Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows Vista/Windows 7

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 21 november 2012, 17:42   #1
Feniks60

Standaard Windows 7 goedkoop kopen

Hallo,

Ik wil graag een laptop kopen, maar nu zijn alle laptops die ik wil nou net niet meer verkrijgbaar in Nederland. Dus wil ik een BTO laptop gaan samenstellen, maar hier zit geen windows 7 inc. in de prijs, en die er zo apart bij kopen is erg duur, wel 94 Euro!

Dus, weet iemand waar ik Windows 7 64 bit kan krijgen voor onder de 50 Euro?

Alvast bedankt,

Feniks60

Laatst gewijzigd door Feniks60 : 21 november 2012 om 17:43 Reden: typfout
Feniks60 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2012, 17:47   #2
Desperado

Desperado's schermafbeelding

Standaard

94 Euro!

Niet duur normale prijs.
Desperado is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2012, 18:20   #3
Feniks60

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desperado Bekijk bericht
94 Euro!

Niet duur normale prijs.
Ja, snap ik. Maar dan kan je hem als het goed is toch 5 keer gebruiken. Kan ik niet ergens een goedkope kopie krijgen?
Oud 21 november 2012, 18:22   #4
FooBar

FooBar's schermafbeelding

Standaard

Goedkoopste is 84 euro: http://tweakers.net/categorie/404/be...uhN3PxjtoLTWNw

Onder de 50 euro ga je in een normale winkel niet vinden, dan heb je gegarandeerd een illegale versie te pakken. Wat misschien een mogelijkheid is, vermits je zelf of een van je kinderen naar de middelbare school gaat, is goedkoop een licentie kopen via slim.nl. Dat geldt ook als je MBO studeert. Als je HBO of WO studeert ga je naar surfspot.nl. Beide sites zijn eigenlijk hetzelfde en je vind er veel software met hoge kortingen. Mocht je studeren kijk dan ook eerst even of je instelling is aangesloten op MSDNAA, in dat geval kun je zelfs gratis een licentie krijgen voor Windows-besturingssystemen.

EDIT: Windows licenties zijn altijd voor 1 pc. Tenzij je een volume-licentie koopt, maar dan moet je weer een bedrijf zijn met minstens een dozijn pc's wil het interessant worden.
FooBar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2012, 18:27   #5
Feniks60

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FooBar Bekijk bericht
Goedkoopste is 84 euro: http://tweakers.net/categorie/404/be...uhN3PxjtoLTWNw

Onder de 50 euro ga je in een normale winkel niet vinden, dan heb je gegarandeerd een illegale versie te pakken. Wat misschien een mogelijkheid is, vermits je zelf of een van je kinderen naar de middelbare school gaat, is goedkoop een licentie kopen via slim.nl. Dat geldt ook als je MBO studeert. Als je HBO of WO studeert ga je naar surfspot.nl. Beide sites zijn eigenlijk hetzelfde en je vind er veel software met hoge kortingen. Mocht je studeren kijk dan ook eerst even of je instelling is aangesloten op MSDNAA, in dat geval kun je zelfs gratis een licentie krijgen voor Windows-besturingssystemen.

EDIT: Windows licenties zijn altijd voor 1 pc. Tenzij je een volume-licentie koopt, maar dan moet je weer een bedrijf zijn met minstens een dozijn pc's wil het interessant worden.
O, maar ik zit nog in de 2e, in de brugklas (want wij hebben een 3-jarige brugklasperiode), dus dat gaat niet werken denk ik. Maar ik las net een andere thread over iemand die een laptop met windows 7 had, en daar ook de activation key voor had. Als ik het goed begrijp kun je dan via de Microsoft website windows 7 downloaden en dan zo alles activeren? Maar ik heb ook een laptop met Windows 7 preïnstalled gekocht, zou ik de activation key dan moeten hebben of zou ik die dan kunnen opvragen?
Oud 21 november 2012, 18:32   #6
FooBar

Standaard

Brugklas of 2e is ook middelbare school. Dus ga even naar http://slim.nl/, kies rechtsboven Nieuw Klant en kijk of je school er tussen staat. Zo ja, dan gelijk een account aanmaken!

Gratis via MSDNAA zal dan niet gaan werken, maar misschien ben je via slim.nl wel voor 30 euro klaar (geen idee wat de prijzen precies zijn).

De andere thread heb ik gezien, mijn reactie kun je daar vinden (in het kort: de voorgeinstalleerde licentie is niet overdraagbaar naar een andere computer).
Oud 21 november 2012, 19:41   #7
Eddy2010

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Feniks60 Bekijk bericht
Ja, snap ik. Maar dan kan je hem als het goed is toch 5 keer gebruiken. Kan ik niet ergens een goedkope kopie krijgen?

Hier sluit ik mij volledig bij aan.

Kijk maar eens op de website van beslist.be. Daar kun je nog wel iets vinden.

http://www.beslist.be
Eddy2010 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2012, 20:09   #8
Feniks60

Standaard

Citaat:
Brugklas of 2e is ook middelbare school. Dus ga even naar http://slim.nl/, kies rechtsboven Nieuw Klant en kijk of je school er tussen staat. Zo ja, dan gelijk een account aanmaken!

Gratis via MSDNAA zal dan niet gaan werken, maar misschien ben je via slim.nl wel voor 30 euro klaar (geen idee wat de prijzen precies zijn).

De andere thread heb ik gezien, mijn reactie kun je daar vinden (in het kort: de voorgeinstalleerde licentie is niet overdraagbaar naar een andere computer).
Echt heel erg bedankt! Hier staat dat ik Windows 7 voor 30 Euro kan krijgen, dan kan ik hem wel maar 1 keer gebruiken, maar dat maakt niet uit. Nog een paar kleine vraagjes: Wat is Visio Proffesional 2010? Is dit een third party uitgever van Windows of zoiets? En waarom adviseren ze in de beschrijving dat het beter is om de 32-bits versie te installeren, ook op 64 bits systemen. En ook nog voor de zekerheid: Als ik een Windows 8 laptop koop, kan ik met deze aankoop hem toch 'downgraden' naar Windows 7?
Oud 21 november 2012, 21:04   #9
FooBar

Standaard

Visio is een programma om (vector) tekeningen te maken. Het is een uitbreiding op het office pakket. Ik heb het hier wel, maar de meeste mensen hebben het niet nodig.
Voor heel office raad Microsoft aan de 32 bits versie te installeren, ook onder een 64 bits besturingssysteem. Ik weet niet precies waarom, maar ik denk omdat office altijd 32 bits is geweest en ze de conversie naar 64 bits eigenlijk nog niet helemaal goed hebben gekregen.

Ook in geval van een Windows 8 laptop kun je hiermee terug naar Windows 7. Betekent wel dat je een schone installatie moet doen, maar dat maakt voor een nieuwe laptop niet uit. Waar je beter wel even naar moet kijken voordat je een laptop koopt is of er drivers beschikbaar zijn voor Windows 7, bij voorkeur direct via de fabrikant van de laptop. Anders kan het zijn dat sommige dingen zoals een webcam of mediatoetsen niet gaan werken.
Oud 22 november 2012, 06:08   #10
JohnL

JohnL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor heel office raad Microsoft aan de 32 bits versie te installeren, ook onder een 64 bits besturingssysteem. Ik weet niet precies waarom, maar ik denk omdat office altijd 32 bits is geweest en ze de conversie naar 64 bits eigenlijk nog niet helemaal goed hebben gekregen.
Plugins, mostly. Je kunt allerlei add-ons en plugins gebruiken voor Office, en die zijn vrijwel altijd voor de 32-bits versie. Bovendien heeft een 64-bits versie gewoon te weinig voordelen om echt de moeite waard te zijn. Ik bedoel, als jouw Word of Excel documenten regelmatig boven de 4 GB uitkomen qua grootte, dan denk ik dat je andere problemen hebt.

Ik gebruik Visio op de zaak nog wel eens - het is wel handig als je stroomdiagrammen moet maken, dat gaat daar ook heel makkelijk in. Maar voor de meeste mensen is het inderdaad nogal overbodig, vandaar dat hij in de meeste pakketten niet inbegrepen is.

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten