Ga terug   Computer Idee Forum > Internet > Beveiliging

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 20 March 2011, 19:58   #1
anoniem35953
Guest

Standaard Nieuwe virusscanner

Ik wil dus thuis een nieuwe virusscanner installeren op een aantal pc's en omdat de versie op de vorige verloopt, ben ik ook van plan om voor elke pc een nieuwe virusscanner te installeren.
Wij hebben thuis dus 5 pc's. Ik wil zo goedkoop mogelijk uit zijn met virusscanners. Ook wil ik een goede virusscanner. Kaspersky is al onmogelijk, dat zou ongeveer 180 euro per jaar gaan kosten. Zijn er andere mogelijkheden?
  Met citaat antwoorden
Oud 20 March 2011, 20:09   #2
anoniem15124
Guest

Standaard

Ja, genoeg mogelijkheden. Ook freeware.
  Met citaat antwoorden
Oud 20 March 2011, 20:26   #3
anoniem15208
Guest

Standaard

Gratis Antivirusscanners
MSE
Avast
Antivir
AVG
  Met citaat antwoorden
Oud 20 March 2011, 21:30   #4
anoniem22217
Guest

Standaard

Om bij de bron van de bescherming te beginnen, jijzelf dus en je huisgenoten, wat doen zij en wat willen zij kunnen doen en zien op het internet(het internet omvat de gehele wereld(behalve volgend Google die kijkt niet verder dan een cirkeltje van 20 Km rond je IP server lokatie)) Jou computer IP zit aan je Provider wiens IP weer in een hogere IP groep zit, Op je provider kun je al beschermende dingen regelen dit hangt af van de provider, dan zit er in je Modem/Moden Router een firewall die al erg streng is ingesteld door je provider zowel up als down dan heb je nog een Windows Firewall die ook standaard al redelijk streng is ingesteld.
Dan kun je nog kiezen voor een zo veilig mogelijke browser met beveiliging adons.

Dan kun je kiezen uit rijtje van Argus wat overigens lang niet compleet is er zijn er nog veel meer.
Dan kun je nog een soort programma als Mbam installeren en af en toe draaien.
Als laatste kun je ook nog wekelijks één van de offline virus scanners er overheen laten gaan,

Wat in het rood staat moet wel op elk van de vijf computers gebeuren.

En dan durf ik er nog geen euro cent om te verwedden dat je schoon blijft van virussen en Mall-ware.
Maar ja je kunt ook de straat op lopen en een piano in je nek krijgen.

"Een oermens familie word achterna gezeten door een troep sabel tand tijgers, zij zien een kleine opening in een rots waar zij in gaan de sabel tand tijgers passen er niet in, en zij roepen hoera wij zijn veilig en steken een toorts aan, wat blijkt stikt het in die grot van de giftige schorpioenen.
  Met citaat antwoorden
Oud 21 March 2011, 11:25   #5
dutch-online
Guest

Wink

Mbam

is een prima programma .......................maar het is geen virusscanner

gebruik daarvoor 1 uit het rijtje van Argus

zijn echt gratis en goed

..
En het verhaal van Stroke 33 neem dat niet al te serieus.

..................

Laatst gewijzigd door dutch-online : 22 March 2011 om 18:00
  Met citaat antwoorden
Oud 21 March 2011, 13:06   #6
anoniem13863
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stroke33 Bekijk bericht

"Een oermens familie word achterna gezeten door een troep sabel tand tijgers, zij zien een kleine opening in een rots waar zij in gaan de sabel tand tijgers passen er niet in, en zij roepen hoera wij zijn veilig en steken een toorts aan, wat blijkt stikt het in die grot van de giftige schorpioenen.
Je weet het wel heel mooi te visualiseren. Zag al oermensen lopen en die schorpioenen ook met hun staarten.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 March 2011, 08:10   #7
anoniem22217
Guest

Standaard

Ik wilde hem/haar weer even terug op aarde brengen, alles is pas 100% veilig als je er niets me doet, maar dat willen wij dus niet en hebben we andere wegen nodig en die wegen kosten niets, maar het moet wel op alle vijf de computers gebeuren.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 March 2011, 10:12   #8
anoniem15208
Guest

Standaard

@stroke33

Citaat:
Dan kun je kiezen uit rijtje van Argus wat overigens lang niet compleet is er zijn er nog veel meer.
Zou je me die andere gratis scanners eens kunnen noemen?

@Gekwordikervan
Ik zag laatst nog een oermens in Hoofddorp lopen

Laatst gewijzigd door Argus : 22 March 2011 om 16:54
  Met citaat antwoorden
Oud 22 March 2011, 17:46   #9
anoniem14733
Guest

Standaard

Citaat:
Zou je me die andere gratis scanners eens kunnen noemen?
Makkelijk genoeg, heb je geen Google dan?
ClamWin
Panda Cloud (nog niet zo heel erg lang)
PCTools Antivirus Free 2011 (ook een bekend merk)

Dus dan heb je er weer een paar voor in je lijstje.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tristandb
Ik wil zo goedkoop mogelijk uit zijn met virusscanners. Ook wil ik een goede virusscanner.
Dan moet je bij de best geteste gratis scanners blijven.
Op dit moment is dat MSE, die van Microsoft dus en Avira Antivir. MSE kijkt wat strenger maar vertraagt daardoor je systeem iets. Dat kan een probleem geven (maar hoeft niet) bij het branden van xbox 360 backups, je zou hem dan ook tijdelijk kunnen uitzetten. Biedt door de strengheid wel een ietwat betere bescherming dan Antivir.
Antivir kijkt iets minder naar malware, daarom dus wat minder streng maar vertraagt dan ook totaal niet.

V.w.b. de vertraging spreek ik uit eigen ervaring met meerdere systemen en kijk niet naar gepubliceerde testen die vaak nogal van de praktijkervaringen afwijken.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 March 2011, 18:09   #10
Guest
Guest

Standaard

Immunet Protect Cloud Antivirus

http://www.immunet.com/main/index.html
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten