Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows Vista/Windows 7

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 22 mei 2011, 20:11   #1
Siebrand

Standaard Blauw scherm

Ik krijg steeds een blauw scherm met als tekst"BAD_POOL_HEADER"
Ik heb via een bootcd al een memory test gedaan en daar geeft hij geen fouten aan.Wat kan het probleem zijn? Ik draai met windows 7.
Siebrand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2011, 20:23   #2
Niekie30

Niekie30's schermafbeelding

Standaard

Ja dat zou het geheugen kunnen zijn. maar:

Common causes of this error are:
Bugs in system drivers
Anti-virus issue
The first step in troubleshooting should be to update all of your system drivers, especially those used for your chipset and SATA controllers (as these are often the most frequent culprits). If you are unsure which chipset drivers you will need, please post your system specs on the forums and we can point you in the right direction. This page also has links to the common chipset manufacturers, all of which have Windows 7 drivers. You should also make sure that your system is fully updated with the latest service packs (via Windows Update).

Should this BSOD error persist, you can revert your Windows installation back to an earlier point in time using System Restore. Booting in to safe mode should prompt for this option once you are at the desktop.

You can also use a crash dump to find more details on the error, allowing you to pinpoint any problematic files. The dump files are located in C:\Windows\MiniDump and a detailed article explaining how to analyse these will be created soon.

Niek
Oud 22 mei 2011, 20:40   #3
Siebrand

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niekie30 Bekijk bericht
Ja dat zou het geheugen kunnen zijn. maar:

Common causes of this error are:
Bugs in system drivers
Anti-virus issue
The first step in troubleshooting should be to update all of your system drivers, especially those used for your chipset and SATA controllers (as these are often the most frequent culprits). If you are unsure which chipset drivers you will need, please post your system specs on the forums and we can point you in the right direction. This page also has links to the common chipset manufacturers, all of which have Windows 7 drivers. You should also make sure that your system is fully updated with the latest service packs (via Windows Update).

Should this BSOD error persist, you can revert your Windows installation back to an earlier point in time using System Restore. Booting in to safe mode should prompt for this option once you are at the desktop.

You can also use a crash dump to find more details on the error, allowing you to pinpoint any problematic files. The dump files are located in C:\Windows\MiniDump and a detailed article explaining how to analyse these will be created soon.

Niek
Zou je dit ook in het nederlands kunnen omschrijven

Het geheugen is goed, daag geeft hij met de bootcd geen fouten aan.
Wat kan ik nu nog doen
Oud 22 mei 2011, 21:33   #4
stroke33

stroke33's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Siebrand Bekijk bericht
Zou je dit ook in het nederlands kunnen omschrijven

Wat kan ik nu nog doen
Probeer eens systeem herstel en controleer of al je drivers in orde zijn.
Oud 22 mei 2011, 21:40   #5
ricky1

Standaard

Bekijk de BSOD's eens met BlueScreenView.

Dit programma installeren, openen en per gebeurtenis dubbelklikken voor een overzicht van de oorzaak.
BlueScreenView geeft een Bug Check Code en Caused By Driver aan en die kunnen je als zoektermen eerst verder helpen.

http://www.nirsoft.net/utils/blue_screen_view.html - Download onderaan de pagina + evt. NL versie.

Laatst gewijzigd door ricky1 : 22 mei 2011 om 22:59
ricky1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2011, 23:01   #6
Niekie30

Standaard

Sorry.
Een korte uitleg van het Engelse verhaal:
Behalve geheugen kan de oorzaak van het blauwe scherm ook liggen aan onjuiste of verouderde drivers van de hardware van je pc. Die drivers kan je downloaden bij de fabrikant van je pc of moederbord.
Vooral de chipset driver en de driver voor de Sata controller is dan van belang.
Als je het merk van je pc of moederbord hier plaatst, worst er vast wel door iemand een link geplaatst naar de juiste site.

Niek
Oud 23 mei 2011, 12:38   #7
qpc

qpc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Siebrand Bekijk bericht
Wat kan ik nu nog doen
Dat zegt helaas niet alles.....
Om helemaal uit te sluiten dat het geheugen niet kapot is, raad ik je aan om eens alle bankjes op 1 na uit de pc te verwijderen en dan (even met minder geheugen in de pc) te kijken of dezelfde foutmelding terug komt.
Zo nee, dan weet je dat het toch een geheugenprobleem is en dat je het kapotte geheugen al uit de pc hebt gehaald.
Zo ja, dan even het geheugen uit de pc halen en het bankje dat er al uit was opnieuw in de pc plaatsen en wederom testen of de melding weg blijft.
Oud 26 mei 2011, 22:01   #8
Siebrand

Standaard blauw scherm en niet willen formatteren

Ik heb alle tips geprobeerd, maar niets hielp. Ben uiteindelijk met de harde schijf naar een computerzaak geweest en daar konden ze hem wel formatteren. Ik heb gevraagd hoe dit kon en ze zeiden van dat de schijf misschien in een niet windows pc was gebruikt. Dat was niet het geval. Stond een vreemd bestand op zeiden ze. Ik heb problemen gekregen met de schijf toen ik mijn pc aan het delen was in een netwerk bij mij thuis. Is dit toeval, of had ik iets verkeerd gedaan. De pc draait nu weer.
Oud 26 mei 2011, 22:51   #9
Niekie30

Standaard

Moet heel diep nadenken, maar ik heb dit bij de configuratie van een netwerk 1 keer eerder gehad (BSOD).
Dit werd veroorzaakt door een printer die ik in het netwerk hing, waarvoor ik daarna een extra tooltje moest downloaden.
Het is wel heel wat jaren geleden. (Jaar of 5)
De printer hing aan de pc (met XP) zelf en het gebeurde toen ik dat ding op delen zette in het netwerk.
Na een heropstart had ik een BSOD.
Ik dacht dat het in dat geval om een HP printer ging. De foutkode zelf weet ik niet meer.

Maar nu is je schijf geformatteerd en staat windows 7 er weer op?

Niek
Oud 7 juni 2011, 16:51   #10
Siebrand

Standaard

ja hij draait weer
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten