Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Internet > Internet Overige

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 5 mei 2012, 11:04   #1
passiepas

Standaard Firefox reageert niet

Hallo

Ik gebruik al een hele lange tijd Firefox en sindskort heeft hij regelmatig storing.

Als ik op Firefox aan het surfen ben blijft die hangen en zegt reageert niet en dan zit alles muurvast.

Ook blijft er dan een blauw rondje ronddraaien en kan ik pc weer nieuw opstarten,dit zelfde gebeurd ook op Google Chrome.

Wie heeft hier een oplossing voor?.

Pascal
passiepas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2012, 12:26   #2
stroke33

stroke33's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door passiepas Bekijk bericht
Hallo

Ik gebruik al een hele lange tijd Firefox en sindskort heeft hij regelmatig storing.

Als ik op Firefox aan het surfen ben blijft die hangen en zegt reageert niet en dan zit alles muurvast.

Ook blijft er dan een blauw rondje ronddraaien en kan ik pc weer nieuw opstarten,dit zelfde gebeurd ook op Google Chrome.

Wie heeft hier een oplossing voor?.

Pascal
Dit kunnen verschillende problemen zijn o/a slechte internet verbinding, teveel personen op één internet verbinding, een fysiek vuile computer (stof in de fan's en koelblokken)waardoor deze trager word, een verouderde of defecte router/modem.

Begin met het uitzetten van je router/modem en laat hem een minuut of 10 uit, zet hem weer aan en herstart na het volledig opstarten van je router/modem je Computer.

Scan je Computer met Mbam en een online virusscanner bijvoorbeeld.

Download bijvoorbeeld BleachBit om alle opgehoopte niet meer gebruikte data op te ruimen ofwel je computer digitaal opschonen, er zijn meer van dit soort programma's dus er is keus genoeg.

Ook kun je met "about:config" dit moet in de url balk worden ingegeven, lees anders even meer hierover op bijvoorbeeld deze site

Laatst gewijzigd door stroke33 : 5 mei 2012 om 13:26 Reden: aanvilling
stroke33 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2012, 14:01   #3
reintje

reintje's schermafbeelding

Standaard

Ter aanvulling, als firefox weer blijft hangen kun je misschien het proces in taakbeheer afsluiten (als dat nog kan ondanks dat firefox hangt), zodat je niet de computer helemaal opnieuw moet opstarten.

Ctrl+Al+Del of Ctrl+Shift+Esc, tabblad processen en firefox.exe selecteren en klikken op Proces beëindigen.
reintje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2012, 15:43   #4
passiepas

Standaard

ctrl alt delete kon zelfs helemaal niet pc deed helemaal niks meer,vandaar dat ik hem toen opnieuw had opgestart.

Malwarebytes had ik toevallig nog op de pc staan en heb die zojuist laten scannen en hij heeft 3 dingen gevonden:

Adware.InstallCore
Adware.Agent
PUP.ToolbarDownloader
Oud 5 mei 2012, 17:40   #5
falstring

Standaard

en: heb je ze door mbam laten verwijderen?
en wat is het resultaat?
falstring is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2012, 21:21   #6
passiepas

Standaard

Ja ik heb ze verwijderd en het lijkt wel of internet ook veel sneller geworden is. Tot nu toe heeft het probleem zich nog niet weer voor gedaan. Morgen nog maar even afwachten als het dan nog goed is lijkt het probleem opgelost te zijn.
Oud 7 mei 2012, 08:33   #7
passiepas

Standaard

Helaas het probleem heeft zich vanmorgen weer voortgedaan. Ik kon de pc wel uit het raam gooien wat is dat irritant als alles vastloopt.

Firefox reageert niet alles liep vast blanco pagina pc uitgedaan en nieuw opgestart hielp ook niet tot paar keer toe,ook schijfcontrole gedaan omdat ik de pc niet goed afsloot omdat het niet anders wou.

Nu doet die het wel weer maar voor hoe lang?.

Wat zou het probleem kunnen zijn?.
Oud 7 mei 2012, 08:54   #8
stroke33

Standaard

Het grootste probleem in dit soort situaties is meestal, een Fysiek vuile PC in combinatie met een Digitaal vervuilde PC, en natuurlijk virussen en Mallware.

Als je eens in de maand je PC uitzuigt en met een kwast bewerkt of uitzuigt en schoon blaast met perslucht (koelblokken een fan's) (pas wel op dat je bij het uitzuigen of blazen de fan tegenhoud met een saté prikker bijvoorbeeld).

Eens in de week je cash legen met bijvoorbeeld BleachBit als boven beschreven en eens in de week bij veel internet gebruik, je virusscanner en MBam gebruikt.

Heb je misschien een addon in Firefox gezet als bijvoorbeeld IPFuck die zorgt namelijk dat je onzichtbaar bent op het internet, en die wil wel eens vertragend werken.
Maar dan zou dus Chrome wel gewoon moeten starten, dus denk ik dat een grootte schoonmaak op z'n plaats is.
Oud 7 mei 2012, 10:49   #9
passiepas

Standaard

Hoi

Geen idee ik heb net bij Add ons gekeken en dit zit er allemaal in:

Adobe Acrobat
Canon Image Gateway
Google Earth Plugin
Google update
Java Deployment Toolkit
Java TM Platform SE
Microsoft Office 2010 (2x)
Microsoft Windows Media Player
Nero Kwik Media Helper
Picasa
Quicktime plug in
RealJukebox NS Plugin
RealNetworks TM Chrome Background Extension Plug in
Realplayer Version Plug in
RealPlayer TM G2 LiveConnect-Enabled Plug in
RealPlayer TM HTML5VideoShim Plug in
Shockwave Flash
Silverlight Plug in
Winamp Application Detector
Windows Genuine Advantage
Zylom Plugin
Oud 7 mei 2012, 12:57   #10
stroke33

Standaard

Of het persoonlijk is weet ik niet maar in het verleden had ik met RealPlayer gelijksoortige problemen en ben overgestapt op VLC player in combinatie met het K-Lite Codec Pack.
Google Earth Plugin en Google update zijn ook grote vertragers omdat deze constant naar huis bellen.

En verder gelden voor de rest van beide reactie hiervoor van mij, schoonmaken.
Nogmaals de gehele topic doorgelezen en ik begin er steeds meer naar te neigen dat het een overvolle PC is (digitale vervuiling)

Laatst gewijzigd door stroke33 : 7 mei 2012 om 13:07
stroke33 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten