Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows Vista/Windows 7

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 23 oktober 2009, 13:16   #1
passiepas

Standaard Als nog formateren na installatie Windows 7?

Hallo

Het is gelukt met de installatie van Windows 7.

Ik heb de volledige versie besteld van de 7 Home Premium en vandaag binnengekregen en geinstalleerd.

De installatie is op zich prima verlopen en ook is het gelukt met internet instellen.

De lay out is heel erg mooi en ook de startbalk is nu veel beter dan voorheen.

Maar de pc waar Vista OEM op stond moest geformateerd worden maar ik kwam dat niet tegen tijden het installeren.

Nou kon ik 7 alleen in de C schijf kwijt tijdens de installatie en niet in de D schijf waar de Recovery van Vista nog in staat.

Mijn vraag is kan ik de D schijf als nog geformateerd worden zodat alleen 7 straks op mijn pc staat en kan 7 er dan gewoon op blijven staan of moet die dan er nieuw op gezet worden?.

Pascal
passiepas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2009, 13:37   #2
Obelix71

Obelix71's schermafbeelding

Standaard

Ik vermoed dat die recovery meer is dan alleen Vista; maar ook drivers voor bv. geluidskaart, etc. bevat. Ik zou die dus niet maar zo verwijderen. Of je moet op een andere manier zorgen dat je bij eventuele problemen in de toekomst je pc weer werkend kunt krijgen (fabrieksinstellingen).
Obelix71 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2009, 13:42   #3
eugene

Standaard

Ik kan niet goed uit je verhaal opmaken of je nu een upgrade gedaan hebt of een "clean" install van win7?
Je kan de D:\ schijf gerust formatteren, je raakt zo wel de mogelijkheid kwijt om ooit terug te gaan naar Vista!
Onder schijfbeheer kan de partitie weg doen en dan een nieuwe partitie maken en dan formatteren; maar waarschijnlijk ook gewoon in My Computer.
eugene is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2009, 13:43   #4
eugene

Standaard

Oblix71 was me net even voor....
Oud 23 oktober 2009, 13:51   #5
passiepas

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eugene Bekijk bericht
Ik kan niet goed uit je verhaal opmaken of je nu een upgrade gedaan hebt of een "clean" install van win7?
Je kan de D:\ schijf gerust formatteren, je raakt zo wel de mogelijkheid kwijt om ooit terug te gaan naar Vista!
Onder schijfbeheer kan de partitie weg doen en dan een nieuwe partitie maken en dan formatteren; maar waarschijnlijk ook gewoon in My Computer.
Ik heb een volledige versie gekocht ipv de Upgrade omdat ik meerdere malen gehoord heb dat dat verstandiger was om die te nemen ipv de Upgrade.

Ik wilde voor dat ik 7 ging installeren de pc helemaal schoon hebben/formatteren en ik had gehoord dat je dat kon doen tijdens de installatie van 7 als daar om gevraagd wordt maar dat heb ik helaas niet gezien tijdens de installatie.

Windows 7 kon bij mij alleen nog op de c schijf staan omdat de D schijf al vol is met die Recovery maar nou is de c schijf vrij vol waar ik niet blij mee ben.

Ik wil graag als nog formateren/terug naar fabrieksinstellingen en hoe moet ik dat doen en kan 7 er dan gewoon op blijven of moet die dan ook opnieuw geinstalleerd worden?.
Oud 23 oktober 2009, 13:58   #6
eugene

Standaard

Als je terug wilt naar de fabrieksinstelling (met Vista als OS) dan word de C:\ schijf geformateerd en verlies je Win7!
Heb je toevallig een backup gemaakt van de recovery partition? Vaak wordt dit gevraagd als je de machine voor het eerst installeerd.
Oud 23 oktober 2009, 14:05   #7
passiepas

Standaard

Citaat:
Als je terug wilt naar de fabrieksinstelling (met Vista als OS) dan word de C:\ schijf geformateerd en verlies je Win7!
Heb je toevallig een backup gemaakt van de recovery partition? Vaak wordt dit gevraagd als je de machine voor het eerst installeerd.
Wat bedoel jet met Vista als OS?.

Ik heb de Recovery van Vista op externe hardeschijf en toen ik mijn nieuwe pc met Vista 2jr terug geinstalleerd had vroeg die om backup van Vista te maken en dat had ik toen gedaan en die heb ik ook nog steeds.

Nou heb ik een legale volledige versie gekocht van Windows 7 Home Premium NL DVD en die gisteren op mijn pc geinstalleerd en helaas op de c schijf.

Hoe moet ik terug naar de fabrieksinstellingen? en dan kan ik 7 toch opnieuw installeren?. 7 bevalt tot nu toe goed.
Oud 23 oktober 2009, 14:11   #8
eugene

Standaard

Vista als OS: Vista als Operating System....
Als je boot van de recovery schijven kan je Vista er weer terug opzetten,
Win7 zal dan eraf zijn! Daarna kan je Win7 weer installeren en zo een dual-boot
systeem krijgen.
Oud 23 oktober 2009, 14:16   #9
passiepas

Standaard

Citaat:
Vista als OS: Vista als Operating System....
Als je boot van de recovery schijven kan je Vista er weer terug opzetten,
Win7 zal dan eraf zijn! Daarna kan je Win7 weer installeren en zo een dual-boot
systeem krijgen.
Is dat het zelfde als formateren?,ik wil Vista er niet weer op hebben alleen maar 7.
Oud 23 oktober 2009, 14:27   #10
Obelix71

Obelix71's schermafbeelding

Standaard

Dual boot is wat anders dan formateren. Formateren is een harde schijf volledig wissen. Dual Boot geeft je de mogelijkheid (bij opstarten) om te kiezen (na installatie) uit meerdere OS.
Obelix71 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten