Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Randapparatuur

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 22 March 2012, 19:45   #1
anoniem53923
Guest

Standaard Externe harde schijf beveiliging uitzetten

beste,

ik heb een externe harde schijf, in eigenschappen heb ik (IETS) veranderd in beveiliging en ik krijg de beveiliging er niet meer uit. die zat er voor er ook niet op.

van alles geprobeerd en dan kan ik er niet meer in of ik krijg allemaar sloten afgebeeld op alle bestanden. of denk ik het opgelost te hebben dan kan ik er op een andere computer niet meer in.

er is geen ene knop in die hele fuck computer waar staat; beveiliging uitzetten!!

ik wordt hier knetter gek van

wie kan mij helpen?

mvg
Antony Ypenga

oja het is windows 7 ...,
  Met citaat antwoorden
Oud 23 March 2012, 00:36   #2
anoniem42071
Guest

Standaard

Klik eens met rechts op het harde schijf icoon bij "Deze Computer" of in één van de mappen van de schijf en kies "Eigenschappen" .
Bekijk daar de tabbladen (eventueel "geavanceerd kiezen) of je een vinkje hebt gezet bij "inhoud versleutelen" Of beveiligen met wachtwoord" Of "verbergen"

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 23 March 2012, 11:28   #3
anoniem45232
Guest

Standaard

Heb je niet per ongeluk bitlocker aangezet? Ga naar control panel, system and security, bitlocker drive encryption.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 August 2012, 23:08   #4
anoniem53923
Guest

Standaard

schande!

ik ben hier tijden niet meer aangemeld omdat ik geen melding kreeg van een reactie hier. tevens ww vergeten en kan je vele vele keren het (wazige text) over typen.

maargoed, hartstikke bedankt voor de reacties maar het heeft niet geholpen.
wel ben ik er achter gekomen dat je in eigenschappen en dan tabbladen DELEN het kan oplossen. niet via netwerk delen maar geavanceerd delen. helaas zit het dan weer tegen want ik krijg dan de fout melding;

fout tijdens het delen van G, de eindpunttoewijzer heeft geen eindpunten meer beschikbaar.
de gedeelde bron is nu niet gemaakt.

het is altijd weeer wat..

hopenlijk wordt deze topic nog gezien en opgelost, mijn pc is aan het overlijden en mn nieuwe pc kan dus niets met mijn WD harde schijf.

bedankt, trouwens beter misschien om te reageren via mail?
t0nny@live .nl
  Met citaat antwoorden
Oud 26 August 2012, 23:21   #5
anoniem42071
Guest

Standaard

Ik vermoed, dat je in het tabblad Beveiliging moet zijn, van die zelfde eigenschappen van de schijf. Kijk daar of je rechten op de schijf voor iedereen gewoon "open"kunt zetten.
Enne... er zijn een aantal mensen die elke dat gewoon de nieuwe posten door spitten, dus het wordt denk door nog wel meer gelezen.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 26 August 2012, 23:35   #6
anoniem53923
Guest

Standaard

bedank bedankt,

google/windows geven aan dat firewall dan uit staat.
nou wil ik het aanzetten en dan krijg je weer een melding dar firewall niet alle instellingen kan weizigen.

nou zoek je op die foutcode dan moet je dingen gaan verwijderen enzo maar daar begin ik niet meer aan. dat leide eerder al tot missende windows delen en een irritante plakkende c en fn toets onder het typen. waardoor die laptop door de kamer vloog en ik nu loop te typen/klikken via een scherm toetsenbord. haha.

maar in tabblad beveiliging heb ik dus toen inderdaad lopen kloten met nu veel spijt en het probleem is dat ik daar geen algemene gebruikr kan toevoegen. alleen gebruikers uit deze toshiba.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 August 2012, 23:38   #7
anoniem42071
Guest

Standaard

Wat je firewall met een externe schijf te maken heeft weet ik niet. Plakkende toetsen door Windows kan ik me helemaal niets bij voorstellen.
Hou het even bij 1probleem.
Heb je bij de tab beveiligen ook gekeken bij Geavanceerd?

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 26 August 2012, 23:43   #8
anoniem53923
Guest

Standaard

excuzes,
en dat snap ik dus ook niet wat er mee te maken heeft maar hé, je weet maar nooit.

ja daar heb ik al in gekeken en daar in heb ik dus lopen kloten en leide tot dit probleem.
alleen kan in in die tabblad beveiliging geen algemene gebruiker toevoegen. alleen gebruikers uit de toshiba/pc.

via die geavanceerd delen in blad delen kan dat dus wel maar zonder succes en met die ene foutcode
  Met citaat antwoorden
Oud 26 August 2012, 23:50   #9
anoniem42071
Guest

Standaard

Vergelijk de tabbladen van de externe schijf eens zeer zorgvuldig met de tabbladen van een map op je pc in je gebruikers omgeving en zet de mappen op de externe schijf gelijk aan zo'n map. Maar test het eerst uit met 1 mapje van de externe schijf.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 27 August 2012, 00:45   #10
anoniem53923
Guest

Standaard

goed! , donker blond inderdaad.

wat ik nou heb gedaan is het vergelijken van de twee schijfen.
de standaard C; bevat onderanderen de ´geverifieerde gebruikers´ in namen van groepen en gebruikers onder tabblad beveiliging. dus dan moet het ook op de externe harde schijf kunnen.

tabblad beveiliging
knop geavanceerd,
tabblad eigenaar
knop bewerken
knop andere gebruikers en groepen
in het open veld typ je dan ´iedereen´ vervolgens op OK.

vervolgens staat die in het rijtje en die selecteer je dan gevolgd door toepassen en ok.

dan ga je naar tabblad machtigingen, selecteer de naam iedereen en druk op de knop machtigingen weizigen.

het venster wat nu tevoorschijn komt daar klik je weer op de naam iedereen en dan op de knop bewerken. geef hem volledige beheer door het links boven vakje aan te vinken.
nu zal het gehele linker rijtje zich aanvinken.

klik op OK en de computer gaat nu alle bestenden voor je weizigen die op die schijf staan.
daarna...

KLAAR! en de schijf is weer klaar voor iedereen te gebruiken.
sluit nu de VELE vensters af of gooi je laptop weg, jou feesje

en ik ben dol gelukkig nu haha.

hartelijk dank niek en hier kan een slotje op.

mvg,
Anthony
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten