Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Onderdelen

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 31 mei 2010, 20:35   #1
chrisdam

Standaard Nieuwe DVD brander voor HP laptop

Hooi iedereen!

De DVD brander van mijn HP is kapot. Ik zou graag een nieuwe DVD in plaats van de nieuwe laptop kopen. Maar ik vraag me af of het mogelijk is een laptop DVD te vervangen. In de volgende webshop (http://www.mytrendyphone.nl/shop/hp-andere-43319c1.html) is er niets te vinden. Er staat niks op de lijst van 'HP laptop accessoires', noch op de 'HP andere'.

Dus wil ik graag weten of het mogelijk is een nieuwe laptop DVD brander te kopen? Of waar moet ik naar toe om deze te vervangen?

Alvast bedankt!!!!!
chrisdam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2010, 21:40   #2
tuin

tuin's schermafbeelding

Standaard

Ja is mogelijk, en voor een HP laptop moet je bij HP zijn.
Of een HP dealer

Mocht je problemen hebben met het vinden wat je zoekt vermeld dan even het typenummer van je laptop
tuin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2010, 22:22   #3
obi-wan-kenobi

obi-wan-kenobi's schermafbeelding

Standaard

Heb je de kapotte drive er al uitgehaald? Als we het merk + typenummer ervan weten (zie sticker die op de bovenkant geplakt zit), dan is het kijken welke vervangende drive exact dezelfde form factor heeft en dus ook moet passen.
obi-wan-kenobi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2010, 23:56   #4
pietnoe

pietnoe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chrisdam Bekijk bericht
Hooi iedereen!

De DVD brander van mijn HP is kapot. Ik zou graag een nieuwe DVD in plaats van de nieuwe laptop kopen. Maar ik vraag me af of het mogelijk is een laptop DVD te vervangen. In de volgende webshop (http://www.mytrendyphone.nl/shop/hp-andere-43319c1.html) is er niets te vinden. Er staat niks op de lijst van 'HP laptop accessoires', noch op de 'HP andere'.

Dus wil ik graag weten of het mogelijk is een nieuwe laptop DVD brander te kopen? Of waar moet ik naar toe om deze te vervangen?

Alvast bedankt!!!!!
Je kunt hier ook even kijken: http://nl.eetnordic.com/guides/products.aspx
pietnoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2010, 00:55   #5
Niekie30

Niekie30's schermafbeelding

Standaard

Een dvd brander in een laptop zit vaak maar met 1 schroefje vast en wel in het midden aan de "achterzijde" (de zijde die het verst in de laptop zit) soms kan je wat afdekplaatjes los schroeven aan de onderzijde, waardoor dat ene schroefje bereikbaar wordt.
Een vervangende zoeken is een lastiger probleem, maar ongetwijfeld zal hp je willen helpen.

Niek
Oud 1 juni 2010, 14:55   #6
Arrim

Standaard

Ik heb net zondag een laptop uit elkaar gehaald die het begeven had, en ja je kunt de dvd speler vervangen. Even de onderkant openschroeven van je laptop, dvd speler eruit schuiven en een nieuwe erin prikken. Simple as that. Een tweedehands spelertje zal niet al te moeilijk te vinden zijn.
Arrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2010, 20:29   #7
chrisdam

Standaard

Bedankt iedereen voor jullie antwoorden. Ik twijfelde maar besloot uiteindelijk naar HP dealer te gaan en niks alleen te doen, omdat mijn DVD een beetje te vreemd lijkt te zijn in tegenstelling tot mijn pc DVD.

Bedankt nog een keer!
chrisdam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 15:54   #8
NoFX

NoFX's schermafbeelding

Standaard

Bij de Pavilion dv9000 serie is t erg simpel om je dvd drive er uit te halen.
Gewoon aan de onderkant schroefje er uit (staat zelfs een tekentje van een dvd/cd bij) en dan kan je de drive er zo uit trekken.
Je hoeft er niet je hele laptop voor uit elkaar te halen want het schroefje zit gewoon door de behuizing heen.
NoFX is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten