Ga terug   Computer Idee Forum > Computer Idee > Magazine

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 16 October 2011, 21:08   #1
anoniem37668
Guest

Standaard apps

Ligt het aan mij of wordt Nokia de laatste tijd een beetje 'vergeten'? Als de cover van de laatste editie '28 Top-apps' vermeld, dan vind ik het jammer dat er niets over de apps van Nokia staat...
Natuurlijk gaat het om de apps van de redactie, maar toch.. Heeft niemand van jullie een Nokia E7/N8 of een andere smartphone van Nokia dan?
Ook al wordt het besturingssysteem Symbian uitgefaseerd, tot 2016 doet het nog volop mee, getuige de nieuwste versie van Symbian. Moet er misschien toch iets meer aandacht komen voor Symbian? Wellicht kan de faqman wat zinnigs melden over de mogelijkheden met Symbian, zoals hij dat eerder heeft gedaan met Android?
  Met citaat antwoorden
Oud 16 October 2011, 21:33   #2
anoniem14945
Guest

Standaard

Nee, dat ligt niet aan jou
Is mij ook al opgevallen.

Ik heb zelf een N8 en ben daar zeer tevreden over. En als ik dan lees over het jailbreaken van een iPhone of het rooten van Android moet ik altijd lachen: dat is op Symbian helemaal niet nodig, daar mag je af fabriek installeren wat je wil!

Tetheren? Dat kan Symbian zonder aanvullende apps. Navigatie? Ingebouwd. Woordenboek? Aanwezig. Pdf openen? Geen probleem. Word document lezen? Ook niet.

Dat verklaart misschien ook waarom er niet over apps voor Symbian wordt geschreven: het systeem is van zichzelf al zeer compleet. Maar het zou toch leuk zijn als er een beetje aandacht aan besteed zou worden.
  Met citaat antwoorden
Oud 16 October 2011, 22:24   #3
anoniem26536
Guest

Standaard (dit is geen spam!)

Er is toch Symbian World ? http://symbianworld.org/
  Met citaat antwoorden
Oud 17 October 2011, 15:36   #4
anoniem14945
Guest

Standaard

We hadden het hier over het blad Computer Idee, of ik althans.
Dat er websites over Symbian zijn: natuurlijk. Maar dat CID de hele tijd vol staat met apps-waar-wij-symbian-gebruikers-niets-aan-hebben is natuurlijk weggegooid geld. Dat zijn pagina's waar ik wel voor betaal maar niets aan heb.

Nu is het altijd zo met een blad dat er artikelen zijn die je niets interesseren en dat is prima, maar van alle smartphone-artikelen van het laatste jaar is misschien hooguit 5% van toepassing op Symbian. En er waren behoorlijk wat smartphone-artikelen...
  Met citaat antwoorden
Oud 17 October 2011, 17:44   #5
anoniem26536
Guest

Standaard

Persberichten zoals : "Symbian wordt nog minimaal vijf jaar ondersteund" en "Windows 7 wordt het meest gebruikte OS ter wereld" zullen uitgevers en redacties beslist niet motiveren om nog veel aandacht aan XP en Symbian te besteden.
Dan maar liever Android promoten ?!
Wie wil er immers 'op het verkeerde paard wedden' ?

Wel wordt het dan verwarrend met een eigen bericht als : Windows 8 populair bij tablet-fabrikanten - http://www.computeridee.nl/nieuws/wi...et-fabrikanten

Aan de redactie :

* Toch 'op het verkeerde paard gewed' ?
* Lezers op het verkeerde been gezet ?
* Kunnen we de berichtgeving alsnog rechtvaardigen ?

Een reactie wordt zeker op prijs gesteld.

Bronnen:
http://www.techzine.nl/nieuws/26166/...dersteunt.html
http://www.digimedia.be/News/nl/1030...er-wereld.html

Laatst gewijzigd door ricky1 : 17 October 2011 om 17:50
  Met citaat antwoorden
Oud 17 October 2011, 19:36   #6
anoniem13187
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FooBar Bekijk bericht

, maar van alle smartphone-artikelen van het laatste jaar is misschien hooguit 5% van toepassing op Symbian. ...
Dat is dan mooi voldoende ,want volgens mij zijn er niet meer Symbian gebruikers. Dat Nokia niet meer erg populair is komt ook vooral door de kwaliteit van hun telefoons ,,die is erg hard achteruit gegaan ,en als je dat meemaakt is het normaal dat je volgende toestel van een ander (beter) merk is.
De meeste mensen krijgen om de 2 jaar een nieuw toestel.
  Met citaat antwoorden
Oud 17 October 2011, 21:18   #7
anoniem14945
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Animal Bekijk bericht
komt ook vooral door de kwaliteit van hun telefoons
Uit eigen ervaring?

Ik heb m'n N8 nu bijna een jaar en hij is nog steeds als nieuw. Het ligt er natuurlijk ook aan hoe je er mee om gaat, maar mij lijken anders smartphones (bijvoorbeeld met een plastic body) een stuk minder degelijk. En in een andere vorm van kwaliteit: ik heb naast m'n N8 geen ander fototoestel nodig, want de N8 produceert uitstekende foto's.

En dat het gebruik van Symbian terug loopt klopt inderdaad. Maar waar komt dat door? Niet of nauwelijks media aandacht en een focus op Android en iOS.

Nu ben ik natuurlijk bevooroordeeld, maar toch...
  Met citaat antwoorden
Oud 17 October 2011, 23:04   #8
anoniem14733
Guest

Standaard

Ik ben het uit eigen ervaring ook niet eens met de uitspraak dat de kwaliteit van Nokia niet goed zou zijn. Mijns inziens behoren ze nog steeds tot de top als je het over kwaliteit hebt.
Mijn 3110 wil zelfs nog werken op sommige netwerken! En dat toestel is van 1997. Daarnaast hebben zowel mijn vrouw en ik een 6210i die ook nog uitstekend functioneert. Alleen hebben we momenteel andere telefoons omdat we eens iets anders wilden.

De oorzaak ligt meer in het feit dat meer programmeurs voor Android de apps maken. Want wie hoor je over Bada OS? Terwijl dat toch een heel nieuw OS van Samsung is. Wat eigenlijk al bij voorbaat ten dode is opgeschreven. Dat merk je al aan het feit dat de makers van het wereldwijd bekende Whatsapp voorlopig niet van plan zijn om voor Bada ook Whatsapp te maken.
En daarmee vallen dan al gelijk een behoorlijk groep mensen af die zo'n telefoon wil hebben.

Het gaat daarbij niet om beter, maar om populariteit. Da's een beetje vergelijkbaar met de videosystemen van vroeger. VHS was goedkoper, populairder, kwamen meer films op uit, dus de betere Betamax en Video2000 systemen moesten het onderspit delven.

Symbian wordt een aflopende zaak. Temeer daar Nokia stopt met de ontwikkeling ervan. Ze willen de huidige versie alleen nog uitbreiden. En in de states stoppen ze al helemaal met de verkoop van Symbian toestellen. Dat noemen ze "je eigen graf graven".
  Met citaat antwoorden
Oud 17 October 2011, 23:51   #9
anoniem26536
Guest

Standaard

Citaat:
Dat noemen ze "je eigen graf graven".
Want als de consument dan ook nog leest : Nokia en Microsoft ronden deal af - http://www.nu.nl/internet/2497846/no...n-deal-af.html
  Met citaat antwoorden
Oud 18 October 2011, 16:33   #10
anoniem13187
Guest

Standaard

Window's zorgt voor genoeg problemen op de computers.
Wie wil dat nu op zijn telefoon hebben .
Er zijn nu ook telefoons waar window's op draait ,maar die zijn ook niet echt populair.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten