Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Internet > E-mail

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 5 september 2009, 20:14   #1
Gekwordikervan

Gekwordikervan's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gekwordikervan Stuur een bericht via Skype™ naar Gekwordikervan
Standaard Zonnet email naar Tele2

Allo allo

Ik zit met een probleempje. Het is niet voor mijzelf maar voor de buurman (76 jaar). PC gecrashed. Eentje nog uit 1997 (Pentium 60 je kent het wel)

Nieuwe pc aangeschaft met mijn hulp, want anders komt die man er nooit.
Van zijn 1 mbit inbelverbinding maar een 4 mbit ADSL lijn aangeschaft van naar zijn keuze Tele2. Op zich geen punt.

Doethetzelf pakketje binnen. Internet en telefoon aan elkaar geknoopt. Allemaal geen probleem.

Nu komt het email gedoe. Instellen oude email invoeren in Outlook 2003.
Pop3 opgeven smtp opgeven. In dit geval (pop3) pop3.versatel.nl, (smtp) smtp.versatel.nl. Account testen, uitgaande gaat prima, verder testen gaat goed tot dat hij komt bij het aanmelden van de server voor inkomende mail, daar krijg ik de volgende melding

'aanmelden bij server voor inkomende email (pop3)' MISLUKT

Nou ben ik niet de domste, dus heb de pop3 instellingen gewijzigd naar eventueel zonnet, tele2 en zelfs kpn geprobeerd. Maar op geen van alle krijg ik ook maar een verbinding of doorgang

Er komt gelijk een pop-up op pop3 plus account naam en wachtwoord.

Maar als ik naar webmail ga, waar ik zonnet.nl typ dan word ik door gelinkt naar tele2, kom ik gewoon met de gegevens op het -mailaccount.

Dus aan het e-mailadres en wachtwoord ligt het niet, maar ik krijg toch deze melding dat het daaraan zou moeten liggen.

Ik heb zelfs getracht om de pop3 van Tele2 (lees versatel) te telnetten en daar krijg ik gewoon verbinding.

telnet pop3.versatel.net 110

Ik krijg deze terug: +OK POP3 Ready 10.170.1.169 0001f2f5

Dus het bestaat wel, het werkt alleen niet

Voor inkomende mail staat hij op 110, voor uitgaande mail op 25.

Heeft iemand hetzelfde probleem gehad en opgelost. Wat kan ik doen om dit mail adres toch via outlook 2003 te laten lopen.
(ook via outlook express hetzelfde probleem)

Heb overigens ook nog met Tele2 gebeld, deze geven de instellingen aan dat de pop3 en smtp op versatel moeten staan. En als dit niet werkt dan kunnen (lees mogen) ze geen ondersteuningen bieden

Sorry?? Zonnet overgegaan naar Versatel, die weer overgenomen door Tele2. Website zonnet doorgelinkt naar Tele2.
HOEZO geen ondersteuning verlenen
Oud 5 september 2009, 20:35   #2
Obelix71

Obelix71's schermafbeelding

Standaard

deze http://transcom3p.versatel.nl/Vera/Outlook_2003.htm pagina had je gevonden en heeft niets geholpen?
Obelix71 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2009, 22:43   #3
Esvee

Standaard

probeer eens op een andere pc de account in te stellen. dan weet je of het aan de pc ligt of aan tele2
Esvee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2009, 10:11   #4
hindrik

Standaard Zonnet mail

Ik gebruik al jaren Zonnet.nl, al sinds het een inbel provider was.
Mijn instelling in OE (en Mailwasher) zijn.

Overal:
Naam@zonnet.nl

Servernaam: pop3.zonnet.nl

Vlak eronder bij serverinstellingen
Gebruikersnaam: ALLEEN naam
Poort 110 (standaard)
Ik heb NOOIT beveiligde verbinding.

Maar dat weet je vermoedelijk wel.
Succes.
hindrik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2009, 13:49   #5
Gekwordikervan

Stuur een bericht via MSN naar Gekwordikervan Stuur een bericht via Skype™ naar Gekwordikervan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Obelix71 Bekijk bericht
deze http://transcom3p.versatel.nl/Vera/Outlook_2003.htm pagina had je gevonden en heeft niets geholpen?

Ja had inderdad gezien, maar dat zijn de standarden voor e-mail instellingen onder outlook. Deze werkt niet voor mij. Helaas, bedankt in ieder geval
Oud 6 september 2009, 13:51   #6
Gekwordikervan

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esvee Bekijk bericht
probeer eens op een andere pc de account in te stellen. dan weet je of het aan de pc ligt of aan tele2
Ik heb natuurlijk al geprobeerd onder mijn eigen outlook 2003, maar daar gaat het niet werken omdat ik een Ziggo verbinding heb. Maar als ik de inkomend op versatel zet en de uitgaand op quicknet dan krijg ik wel e-mails binnen.

Maar bij de persoon zelf werkt dit natuurlijk weer niet omdat hij onder Tele2 zit en niet onder Ziggo
Oud 6 september 2009, 13:53   #7
Gekwordikervan

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hindrik Bekijk bericht
Ik gebruik al jaren Zonnet.nl, al sinds het een inbel provider was.
Mijn instelling in OE (en Mailwasher) zijn.

Overal:
Naam@zonnet.nl

Servernaam: pop3.zonnet.nl

Vlak eronder bij serverinstellingen
Gebruikersnaam: ALLEEN naam
Poort 110 (standaard)
Ik heb NOOIT beveiligde verbinding.

Maar dat weet je vermoedelijk wel.
Succes.
Ik heb al zoveel verschillende opties geprobeerd, als tweede eigenlijk al die je hier boven noemde.

Maar ook helaas dit werkt niet. Ik zal eens een klachten brief gaan schrijven naar Tele2, over dit gebeuren.

Als ik het internet af struin, dan kom heel vaak mensen met hetzelfde probleem tegen. Die gaan dan van lief en leed maar via webmail hun e-mail bekijken. Maar ik vind persoonlijk dat Tele2 het maar eens netjes moet oplossen en niet van het kastje naar de muur moet schuiven en weer terug.

Thanks in elke geval
Oud 7 september 2009, 13:22   #8
Aladin

Aladin's schermafbeelding

Standaard

Geef de man een gmail adres in thunderbird en is er ook geen gedoe als tie wil veranderen.
Tele2 is prima als het goed werkt maar zodra er iets mankeert wordt het ene lijdensweg.
Aladin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2009, 15:11   #9
Gekwordikervan

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aladin Bekijk bericht
Geef de man een gmail adres in thunderbird en is er ook geen gedoe als tie wil veranderen.
Tele2 is prima als het goed werkt maar zodra er iets mankeert wordt het ene lijdensweg.
Helemaal waar, alleen de man is 76 jaar en snapt geen bliksem (om het maar netjes te houden) van email en internet. Dit is hij gewend onder outlook (97) wellis waar maar een oude hond kan je geen nieuwe trukjes leren.

En eerlijk gezegd heb ik ook niet altijd even zin om mijn hele vrije zaterdag en zondag op te offeren om deze man te helpen om een email te schrijven. Dat gaat me net even te ver.
Oud 10 september 2009, 14:50   #10
WebserviceTele2
Guest

Standaard

Geachte gekwordikervan

Stuurt u mij alstublieft een email met uw Tele2 mobiele nummer en/of uw Tele2 klantgegevens. Ik ben een medewerker van Tele2 en kan voor u kijken wat er aan de hand is. Mijn email adres is: webservice@tele2.nl

Met vriendelijke groeten,

Webservice Tele2
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten