Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 8

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 4 december 2012, 17:24   #1
franslj

franslj's schermafbeelding

Standaard Windows 8 Pro, Studio 12, W Media Player

Hopelijk weet iemand een oplossing.

Ben onlangs begonnen met Windows 8, 32 bits, uit te proberen op mijn laptop en heb daarvoor een dvd gekocht bij Bol.com voor 54 €.

Het installeren over Windows 7 ging erg moeizaam en na 3 x opnieuw proberen, lukte het dan. De laatste succesvolle poging duurde ca 2 uur.

Het effect is een sneller opstarten en afsluiten en het gebruik van tegels valt ook wel mee, alhoewel ik op de tegel 'bureaublad' het vertrouwde Windows 7 - verkenner - uiterlijk veel gebruik, omdat de sneltoetsen in de titelbalk zichtbaar blijven.

Het probleem doet zich nu voor, dat na het binnenhalen van een video.. opgenomen met een smartphone.. en het bewerken ervan in Studio 12 van Pinnacle, de Windows Media Player het laat afweten en er steeds een melding komt, dat deze niet meer werkt en het programma wordt afgesloten.

Nu vermoed ik dat dit met het nieuwe besturingssysteem te maken heeft, want onder Windows 7 speelde dit probleem helemaal niet.

Vraag: Kan iemand een hint, tip, mogelijke oplossing bedenken, om WMP weer aan de gang te krijgen ?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Groet.. frans.
franslj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2012, 17:30   #2
Desperado

Desperado's schermafbeelding

Standaard

http://windows.microsoft.com/nl-nl/w.../feature-packs

kijk hierboven voor de benodigde extra's , nodig voor Mediaplayer

Als Windows 8 Pro op je pc is geïnstalleerd en je wilt Windows 8 Media Center Pack hebben om met Windows Media Center live tv-programma's te kunnen bekijken en opnemen, kun je gebruikmaken van de volgende speciale aanbieding:
Desperado is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2012, 17:37   #3
Desperado

Arrow

Het duurt mischien wel een dag voor je de code via mail binnen krijgt .

Dus even geduld is nodig
Oud 4 december 2012, 18:38   #4
FooBar

FooBar's schermafbeelding

Standaard

In plaats van die 60 euro voor Pro zou ik dat geld in m'n zak houden en een betere gratis mediaspeler nemen. Bijvoorbeeld Media Player Classic Home Cinema.

Maar hoe dan ook is MPC-HC of Windows 8 Pro geen oplossing voor het probleem. Windows Media Player hoort niet te crashen. Punt.

Waar je mee kunt beginnen is de nieuwste drivers voor Windows 8 installeren. Te vinden op de website van de fabrikant van de computer(onderdelen). Hopelijk, want als het een oude computer is heb je mogelijk pech. Als er drivers zijn, herinstalleer dan in ieder geval de drivers voor de chipset, voor de grafische kaart en voor de geluidskaart. En dan hopen dat het beter gaat.

Zo niet? dan het volgende:
Heb je voor de installatie van Win8 een upgrade of een volledig schone installatie uitgevoerd? Zeker gezien de drie pogingen zou ik als je voor een upgrade hebt gekozen alsnog een volledige schone installatie uitvoeren. Er is duidelijk iets niet helemaal recht, en zo kun je dan met een schone lei beginnen.
FooBar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2012, 19:18   #5
franslj

Standaard

Dank voor je reactie, Desperado.

Ik wil echter niet met Windows Media Center live tv-programma's bekijken en opnemen. Het enige dat ik wens is de WMP weer aan de gang zien te krijgen en dat lukt maar niet.
Groet... frans.
Oud 4 december 2012, 19:28   #6
franslj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FooBar Bekijk bericht
In plaats van die 60 euro voor Pro zou ik dat geld in m'n zak houden en een betere gratis mediaspeler nemen. Bijvoorbeeld Media Player Classic Home Cinema.

Maar hoe dan ook is MPC-HC of Windows 8 Pro geen oplossing voor het probleem. Windows Media Player hoort niet te crashen. Punt.

Waar je mee kunt beginnen is de nieuwste drivers voor Windows 8 installeren. Te vinden op de website van de fabrikant van de computer(onderdelen). Hopelijk, want als het een oude computer is heb je mogelijk pech. Als er drivers zijn, herinstalleer dan in ieder geval de drivers voor de chipset, voor de grafische kaart en voor de geluidskaart. En dan hopen dat het beter gaat.

Zo niet? dan het volgende:
Heb je voor de installatie van Win8 een upgrade of een volledig schone installatie uitgevoerd? Zeker gezien de drie pogingen zou ik als je voor een upgrade hebt gekozen alsnog een volledige schone installatie uitvoeren. Er is duidelijk iets niet helemaal recht, en zo kun je dan met een schone lei beginnen.
Dank, Foobar..

Ik heb een upgrade gebruikt en die over Windwos 7 geïnstalleerd. Me dunkt, dat ik voor een 'schone installatie' opnieuw een dvd moet kopen en dat kan bruintje even niet trekken.

Het punt is, dat de WMP.. naast de knop van 'film maken voltooid' in Studio 12 niet werkt en als ik de WMP op de tegel van W8 wil gebruiken, komt er eveneens een foutmelding. "Windows Media Player werkt niet meer en wordt afgesloten" is de strekking.

Ik heb eens gegoogled met een term als; WMP in Windows 8 gebruiken... voldoende koppelingen, maar geen enkele koppeling laat iets zien van "WMP voor W8 downloaden" en dat vind ik nou raar.

Drivers zoeken en opnieuw installeren vind ik erg veel werk en nogal omslachtig. Er zal toch zeker een makkelijker manier zijn en ik denk inderdaad aan Media Player Classic Home Cinema... eens kijken of dat gaat lukken.

Groet.. frans.
Oud 5 december 2012, 10:37   #7
Desperado

Talking

Met mediacenter kun je ook prima muziek beluisteren
Oud 5 december 2012, 11:45   #8
franslj

Standaard

Zeker, Desperado...

Vreemd is, dat het er op lijkt alsof Windows 8 niet met Windows media player overweg kan en ik, totnutoe, geen mogelijkheid zie, om de knop 'WMP', naast een film, bewerkt in Studio 12, kan aanpassen aan een nieuwe 'afspeler'.

Bijvoorbeeld de 'speler', die Foobar voorstelt: Media Player CHC.

Dank, groet.. frans.
Oud 5 december 2012, 15:47   #9
Niekie30

Niekie30's schermafbeelding

Standaard

http://windows.microsoft.com/nl-NL/w...s-media-player

Niet alle W8 versie worden geleverd met een complete WMP.

Niek
Niekie30 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2012, 16:12   #10
franslj

Standaard

Dank voor je link, Niekie.

Helaas, ik heb deze link van a tot z doorgespit, maar zie nergens een knop 'WMP downloaden' voor 32 bits versie van W 8 Pro.

Ik begin er steeds sterker aan te twijfelen of W 8 geschikt is voor laptop/desktop en zie het meer als een tablet mogelijkheid, waar mensen kunnen 'consumeren' binnen het aanbod van films, muziek, foto's, boeken lezen, googlen, maar minder bewerken, schrijven etc..

Groet.. frans.
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten