Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Netwerk

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 4 april 2010, 20:47   #1
zohra

Standaard onbeveiligd netwerk

ik heb een draadloos netwerk thuis. Ik was bij mijn zoon met mijn laptop omdat hij wat op moest zoeken voor school. Zelf heeft hij geen internet maar ik zou met mijn laptop een onbeveiligd netwerk in de buurt op kunnen zoeken. Alleen ik weet niet hoe! Ik ben een pc-leek. Het gebeurd ook niet vaak dat ik mijn laptop meeneem op reis.
Is er iemand die me kan vertellen hoe het in z'n werk gaat? Het gaat niet om dagelijks gebruik maar om af en toe.
zohra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2010, 20:48   #2
Lange Pier

Lange Pier's schermafbeelding

Standaard

Pakt hij meestal vanzelf indien er een auto dhcp wordt gebruikt.

Topicstarters, er zullen hier maar weinig helderzienden aanwezig zijn dus geef je OS plus merk en type moederbord of merk PC op.
Lange Pier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2010, 21:50   #3
tuin

tuin's schermafbeelding

Standaard

Bij Windows XP zie je dit icoontje.
Waneer je hier op dubbelklikt geeft het alle beschikbare netwerken weer.

Ik geloof dat pc's niet standaard meer met onbeveiligde netwerken verbinden en dit zou je dus handmatig moeten doen.

Wel wil ik je op het volgende attenderen:

Citaat:
Strafbaar als wederrechtelijk
Het gebruik maken van andermans draadloos netwerk is strafbaar wanneer daar geen toestemming voor is. Wie bijvoorbeeld het wachtwoord raadt van het netwerk van de buren, of via een kraakprogramma hier achter komt, begaat een strafbaar feit. Ook wanneer dit het standaardwachtwoord was dat de fabrikant in het access point had ingesteld.