Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Randapparatuur

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 26 maart 2011, 18:38   #1
jwk

Question Twee schermen op één pc

Ik heb onlangs een extra beeldscherm gekocht om mijn bureaublad uit te breiden. Het zijn twee Samsung Syncmasters 226BW. Mijn moederbord in de pc is een Asus P5B-V, G965, met alleen een VGA-aansluiting.

Ik ben eerst bezig geweest met een VGA-splitter om de twee beeldschermen aan de computer te koppelen. Dit lukt wel, alleen hebben ze dan beiden hetzelfde beeld en is ook de resolutie minder geworden. Mijn bedoeling is om het tweede scherm als uitbreiding van mijn bureaublad te gebruiken. Zodat ik bijvoorbeeld een extra venster naar het andere scherm kan slepen.

Ik weet alleen niet hoe ik nu verder moet. Is het verstandig om een videokaart te kopen en zo ja, welke is dan geschikt om op het moederbord dat ik heb te prikken.
En moet ik dan een videokaart met twee DVI aansluitingen of één met VGA én DVI? En als er maar één DVI-aansluiting op zit, kan ik dan ook met een splitter werken of heb ik dan ook resolutieverlies?

Wie kan mij verder helpen? Alvast bedankt!!
jwk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2011, 19:11   #2
dutch-online
Guest

Standaard

Grafische kaart kopen met 2 aansluitingen.

En binnen die videokaart. is software beschikbaar om 2 monitoren te bekijken

Vaak zit er een DVI en een VGA aansluiting op

En dan heb je een verloop nodig of naar DVI of naar VGA , zijn overal te koop.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2011, 20:29   #3
stroke33

stroke33's schermafbeelding

Standaard

Er zijn ook video kaarten met 2 DVI aansluiting http://www.alternate.nl/html/categor...0Out=2&order=5
Oud 26 maart 2011, 21:07   #4
jwk

Standaard

Bedankt voor de reacties. Maar past iedere videokaart op mijn moederbord? En wat is een goede videokaart voor beeldbewerking, met name foto's?
jwk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2011, 21:33   #5
stroke33

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jwk Bekijk bericht
Bedankt voor de reacties. Maar past iedere videokaart op mijn moederbord? En wat is een goede videokaart voor beeldbewerking, met name foto's?
http://www.newegg.com/Product/ImageG...%20Motherboard

Zo te zien zit er een PCIe 16 aansluiting op dus dat zou moeten kunnen.

Het MB, een PCIe videokaart en een dualcore processor en de juiste software maken het geheel zeker geschikt voor video en foto bewerking.

Laatst gewijzigd door stroke33 : 26 maart 2011 om 21:35
stroke33 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2011, 09:03   #6
JohnL

JohnL's schermafbeelding

Standaard

Voor fotobewerking is de videokaart niet zo van belang, zolang hij maar beeld geeft. De professionele edities van bijvoorbeeld Photoshop hebben wel baat bij een beetje vlotte videokaart omdat deze hardwareversnelling ondersteunen - en dat draait op de GPU - maar die pakketten kosten letterlijk duizenden euro's dus ik ga er niet van uit dat je daarmee werkt.

Dan moet je dus een PCI-e kaart hebben met minimaal twee DVI aansluitingen. Merk maakt daarbij eigenlijk geen verschil. De videochip op je moederbord - en daarmee dus ook die ene VGA aansluiting, worden dan uitgeschakeld en je maakt dan gebruik van de aansluitingen van je losse videokaart.
Oud 27 maart 2011, 20:30   #7
mutybay

Standaard

Een kaartje met 1x dvi en 1x vga voldoet dus ook, aangezien die een stuk goedkoper zijn en de TS geen grafische kracht nodig heeft.
mutybay is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2011, 07:48   #8
stroke33

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mutybay Bekijk bericht
Een kaartje met 1x dvi en 1x vga voldoet dus ook, aangezien die een stuk goedkoper zijn en de TS geen grafische kracht nodig heeft.
Het verschil op de beide Samsung Syncmasters 226BW zal significant zijn in beeld kwaliteit de een komt dan op in Digitaal en de ander analoog, ik weet uit ervaring dat het er niet lekker uitziet, de monitor aan de analoge uitgang zal waziger zijn en er zal een duidelijk kleur verschil zijn.
Oud 28 maart 2011, 07:56   #9
dutch-online
Guest

Arrow

Als de Monitoren een DVI aansluiting hebben , zou ik zeker voor een videokaart met 2 DVi aansluitingen gaan.
  Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2012, 16:31   #10
JesperKlip

Standaard

hallo, ik heb 1 monitor met alleen vga en een monitor met vga en dvi!
Mijn aansluitingen op mijn videokaart zijn 1x vga 1x dvi en nog een ander ''zwart rondje'' (denk hdmi)...
Ik heb geprobeerd met de een als dvi aan te sluiten en de ander vga maar dat lukte niet... degene die via dvi was aangesloten gaf aan ''no video input''.... wat moet ik veranderen?
JesperKlip is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten