Ga terug   Computer Idee Forum > Internet > Providers

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 12 February 2012, 16:09   #1
anoniem26138
Guest

Standaard UPC speelt verstoppertje

Kunnen jullie voor mij een paar zoektermen in google voeren, en eens zien of iemand enig andere uitkomst in gevonden teksten (op verschillende sites) krijgt dan wat er op UPC.nl te vinden is ?

Ik heb sinds een dag of drie verbindingsproblemen met mij UPC kabelverbinding (ik denk een DNS probleem), en probeer op hun forum te komen, maar heb dan een UPC Live account nodig, maar krijg geen account voor elkaar vanwege allerlei oorzaken.
Op de UPC site is het continu achter de feiten aanlopen, het verandert LETTERLIJK onder mijn vingers.

Ik heb wel een 'Mijn UPC' account, en kan daar inloggen, maar als ik dezelfde inloggegevens gebruik voor 'UPC Live' dan zijn ze niet geldig.
Probeer ik dan ook maar een UPC Live account te maken dan krijg ik de melding dat emailadres + gebruikersnaam al in gebruik zijn.....
Daa, door mij

Los van die twee accounts bestaat er daar nog zoiets al 'Internet accountbeheer', de derde mogelijkheid voor een account op de UPC site, maar daar krijg ik ook geen toegang. Hoe die account apart aan te maken is weer niet te vinden.
Het verschil tussen de drie is mij geheel onduidelijk, en zie ik ook niet omschreven.

Gooi ik die drie termen in Google, dus "Mijn UPC" "UPC live" "Internet accountbeheer", dan krijg ik UITSLUITEND sites van UPC, of één of andere site-beoordelaar. Of ik krijg wel andere sites, maar de door Google gevonden teksten zijn dan wel exact de teksten zoals die op de UPC site staan.... Da's naar mijn idee niet kloppend. Het lijkt mij zó sterk dat er geen andere teksten op de wereld bestaan met die twee- of drie termen....

Willen jullie ook eens oordelen of dit een reël google resultaat kan zijn ?

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 12 February 2012 om 16:49
  Met citaat antwoorden
Oud 12 February 2012, 16:14   #2
anoniem14945
Guest

Standaard

Mijn UPC:
- eerste 7: upc.nl
- nummer 8: gebruikers.eu
- 9 en 10: upclive.nl
- 11: upc.nl
- 12 en 13: chelloo.com
- 14: onemorething.nl
- 15: shopadsl.nl
- 16: htforum.nl
- 17: upc.nl
- 18: upclive.nl
- 19: helpmij.nl
- 20: goeievraag.nl

-EDIT-

UPC live:
- 1 t/m 6: upc.nl
- 7 t/m 9: upclive.nl
- 10: upclive.com
- 11 en 12: upc.nl
- 13: locatienet.com
- 14: autotrack.nl
- 15: upclive.nl
- 16: hyves.nl
- 17: track-ip.com
- 18: webcijfers.nl
- 19: upc.nl
- 20: fnl.nl

-EDIT-

Internet accountbeheer:
- Alleen de eerste 4 en resultaat 16 zijn van upc.nl/upclive.nl

Vanaf een ziggo-verbinding. Hoop dat je er iets aan hebt!

Laatst gewijzigd door FooBar : 12 February 2012 om 16:19
  Met citaat antwoorden
Oud 12 February 2012, 16:52   #3
anoniem26138
Guest

Standaard

Dank je FooBar, maar ik wilde weten wat beide zoektermen tegelijk, of alle drie zoektermen tegelijk doen. Ik zocht naar resultaten waarbij het onderscheid tussen die accounts besproken werd.

Los ingevoerd krijg ik ook wel redelijk verschillend resultaat.

Dit zijn 509 vondsten allemaal met dezelfde door google getoonde hoofdtekst
http://www.google.nl/search?q=%22Mij...w=1143&bih=720
Dezelfde tekst als ik op upc.nl lees.

Edit:
FooBar. ik ben bang dat UPC geen verstoppertje speelt, maar dat er iemand vals speelt.
Ik heb een uur geleden 11 pagina's google met 50 resultaten per pagina zitten doorspitten, maar kwam NIET anders tegen.
Nu ik die link hierboven plaats (is trouwens per ongeluk nog de laatste pagina), en nog eens klik, kom ik direct op de eerste pagina andere resultaten tegen, en op pagina 2 zelfs afbeeldingen !... Nou die hadden mij de eerste keer wel opgevallen hoor.

Ik snap nu ook weer de stroperigheid van de info op de UPC site, daar is het niet pluis voor iemand kritischer dan dan de slaapaap.

Het ging mij trouwens niet alleen om de gevonden sites, maar ook dat die sites die wel afweken, óf een beoordelaar waren, óf toch weer precies dezelfde tekst weergaven in de google tekstregels zoals die te vinden zijn op UPC.nl.
Het kan gewoon niet zijn dat sites met de meest exotische namen teksten voeren als:
"Home · Televisie · Internet · Telefonie · Pakketten · UPC Live · Klantenservice · Home > UPC Live > TV en Film > TV-gids. Privé. Business · Over UPC · Mijn UPC ..."

En ik heb er wel snel tientallen geteld, maar als ik ze bezocht was die tekst in geen velden of wegen te bekennen.
Wel waren het voor mij wat dubieuze resultaten waardoor ik er maar een paar 'voorzichtig' heb bezocht zonder er in verder te klikken.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 12 February 2012 om 17:11
  Met citaat antwoorden
Oud 12 February 2012, 18:19   #4
dutch-online
Guest

Standaard

Al een online scan uitgevoerd ??

http://www.f-secure.com/en/web/labs_...online-scanner
  Met citaat antwoorden
Oud 12 February 2012, 18:22   #5
anoniem42071
Guest

Standaard

De resultaten van een zoekactie kunnen ook afhankelijk zijn van de gebruikte zoekmachine.
Standaard is dat in IE Bing (I don't like it)
Ik zet hem dat ook altijd op zoekmachine Google.
Dat laatste heeft weinig te maken met de site www.google......

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 12 February 2012, 18:48   #6
anoniem26138
Guest

Standaard

Deze pagina op het forum is plots verknipt, er ontbreken veel reacties bij mijn weergave.
BlackTiger en stroke33 en mijn reacties daarop zijn weg.
Ik weet niet of jullie dit ook zo zien.

Niek, al vijf jaar http://www.google.nl/webhp?complete=0

Dutch, problemen die ik ondervind heb ik ook op een andere PC.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 12 February 2012 om 19:12
  Met citaat antwoorden
Oud 12 February 2012, 19:02   #7
anoniem26138
Guest

Standaard

Correctie...
Ik zou mij nu wel dit google resultaat kunnen voorstellen, omdat ik het resultaat in het Nederlands heb gevraagd (Nederlandse zoektermen) terwijl ik gewoonlijk eigenlijk 98% van de zoektermen over computerproblemen die ik invoer in het Engels doe om het bereik een factor 20 of 30 te vergroten. Het resultaat wat ik zie is dus 'magertjes' omdat ik dit eigenlijk niet zo gewend ben.

En zo zou het kunnen... dat dus de links op elke pagina van UPC sites gevonden worden, want de tekst "mijn upc" en "upc live" staat dus op die knoppen.

Maar nog steeds kan ik mij niet voorstellen dat ik geen fora vind met deze beide termen in de tekst, alsof UPC nooit problemen heeft op dit onderwerp. Sterker nog, als ik zie hoe ik gezwoegd heb (en niet geslaagd ben) om op de site van UPC helderheid te krijgen, is dat bijna onmogelijk.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 12 February 2012 om 22:19
  Met citaat antwoorden
Oud 12 February 2012, 21:37   #8
anoniem26138
Guest

Standaard

BlackTiger, in je (voor mij nu niet aanwezige tekst, er ontbreken 5 reacties) had je het over upc en chello, en dat het bij chello hetzelfde resultaat gaf en het dus niet aan upc kan liggen.

Ik zag juist een verschil in het resultaat van Google vóór- en nadat ik dit topic opende. Of dat UPC is of Chello (die meen ik toch wel veel met elkaar te maken hebben, al kan ik dat mis hebben) is voor mij niet relevant; het gaat denk ik niet om de beheerders, het gaat om het veld waarop gespeeld wordt, de servers.

(Al is het off topic, de eerste verdachte server is wat mij betreft wel in het beheer van UPC, want mijn verbindingsprobleem betreft ook de verbinding naar upc.nl, en de door mij gebruikte DNS servers zijn ook van UPC.
Ik heb overigens geen probleem met pingen van het IP adres van upc.nl, wel met pingen naar upc.nl als naam. En dat op meerdere PC's. Een DNS probleem dus.
Maar dit verbindingsprobleem is niet op één lijn te zetten met een afwijkend Google resultaat.)
  Met citaat antwoorden
Oud 13 February 2012, 15:25   #9
anoniem26138
Guest

Standaard

Ik ben er een beetje uit.
Verbindingsprobleem is opgelost, en ik zie (onder enorme druk van jullie ) dat de Google resultaten wel moeten kloppen. Het is het feit dat de zoektermen die ik gebruik de tekst is die op elke pagina van UPC voorkomt (en ook allerlei andere domeinen voor b.v. web-hosting of zo).

Het feit dat ik eerder andere resultaten zag .... ik laat het maar even aan mijn verbeelding over want ik kan het niet goed verklaren. Misschien TE geïrriteerd van de upc website afgeslopen, en al brommend een verkeerde indruk overgehouden ?

Het verbindingsprobleem:
Bij de helft van de pogingen om een link te klikken kreeg ik een foutmelding dat de server op xxxx niet gevonden kon worden, en moest ik 1 tot 8 maal opnieuw proberen voordat ik wel verbinding kreeg.
Zover ik nu kan zien is er vrijdag 10-02 of zo een KPN DNS server uitgevallen (145.7.191.35), want die stond in mijn router als primaire DNS server ingesteld (was ik vergeten), en die kon ik vanmorgen niet pingen. De secondaire wel.
Ik heb er twee andere voor ingesteld, modem-router-PC opnieuw opgestart, en bingo.

Nou, dank allen voor jullie bijstand, rest mij nog de berg problemen om functioneel de UPC site te kunnen gebruiken, maar ik denk dat ik eerst eens even iets beter ga letten of na het aanklikken van elke link daar mijn NoScript niet dwars ligt waardoor het fout gaat.
  Met citaat antwoorden
Oud 19 February 2012, 22:20   #10
anoniem14945
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erikdenhouter Bekijk bericht
Dank je FooBar, maar ik wilde weten wat beide zoektermen tegelijk, of alle drie zoektermen tegelijk doen.
Oh sorry, verkeerd begrepen
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten