Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Internet > E-mail

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 17 juni 2012, 16:35   #1
hejonibema

Red face contactpersonen live mail

Heb kpn provider met bijbehorend mailadres. Op mijn nieuwe laptop zit windows live mail. Mail versturen en ontvangen gaat prima maar hoe krijg ik mijn adresboek vanaf mijn vaste computer naar mijn live mail? Ik heb ze vanuit mijn outlook adresboek op een usb-stick gezet en toegevoegd aan map contactpersonen zoals die standaard op mijn laptopje zit maar hoe krijg ik ze in dat windows live mail gebeuren?
Ik heb ze in de oorspronkelijke extensie (welke dat dan ook zijn moge), heb ze ook al in een mapje met vcf bestandjes maar dan...? Vanuit dat mapje kan ik ze dan in vcf of csv exporteren maar waar naar toe?
Vanuit hotmail heeft het programma wat adressen binnengehaald die ik kan zien als ik op 'aan' klik als ik een nieuwe mail wil schrijven maar uit dat lijstje kan ik geen adressen verwijderen? Hoe beheer ik op een gemakkelijke manier die adressenlijst?

Andere vraag: ik had ook even mijn hotmail account in windows live gezet maar dat wil ik eigenlijk niet want dat account gebruik ik alleen voor mailtjes van en naar bedrijven e.d.Het account heb ik verwijderd maar als ik windows live mail open blijft hij toch met zo'n schermpje steeds vragen om aanmelding. Hoe krijg ik dat schermpje weg?
hejonibema is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2012, 16:46   #2
hejonibema

Cool gevonden!

He he, het is me gelukt! Blijkt dat er linksonder in live mail een icoontje 'contactpersonen zit.'Helemaal niet gezien. Maar als je daar op klikt krijg je bovenin de balk de mogelijkheid om contactpersonen te importeren. Nou ja zeg. Ik heb me wild gezocht naar de mogelijkheid adressen te importeren. Dat dat zo ingewikkeld kan zijn...of simpel..
Oud 17 juni 2012, 17:20   #3
Niekie30

Niekie30's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hejonibema Bekijk bericht
Andere vraag: ik had ook even mijn hotmail account in windows live gezet maar dat wil ik eigenlijk niet want dat account gebruik ik alleen voor mailtjes van en naar bedrijven e.d.Het account heb ik verwijderd maar als ik windows live mail open blijft hij toch met zo'n schermpje steeds vragen om aanmelding. Hoe krijg ik dat schermpje weg?
Ga naar het blauwe rechthoekje linksboven en kies "Opties" en dan "Email accounts". Daar kan je het hele account verwijderen, als het goed is.

Niek
Niekie30 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2012, 17:34   #4
hejonibema

Standaard

Is al gebeurd. Toch blijft dat schermpje verschijnen.
Oud 17 juni 2012, 18:10   #5
Niekie30

Niekie30's schermafbeelding

Standaard

Dan vermoed ik dat je op de één of andere manier toch aangemeld staat bij Windows Live. Ik weet niet hoe je Windows Live Essentials hebt geïnstalleerd, maar dat zijn 8 of 9 programma's, waarvan je er maar 1 of 2 nodig hebt. Microsoft kan met Live erg lastig los te koppelen zijn van je email programma.
Als ik WL Essentials installeer, kies ik altijd voor "onderdelen zelf kiezen" en vink alles uit wat ik niet nodig heb.
Zoek anders bij je geïnstalleerde programma's (via configuratiescherm > software) even WLEssentials en kies voor verwijderen. Op de volgende vraag kies je : "Onderdelen verwijderen". verwijder dan alle onderdelen, die je niet gebruikt.
Mogelijk dat dat het oplost.

Niek
Niekie30 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten