Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Systemen

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 24 januari 2011, 21:23   #1
stroke33

stroke33's schermafbeelding

Angry Acer laptop met defecte voeding.

Ik zou graag weten hoeveel mensen er na ongeveer een jaar last kregen met de voeding van zijn/haar Acer laptop.

Bij Acer hing men driemaal op nadat ik begon over een defecte laptop voeding, ik heb daarom maar een passende voeding gekocht op het internet en de laptop daarop aangesloten op een wandcontactdoos maar helaas het zelfde probleem deed zich voor.

Ik heb de laptop naar een computer reparatie bedrijf gebracht en die wist gelijk wat er aan de hand was, zij vertelden mij dat voor 90 Euro de laptop weer was gerepareerd.

Na twee weken de laptop weer opgehaald en deze werkte weer perfect, toen ik dan ook vroeg wat het probleem was geweest werd mij verteld dat de aansluiting van de voeding op het moederbord volkomen was weggebrand omdat dit altijd met de voeding aansluiting van Acer laptops gebeurde, hij haalde daarop een net geopende laptop van achter en liet mij het probleem zien, en werkelijk de voeding socket was geheel van de print afgebrand omdat deze maar met twee zich aan de zijkant bevindende platte flapjes door ronde gaatjes waren vast gesoldeerd wat betekende dat bij enige beweging van de voeding plug de flapjes los lieten en dan kortsluiting maakten vandaar het wegbranden van de printplaat.

De reparatie was zo goedkoop omdat zij er alleen al per week een stuk of drie kregen aangeboden met het zelfde probleem van laptops met een Intel Atom processor tot zoals die van mij met een dual Intel processor, als het zou gaan om één laptop per jaar dan zou het zeker het drievoudige van dat bedrag zijn.

Ik had graag reactie's van mensen met het zelfde probleem omdat ik vind dat het niet door de beugel kan, punt één een laptop met de voeding direct op het moederbord, en punt twee waarom is die connector zo slap gemonteerd.
stroke33 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2011, 21:39   #2
Niekie30

Niekie30's schermafbeelding

Standaard

Ik repareer die dingen (laptops) vaak voor de hobby en heb denk een stuk of 7 Acers gehad het afgelopen jaar. (van de totaal ongeveer 20 laptops) Geen andere merken met dat probleem.

Het contactje zat bij de reparaties die ik tot nog toe verrichte met 6 pinnetjes vast op het moederbord.
Het gaat (te) vaak stuk, omdat als je laptop aan de voorzijde oplicht, tegelijkertijd aan de achterzijde de hele laptop gaat steunen op de voedingspin, met het gevolg dat het blokje waar deze inzit deze van het moederbord losbreekt. (en mogelijk daardoor ook wel eens verbrand).

Intussen heeft Acer er iets op gevonden, door het contactje in een soort huisje te "plakken" in de behuizing, en de verbinding richting moederbord, via 4 draadjes en en stekkertje te doen. (Ik en vele anderen blijven het een zeer matig merk vinden en de reparatie statistieken wijzen dat ook uit).

Maar feit blijft dat het een zeer matige constructie is.
Het contactje kost mij meestal rond de 25 euro, maar de laptop moet wel tot het laatste onderdeel uit elkaar.

Als ik naar een laptop ga kijken om te kopen, zorg ik wel dat de ingang van de voeding aan de zijkant zit overigens.

Niek
Oud 20 februari 2012, 12:38   #3
Gibby67

Standaard

Wij ( mijn vrouw en ik ) zijn net nieuw op deze site en we zijn hier gekomen via wat netwerken,wij hebben dus het zelfde euvel met een Acer e machine, de laptop is nu bijna 4 jaar oud en inderdaad zit de aansluiting voor de stroom ook aan de achterkant.
Het probleem begon met de plug in de laptop steken dat hij steeds slechter contact maakte en nu maakt hij dus helemaal geen contact meer dus krijgt dan ook geen stroom meer .
Zijn er hier mensen die een goedkoop adresje voor ons weten die de laptop goed kunnen repareren , wij vragen dit omdat wij beiden helaas momenteel zonder werk zitten (zoals zovelen) en wij dus geen geld hebben voor dure reparaties.
Wij wonen in Heemskerk en hopen dat iemand van dit forum ons verder kan helpen .

Groetjes Roy en Sophie
Gibby67 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2012, 19:36   #4
yomel

Standaard

eigenlijk is het de bedoeling om deze vraag als een nieuwe topic te starten.
jullie probleem lijkt op soldeerpuntjes die losgebroken zijn van je printplaat. is vrij makkelijk te repareren.
jammer dat jullie zo ver weg wonen, anders had niekie30 wat voor jullie kunnen betekenen.
yomel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2012, 21:54   #5
Niekie30

Standaard

Ik heb al via een PM contact met ze Yomel en heb er alle hoop op dat het goed gaat komen.

Niek
Niekie30 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2012, 17:23   #6
ricky1

Standaard

Citaat:
Zijn er hier mensen die een goedkoop adresje voor ons weten die de laptop goed kunnen repareren
Kijk ook eens op deze lijst : Nederlandse Laptop Repairers - http://www.pchub.com/uph/customer/la...e-locator.aspx
Oud 21 februari 2012, 21:48   #7
HaloGijs

Standaard

Hier ook
wij hebben 2 Acers ik heb ze vaak wel weer aan de praat gekregen maar de vraag was vaak voor hoe lang. alleen nog maar gezijk mee gehad meer niet al tich keer op gestuurd en dan is het probllem nog niet verholpen. maar ze vrageen wel weer bakken met geld. kommen ze met een helen lijst van wat ze wel neit hebben gedaan. Als ze hem nu gewoon maken :S Ik kwam er laater ook achter dat er veel problemen zijn met acers.Dou mij maar een ASUS of MSI heb ik beteren dingen over gehoord gelezen

Laatst gewijzigd door HaloGijs : 21 februari 2012 om 21:53
HaloGijs is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2012, 21:59   #8
Niekie30

Standaard

Voor de goede orde.... Roy stuurde mij een PM en niet ik hem. Maar dat maakt niet zoveel uit, als dat ding maar betaalbaar wordt gemaakt.

Niek
Niekie30 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten