Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Systemen

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 24 januari 2010, 18:28   #1
MikeP

Standaard Verborgen partitie?

Hallo,
Ik heb onlangs een nieuwe laptop gehaald en wel van Asus de K70AB series. Het probleem is nu ik wil de laptop over nieuw installeren vanwege al de troep er op staat van de voorgeinstalleerde software.

Ik was dus naar Paradigit geweest, om het te vragen, toen vertelden ze mij over een verborgen partitie en dat het niet aan te raden is aangezien als je die verborgen partitie zou verwijderen je garantie vervalt.

Ik heb net in een topic hiervoor ook al een beetje gelezen over dat er een verborgen partitie was [fat32] en dat je die opent met een speciale code etc dus het zou geen kwaad kunnen als ik mijn laptop overnieuw installeer en de partitie verwijder waar windows nu op staat? Of verlies ik dan bepaalde bestanden waardoor die recovery ook geen zin meer heeft

graag hulp! sorry als het onduidelijk is ff kort samengevat, ik wil mijn laptop overnieuw installeren,de partitie verwijderen maar is er dan kans dat ik de verborgen partitie verwijder waar de recovery opstaat, staan er e.v.t ook nog belangrijke bestanden bij mijn huidige c partitie?

alvast bedankt!
MikeP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2010, 18:34   #2
dutch-online
Guest

Standaard

Nee niet de verborgen patitie verwijderen , met die verborgen partitie word je Computer terug gezet naar de toestand toen je hem kreeg, dus met Windows maar wel helemaal leeg.

je moet wel even alles wat je wil bewaren ergens anders opslaan , usb stick of externe schijf

overbodige software kun je verwijderen bij configuratie - software

dus om nu daarvoor alles terug te zetten , dat is niet echt nodig.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2010, 18:57   #3
MikeP

Standaard

Dat was ook niet mijn vraag of ik de verborgen partitie mag verwijderen, ik wil die juist niet verwijderen, maar wel mijn huidige partitie c formateren, en niet of daar iets belangrijks op staat voor die garantie
MikeP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2010, 19:01   #4
dutch-online
Guest

Standaard

dat gaat niet C kun je niet formatteren , daar staat een werkende windows op.

bij gebruik van de herstel partitie word alles overschreven.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2010, 20:53   #5
Obelix71

Obelix71's schermafbeelding

Standaard

Je wilt een schone installatie, zonder alle meegeleverde "extra's" van Asus. Gaat je, vermoedelijk, alleen lukken als je nog een versie van Windows7 koopt. Daarnaast zul je moeten zorgen dat je alle drivers hebt gedownload en ergens op een extern media hebt staan.
Als je er voor kiest om de herstelpartitie te gebruiken, zal alles opnieuw worden geinstalleerd inclusief de "extra's".
Obelix71 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2010, 22:49   #6
Niekie30

Niekie30's schermafbeelding

Standaard

Als je van iemand de dvd van Win7 kan lenen. Je serial staat onder op de laptop.
Start op van DVD. Formateer alleen C. Verwijder geen partities en installeer 7 op de schone partitie.
En inderdaad eerst even al je drivers bij de fabrikant downloaden en op usb stick zetten en die daarna installeren.
Je herstel partitie blijft dan bestaan.
Draai wel eerst recovery DVD's
Dat was je vraag toch?

Niek

Laatst gewijzigd door Niekie30 : 24 januari 2010 om 22:51
Niekie30 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2010, 15:37   #7
eugene

Standaard

Heb je al andere programmas op gezet? Zo niet, dan zou ik weer eens een herstel install doen m.b.v. de (verborgen) herstelpartitie of eens rustig alle crap-ware eraf gooien door dit te uninstallen. Heb ik ook al meerdere keren gedaan op mijn pc en notebooks.
Helaas komen er te vaak van die "ongewenste" programmas mee als je een pc of notebook koopt.
Ik zou deze weg kiezen omdat je dan zeker bent dat al de hardware draait, misschien niet met de laatste drivers maar die worden wel weer ge-update!
eugene is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2010, 15:51   #8
Niekie30

Standaard

"" misschien niet met de laatste drivers maar die worden wel weer ge-update! ""
Juist..... maar waarmee worden ze geupdate? Met één van de onnodige, ongevraagde en overbodige "crap-ware" progjes van de fabrikant.

Niek
Oud 25 januari 2010, 16:44   #9
eugene

Standaard

Zeker niet altijd! Microsoft update kijkt verder dan alleen Windows (update). Sommige merken zoals HP gebruiken hun eigen progjes om een update te doen, deze vullen bij lange na de schijf niet op
maar zijn toch handig en (denk ik) niet overbodig.
eugene is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2010, 16:52   #10
Niekie30

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eugene Bekijk bericht
Zeker niet altijd! Microsoft update kijkt verder dan alleen Windows (update). Sommige merken zoals HP gebruiken hun eigen progjes om een update te doen, deze vullen bij lange na de schijf niet op
maar zijn toch handig en (denk ik) niet overbodig.
Windows update doet van gedateerde hardware inderdaad soms een driver leveren. Vaak is het nog de goede ook. Ik installeer zo'n 7 pc's per week, maar wat Microsoft geeft is een AC97 drivertje voor het geluid (soms de verkeerde) Een verouderde driver voor de videokaart en heel soms een (onjuiste) driver voor de chipset.
De HP software zal dat ongetwijfeld beter doen voor een specifiek type eigen merk laptop. Maar het gaat hier niet om schijfruimte vermoed ik.
Het start wel allemaal mee op, als je de laptop aanzet. het laat extra processen draaien en vertraagt daardoor je laptop gewoon en dat wil niemand.

Niek

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten