Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Netwerk

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 15 juli 2009, 09:41   #1
MalamuteBew

Stuur een bericht via MSN naar MalamuteBew Stuur een bericht via Skype™ naar MalamuteBew
Exclamation Draadloos Netwerk vind ineens geen Netwerken meer.

Hallo Allemaal,

Ik heb sinds maandag het volgende probleem:
Zo rond een uur of 17.00 uur viel mijn internet uit. Zoals gewoonlijk plug ik mijn usb-adapter een keer opnieuw in, maakt hij geen verbinding. Ik dacht dan zal al het internet er wel uitliggen. Kijk naar de pc met de router, heeft nog gewoon internet. Ik terug naar mijn pc, USB-adapter een aantal keer in en uitpluggen. Vervolgens laat ik windows zoeken naar draadloze netwerken, komt hij met de volgende melding: "Er zijn geen netwerken binnen uw bereik." (Of iets wat daar op lijkt.) !! Ik kijk of onze PDA op mijn kamer wel netwerken vind, jawel hij vind ze.

Toen dacht ik dat mijn USB-adapter misschien kapot was omdat hij al de hele dag raar deed. Gister een nieuwe gekocht, (Linksys, had SMC2662W), Wat blijkt deze vind ook geen netwerken?? !! Ook kan maakt hij geen verbinding met onze router. Nu heb ik vanacht mijn gehele pc gescand op Virussen en Spyware, nadat dit klaar was alles "gerapareerd" maar nog steeds vind hij niets. Nu dacht ik laat ik eens kijken wat hij doet als ik allebei mijn USb-adapters inplug, ziet de linksys ineens 1 van de 4 netwerken. En komt mijn SMC met de melding dat hij een netwerk gevonden heeft, ik klik op de verbinding en laat hem kijken naar beschikbare netwerken, niets gevonden...

Tot slot heb ik nog een systeemherstel gedaan naar een punt waar ik wel nog internet had. Ook dit had geen effect.

Ik heb ook nog in de lijst hardware gekeken naar uitroeptekens, daar staat er 1 bij: AXSAKI SCSI en bij: Plug and Play BIOS Extention (Hij heb ik er overigens 2 van waarvan er bij 1 geen uitroeptekenstaat?)

Ik weet niet meer wat ik nog kan doen nu, als iemand mij kan helpen zou ik dat heel fijn vinden.

Met vriendelijk groet,
Jurie

NB: Ik heb de Linksys ook al geinstalleerd zonder de bijgeleverde cd, geen effect. Antwoord mag ook gemaild worden naar Dit adres.

Laatst gewijzigd door MalamuteBew : 15 juli 2009 om 09:50
MalamuteBew is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2009, 10:06   #2
Flater

Flater's schermafbeelding

Standaard

Zou het kunnen dat je op je pc een knopje hebt zitten voor draadlozen netwerken waarmee je deze aan en uit zet en deze perongeluk uit gezet hebt?
Flater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2009, 11:02   #3
MalamuteBew

Stuur een bericht via MSN naar MalamuteBew Stuur een bericht via Skype™ naar MalamuteBew
Unhappy

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flater Bekijk bericht
Zou het kunnen dat je op je pc een knopje hebt zitten voor draadlozen netwerken waarmee je deze aan en uit zet en deze perongeluk uit gezet hebt?
Nee ik heb een gewone desktop pc zonder die functie. (Of ik moet 1 of andere snelknop hebben ingedrukt, maar in hoeverre ik weet (kan dit) niet.)

Ik heb net IP-Config gedaan, en hij verteld mij dat het medium ontkoppeld is terwijl de software van Linksys zegt dat de adapter actief is.
Oud 15 juli 2009, 11:04   #4
reintje

reintje's schermafbeelding

Standaard

Probeer eens een andere USB poort?
reintje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2009, 11:22   #5
MalamuteBew

Smile

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reintje Bekijk bericht
Probeer eens een andere USB poort?
Ik had niet verwacht dat het zou werken maar ik heb nu (per ongeluk) verbinding met het netwerk van m'n buurman. Start hem nu opnieuw op omdat het programma van linksys hangt. Tot dus ver lijkt het opgelost. Nu alleen nog de vraag hoe ik mijn inmiddels netwerkverbinding 4 kan instellen als nummer "0" en de andere kan verwijderen omdat ik ze niet ze in mijn lijst netwerkverbindingen.
Oud 15 juli 2009, 11:31   #6
MalamuteBew

Talking Geweldig!!!!!!!!!!!!!!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MalamuteBew Bekijk bericht
Ik had niet verwacht dat het zou werken maar ik heb nu (per ongeluk) verbinding met het netwerk van m'n buurman. Start hem nu opnieuw op omdat het programma van linksys hangt. Tot dus ver lijkt het opgelost. Nu alleen nog de vraag hoe ik mijn inmiddels netwerkverbinding 4 kan instellen als nummer "0" en de andere kan verwijderen omdat ik ze niet ze in mijn lijst netwerkverbindingen.
HIJ WERKT WEER!!!! Hoe kan ik mijn andere verbindingen nu verwijderen?
Oud 15 juli 2009, 21:15   #7
reintje

Standaard

Ik heb het idee dat je (zo lees ik het ook) de USB adapter gewoon uit de poort hebt getrokken. Eigenlijk moet je dat doen middels veilig verwijderen hardware (rechtsonder in je systemtray staat een tekentje die je met rechts aanklikt en dan verder de venstertjes volgen). Vandaar dat ik dacht dat de USB-poort/c.q. software wat in de war is geraakt.

veilig verwijderen.jpg

Ik begrijp nu even niet welke lijst je precies bedoelt van je netwerkverbindingen.. (van de linksys software?) . Kun je een plaatje posten?

Laatst gewijzigd door reintje : 15 juli 2009 om 21:18
Oud 16 juli 2009, 18:07   #8
MalamuteBew

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reintje Bekijk bericht
Ik heb het idee dat je (zo lees ik het ook) de USB adapter gewoon uit de poort hebt getrokken. Eigenlijk moet je dat doen middels veilig verwijderen hardware (rechtsonder in je systemtray staat een tekentje die je met rechts aanklikt en dan verder de venstertjes volgen). Vandaar dat ik dacht dat de USB-poort/c.q. software wat in de war is geraakt.

Bijlage 14417

Ik begrijp nu even niet welke lijst je precies bedoelt van je netwerkverbindingen.. (van de linksys software?) . Kun je een plaatje posten?
Ik heb eigenlijk het altijd zo gedaan.. Nooit problemen gehad..

Dit is wat ik bedoel:
(Zie de bijlagen.)
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 1.JPG‎ (8,2 KB, 17x gelezen)
Bestandstype: jpg 2.JPG‎ (60,1 KB, 15x gelezen)
Oud 16 juli 2009, 20:52   #9
reintje

Standaard

Geen idee óf en hoe je dat kunt wijzigen.
Iemand anders die het weet misschien?
Oud 17 juli 2009, 08:32   #10
Flater

Flater's schermafbeelding

Standaard

Als je dubbelklikt op je icoontje voor draadlozen netwerken, rechts onderaan beeld, dan heb je tabbladen, algemeen, draadloosnetwerk, geavanceerd, kies de draadloosnetwerk, daar staan alle draadloze netwerken die jij hebt, je kunt de volgorde wijzigen of ze weggooien.
Flater is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten