Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Netwerk

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 27 september 2009, 20:09   #1
T.imo

Standaard Port forwarding bij Ziggo

Wij zijn binnenkort vanplan om over te gaan van onze huidige provider naar ziggo, alleen vraag ik me af of het mogelijk is om bepaalde porten te forwarden met het modem van ziggo.
Of zit er in het modem van ziggo geen firewall ingebouwd?

Alvast bedankt voor de reacties!

Timo
T.imo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2009, 23:28   #2
FooBar

FooBar's schermafbeelding

Standaard

Het modem van Ziggo is een modem waarop je één enkele computer kunt aansluiten. Er is dus niets te forwarden: alles wordt één op één doorgezet.

Ik begrijp dat je op dit moment meerdere computers in een netwerk hebt. Om dat zo te houden moet er naast het modem van Ziggo nog een router bij komen (die dien je overigens zelf aan te schaffen en dat hoeft niet bij Ziggo). In die router regel je vervolgens de gewenste portforwards en schakel je eventueel de firewall in.
FooBar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2009, 05:26   #3
sjouwer

sjouwer's schermafbeelding

Standaard

uit het modem van ziggo komt zelfs het internet ip adres uit en geen lokale

een router en eventueel een switch als je aan de router poorten tekort komt zal er bij moeten komen
sjouwer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2009, 08:13   #4
dutch-online
Guest

Standaard

Premium router
Supersnel en goed beveiligd draadloos internetten. Met de gigabit premium router geniet je optimaal van de hoge snelheden die Ziggo aanbiedt.

Hoge internetsnelheden vergen veel van een draadloze router en daarom is deze uitstekende premium router met Wireless N-technologie essentieel bij de pakketten Alles-in-1 Plus, Alles-in-1 Extra en Internet Z3. Draadloze verbindingssnelheid tot 300Mbps.

Je kunt deze router ook bestellen bij de pakketten: Alles-in-1 Basis, Internet Z1 en Internet Z2.

99 Euro bij Ziggo.
  Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2009, 09:19   #5
Hans60

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door T.imo Bekijk bericht
Wij zijn binnenkort vanplan om over te gaan van onze huidige provider naar ziggo, alleen vraag ik me af of het mogelijk is om bepaalde porten te forwarden met het modem van ziggo.
Of zit er in het modem van ziggo geen firewall ingebouwd?

Alvast bedankt voor de reacties!

Timo
Even een klein misverstand wegwerken: portforwarden heeft niets met firewalls te maken. In routers moet je poorten forwarden, in firewalls open zetten indien nodig.
Oud 28 september 2009, 09:24   #6
FooBar

FooBar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dutch-online Bekijk bericht
99 Euro bij Ziggo.
Dat kan dus ook goedkoper, zeker als je geen wireless-N nodig hebt.
FooBar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2009, 15:34   #7
BlackTiger

BlackTiger's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans60
In routers moet je poorten forwarden, in firewalls open zetten indien nodig.
Moet ik toch weer even een misverstand terug corrigeren. Firewalls hebben wel degelijk ook met port-forwarding en filtering te maken.
Zo heb je in Linux de ingebouwde iptables firewall. Deze verzorgt ook de routing EN zowel het open zetten alsook het forwarden van poorten.
Maar sinds de opkomst van thuis-routers is er sowieso vele verandert. Tegenwoordig heeft een router ook dhcp server ingebouwd, vaak firewall ingebouwd, zorgt voor NAT en NAPT, port-forwarding en triggering. Het zijn de routers van vroeger niet meer.

@Dutch-Online: Lekker reklame aan het maken? LoL je lijkt wel een commerciele advertentie van Ziggo.
De "Premium Router" van Ziggo is overigens niets anders dan de Netgear WNR3500 welke ook nog wel een 10 a 20 euro goedkoper te krijgen is dan bij Ziggo.

En zoals FooBar al aangeeft, als je geen Gigabit nodig hebt of wireless N, dan zijn er ook nog wel goedkopere oplossingen, goedkopere Netgear versies, Linksys en anderen.

-----------------------------
Don't argue with idiots, they will drag you down to their level, and beat you with experience.

Laatst gewijzigd door BlackTiger : 28 september 2009 om 15:38
BlackTiger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2009, 15:43   #8
dutch-online
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTiger Bekijk bericht
Moet ik toch weer even een misverstand terug corrigeren. Firewalls hebben wel degelijk ook met port-forwarding en filtering te maken.
Zo heb je in Linux de ingebouwde iptables firewall. Deze verzorgt ook de routing EN zowel het open zetten alsook het forwarden van poorten.
Maar sinds de opkomst van thuis-routers is er sowieso vele verandert. Tegenwoordig heeft een router ook dhcp server ingebouwd, vaak firewall ingebouwd, zorgt voor NAT en NAPT, port-forwarding en triggering. Het zijn de routers van vroeger niet meer.

@Dutch-Online: Lekker reklame aan het maken? LoL je lijkt wel een commerciele advertentie van Ziggo.
De "Premium Router" van Ziggo is overigens niets anders dan de Netgear WNR3500 welke ook nog wel een 10 a 20 euro goedkoper te krijgen is dan bij Ziggo.

En zoals FooBar al aangeeft, als je geen Gigabit nodig hebt of wireless N, dan zijn er ook nog wel goedkopere oplossingen, goedkopere Netgear versies, Linksys en anderen.
...................
Lijkt er inderdaad wel op maar was niet zo bedoelt.

Andere kant is dat dit produkt wel ondersteund word door Ziggo.
  Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2009, 20:19   #9
Hans60

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTiger Bekijk bericht
Dan is iptables dus niet een pure firewall maar een combi van firewall en router.
In het routergedeelte moet je forwarden, in het firewallgedeelte poorten open zetten.
Oud 28 september 2009, 23:20   #10
BlackTiger

BlackTiger's schermafbeelding

Standaard

Nee, iptables is gewoon een softwarematige firewall van Linux waarmee je ook kunt routeren maar het is geen router.
Daarnaast weet ik uit ervaring dat je ook forwarding kunt doen met een firewall, kwestie van verkeer filteren en omleiden. Het is tegenwoordig niet meer zo beperkt als vroeger.

Voor zover mij bekend is een router gewoon een apparaat wat verkeer verder leid op basis van zijn routingtabel. Maar ik neem aan dat je een MCSE of zoiets hebt?

-----------------------------
Don't argue with idiots, they will drag you down to their level, and beat you with experience.
BlackTiger is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten