Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Randapparatuur

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 20 april 2011, 10:52   #1
Keempe

Standaard Geen HD Audio met Nvidia Geforce 9600M GT

Dag iedereen,

Ik beschik over een laptop met een Nvidia Geforce 9600M GT grafische kaart.

Wanneer ik mijn laptop via een HDMI kabel aansluit aan mijn tv (phillips HDMI ready) dan krijg ik wel beeld maar geen geluid. En wanneer ik bij afspeelapparaten ga kijken dan komt er onder Nvidia HDMI output "niet aangesloten" te staan. Wel staat er een icoontje met Realtek Digital output, wat ook een HD audio device zou zijn, maar dit bezorgt me geen geluid op de tv.

Dit probleem heeft zich echter niet altijd voorgedaan. Toen ik nog windows Vista op mijn laptop had geïnstalleerd werkte het zeker nog. Het is pas na de installatie van Windows 7 dat ik problemen begin te ondervinden, alhoewel ik denk dat ik in het begin hier ook geen problemen mee had maar dat alles begonnen is na de installatie van een bepaalde Nvidia driver.

Weet er iemand hoe dit probleem op te lossen valt?

Bij voorbaat dank
Keempe
Keempe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2011, 12:44   #2
stroke33

stroke33's schermafbeelding

Standaard

Kijk eens hier http://nvidia.custhelp.com/cgi-bin/n...p?p_faqid=2667 voor de configuratie, hoewel ik in de veronderstelling ben dat alleen als de laptop zelf ook een HDMI aansluiting je geluid zou kunnen instellen, maar niet als je gebruik maakt van een DVI naar HDMI kabeltje, In dat laatste geval geeft de kabel zeker geen geluid door. En zelfs met een HDMI aansluiting is er geen enkele garantie dat je laptop (digitaal) geluid doorgeeft via HDMI. Raadpleeg de handleiding van de laptop.

Ik heb zelf een kabel met een mini audio jack en twee tulp pluggen rood en wit vanaf de laptop naar mijn Sony lopen.
Oud 20 april 2011, 12:55   #3
Keempe

Standaard

Beste,

Bedankt voor de reply! Op de link die je doorstuurde stel ik vast dat mijn nvidia configuratiescherm niet zo'n uitgebreid scherm geeft.

Ik gebruik een kabel met dubbele hdmi kop (het is dus zowel met hdmi in als uitgang).

Ik weet ook niet of het via de grafische kaart is of niet, maar vroeger met windows Vista had ik er geen probleem mee. Hieronder heb ik een printscreen genomen van mijn afspeelapparaten.

Laatst gewijzigd door Keempe : 20 april 2011 om 17:55
Oud 20 april 2011, 16:41   #4
stroke33

Standaard

In de eerste plaats vergeet voortaan dat "printscreen" en gebruik het Windows knipprogramma,
Start/Alle programma's/Bureau-accessoires/Knipprogramma

Nu heb ik een giga schuifbalk onder je reactie en dat is irritant.

Haal hem even weg via meer opties of via aanpassen.

Als je Realtek Digital Output kunt aanvinken en als standaard instellen kunt dan zou je het geluid moeten kunnen regelen over de HDMI kabel.
Oud 20 april 2011, 17:57   #5
Keempe

Standaard

Dat is bij deze gebeurd. Sorry.

Dat heb ik al geprobeerd maar dan krijg ik gewoon helemaal geen geluid meer. noch uit de laptop noch uit de tv.
Oud 20 april 2011, 21:10   #6
stroke33

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Keempe Bekijk bericht
Dat is bij deze gebeurd. Sorry.

Dat heb ik al geprobeerd maar dan krijg ik gewoon helemaal geen geluid meer. noch uit de laptop noch uit de tv.
Klik dan eens op het luidsprekertje rechtsonder naast de klok en kies voor koptelefoon als nu de geluidskabel is aangesloten zou je geluid moeten hebben, waarvan je het geluid regelt op de TV en de koptelefoon uitgang het geluid op 80% zetten.
Oud 21 april 2011, 17:06   #7
Keempe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stroke33 Bekijk bericht
Klik dan eens op het luidsprekertje rechtsonder naast de klok en kies voor koptelefoon als nu de geluidskabel is aangesloten zou je geluid moeten hebben, waarvan je het geluid regelt op de TV en de koptelefoon uitgang het geluid op 80% zetten.
Hoe kies ik voor koptelefoon?
Oud 21 april 2011, 17:33   #8
stroke33

Standaard

Als je Rechts klikt op het luidsprekertje dan opent het het geluid venster
met 4 tabbladen kies eigenschappen van de met een groen vinkje aangevinkte mogelijkheid en kijk waar de aansluiting zit achter voor of opzij plug de koptelefoon erin en kijk of je geluid hebt door bijvoorbeeld een mp3 af te spelen, als je geluid hebt op de koptelefoon dan kun je die verwijderen en de plug voor de TV erin steken en dan zou je geluid op de TV hebben van de mp3 die je afspeelt, mits je de tv op de juiste hdmi ingang hebt staan voor gebruik van de computer.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg geluidl.JPG‎ (57,0 KB, 4x gelezen)
Oud 22 april 2011, 10:05   #9
Keempe

Standaard

Dit werkt niet. Als ik met de standaard afspeel krijg ik geluid uit de koptelefoon, maar niet uit de tv. Als ik via de hdmi realtek digital output afspeel krijg ik nergens geluid te horen.
Oud 22 april 2011, 13:09   #10
stroke33

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Keempe Bekijk bericht
Dit werkt niet. Als ik met de standaard afspeel krijg ik geluid uit de koptelefoon, maar niet uit de tv. Als ik via de hdmi realtek digital output afspeel krijg ik nergens geluid te horen.
Dan zul je op het PC kanaal op de tv de audio moeten instellen, als je geluid op je koptelefoon hebt en je tulp pluggen zitten goed wit aan wit en rood aan rood dan moet je dus ook geluid op de TV krijgen mits goed ingesteld op de TV. Zet overigens het geluid op de kop telefoon en die op de uitgang van de pc niet voluit en regel het met de TV.

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten