WLAN
Om de WLAN-verbinding te activeren, klik op “Netwerk” -> “WLAN” in het cameramenu.
U kunt hier de instellingen voor het verbinden met uw netwerk aanpassen.
OPMERKING
Klik 2-3 keer op de “Scan”-knop, om naar draadloze netwerken in uw gebied te zoeken. Selecteer het gevonden netwerk. De camera detecteert automatisch alle instellingen van uw draadloze netwerk, voer de netwerk sleutel in. Klik vervolgens op “Bevestigen”, de camera herstart zich (30 seconden). Open nu de “IP-Camera Tool” die u vanaf de CD hebt geïnstalleerd, u ziet nu de camera. Als u de netwerkkabel van de camera loskoppelt moet de camera weer binnen 5 min. verschijnen. De camera is nu in de WLAN-modus!

Volgens mij "pakt"de camera na enige minuten hetzelfde ip-adres als bekabeld.

M.v.g. Niels
Oud 11 februari 2013, 22:33   #8
BlackTiger

BlackTiger's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens mij "pakt"de camera na enige minuten hetzelfde ip-adres als bekabeld.
Neen, dat lijkt me niet.
Elke netwerkapparatuur heeft namelijk zijn eigen macadres. In het eerste topic stond overigens ook dat de camera niet bereikbaar was als de kabel er uitgetrokken wordt.

Volgens mij moet het wel gewoon mogelijk zijn om zowel de ip range te wijzigen alsook het ip adres vast te leggen. Ik heb een soortgelijke camera van China en zelfs die kunnen dat.
Dit kan wel slechts op 1 ding. Je moet met die tool het ip zoeken.
Dan met de browser als admin inloggen en dan bij de aparte settings de zaak invoeren, daar kun je dan ook kiezen welke beveiliging (bijv. wep of wpa of wpa2) je wenst te gebruiken.

Heb je geen link naar een handleiding Dickma?
Of is die wat Niels beschrijft inderdaad dezelfde?

Edit: Mocht je echt geen vast ip kunnen geven, moet je eerst de kabel er uit halen, dan moet de tool zoeken welk ip adres het ding gekregen heeft (of in je router kijken welke ip adressen er door dhcp zijn uitgedeeld en dan kijken welke het is), en dan dat ip adres in je router als forward gaan gebruiken.

-----------------------------
Don't argue with idiots, they will drag you down to their level, and beat you with experience.

Laatst gewijzigd door BlackTiger : 11 februari 2013 om 22:35
BlackTiger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2013, 09:29   #9
Dickma

Standaard

Er zit een summiere gebruiksaanwijzing bij in het Engels en een uitgebreide in het Frans, en dat is me net even te lastig. Het ding lijkt inderdaad sprekend op de Elro, ook de gebruiksaanwijzing is (ruim vertaald) identiek, tot en met "voer de netwerksleutel in", mijn gebruiksaanwijzing zegt dan "click set, then the Wi-Fi setting is finished" . Dan volgt er nog een note: Vertaald: wanneer het apparaat zowel Wi-Fi als bekabeld is verbonden na de opstart, dan zal het zich eerst verbinden met het bedraad netwerk, als het dat niet kan, zal het zich verbinden met het Wi-Fi netwerk. Vervolgens "The IP adress and port is the same, either wireless or wired network.
Met de IP camera tool is niets meer te doen als het apparaat eenmaal is losgekoppeld, de tool reageert niet meer, er staat ook op de interface van de tool: This tool is only used within LAN and PC and device is within the same subnet.
Oud 12 februari 2013, 14:43   #10
Niels68

Standaard

Ik heb enige maanden geleden een andere Elro geconfigureerd en deze pakte voor zover ik me kan herinneren draadloos het IP adres als je de kabel er uit trok, zie ook het zinnetje The IP adress and port is the same, either wireless or wired network. je moet alleen wel even wachten als je de kabel er uit getrokken hebt (langer dan 1 minuut volgens mij).

Als je nu de Nederlandse handleiding volgt welke op de Elro website staat moet volgens mij e.e.a. wel draadloos gaan werken.

M.v.g. Niels

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten