Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows Vista/Windows 7

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 30 juni 2009, 05:55   #1
jeremy95

Question Windows 7 verwijderen

Hallo iedereen,

Ik heb 4 partities: System (C:), Data (D:), Windows 7 (W:) en een verborgen partitie waar Windows Vista installatie DVD's op staan. Ik heb ooit D: verkleind om een nieuwe partitie van 50 GB te maken: W:. Maar nu wil ik de W: partitie formatteren en weer aan D: toevoegen.
Nu heb ik gelezen dat als je vanuit Vista de partitie van Windows 7 zo formatteert, dat je dan een bootcrash of iets dergelijks krijgt (ik maak gebruik van dualboot). Maar ik kan nergens vinden hoe je dan wél veilig Windows 7 eraf kan gooien, de partitie formatteren en weer toevoegen aan D:.

Kan iemand mij helpen?

Bij voorbaat dank,

Jeremy

Laatst gewijzigd door BackupMod : 30 juni 2009 om 06:36
jeremy95 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2009, 05:56   #2
jeremy95

Exclamation

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jeremy95 Bekijk bericht
Hallo iedereen,

Ik heb 4 partities: System (C, Data (D, Windows 7 (W en een verborgen partitie waar Windows Vista installatie DVD's op staan. Ik heb ooit D: verkleind om een nieuwe partitie van 50 GB te maken: W:. Maar nu wil ik de W: partitie formatteren en weer aan D: toevoegen.
Nu heb ik gelezen dat als je vanuit Vista de partitie van Windows 7 zo formatteert, dat je dan een bootcrash of iets dergelijks krijgt (ik maak gebruik van dualboot). Maar ik kan nergens vinden hoe je dan wél veilig Windows 7 eraf kan gooien, de partitie formatteren en weer toevoegen aan D:.

Kan iemand mij helpen?

Bij voorbaat dank,

Jeremy
Sorry van de smileys, daar zouden een dubbele punt en een haakje sluiten achter elkaar moeten staan. Helaas worden deze automatisch omgezet in een smiley.
Oud 30 juni 2009, 06:38   #3
BackupMod
Moderator

BackupMod's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jeremy95 Bekijk bericht
Sorry van de smileys, daar zouden een dubbele punt en een haakje sluiten achter elkaar moeten staan. Helaas worden deze automatisch omgezet in een smiley.
Heb ik even voor je aangepast.
Volgende keer even op 'Meer Opties' klikken, dan kun je onderaan een vinkje zetten bij Smiley's uitschakelen.
BackupMod is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2009, 06:44   #4
dutch-online
Guest

Standaard

Volgens mij kun je gewoon als je Vista voor hebt staan . dus opstarten met Vista.

Windows 7 gewoon verwijderen , dus formateren.
  Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2009, 07:50   #5
jeremy95

Smile

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VakantieMod Bekijk bericht
Heb ik even voor je aangepast.
Volgende keer even op 'Meer Opties' klikken, dan kun je onderaan een vinkje zetten bij Smiley's uitschakelen.
Bedankt! Ik zal erop letten.
Oud 30 juni 2009, 07:55   #6
jeremy95

Question

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dutch-online Bekijk bericht
Volgens mij kun je gewoon als je Vista voor hebt staan . dus opstarten met Vista.

Windows 7 gewoon verwijderen , dus formateren.
Bedoel je gewoon met Schijfbeheer die partitie formatteren? Krijg ik dan geen problemen bij de volgende boot? Want momenteel moet ik na elke start van mijn PC Windows 7 of Windows Vista kiezen.
Ik wil graag zekerheid hebben want mijn laptop is nog erg jong (een maand of 2) en ik zou niet graag willen dat het nu al in de soep loopt .
Oud 30 juni 2009, 07:59   #7
jeremy95

Standaard

Kan ik overigens ook gewoon met Fujitsu Siemens Recovery, door bij het starten van de PC op F8 te drukken, alles terug in de fabrieksstand zetten? Wordt W7 dan ook automatisch verwijderd? En krijg ik dan ook de oude partitieïndeling? (Een C en D schijf + verborgen partitie met Vista installatie)
Oud 30 juni 2009, 08:10   #8
Lange Pier

Lange Pier's schermafbeelding

Standaard

http://neosmart.net/dl.php?id=1

De boot entry weghalen met EasyBCD in Vista en de partitie waar W7 opstaat verwijderen en in schijfbeheer de partitie waar Vista op staat uitbreiden tot de volledige grootte.

Topicstarters, er zullen hier maar weinig helderzienden aanwezig zijn dus geef je OS plus merk en type moederbord of merk PC op.
Lange Pier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2009, 10:15   #9
eugene

Standaard

Als je de Fujitsu Siemens Recovery gebruikt dan wordt alleen je C schijf geformateerd en wordt deze weer hesteld naar de fabrieks instelling. De data schijf en de partitie waar windows 7 opstaan worden niet aangeraakt. Na de recovery kan je dan wel zonder enige probleem windows 7 verwijderen en de partitie weer terug toevoegen aan de data schijf. Je data blijft on aangetast tijdens de Fujitsu Siemens Recovery proces, heb dit bij mij ook al enkele keren toegepast zonder enige problemen.
Je moet daarna wel al je applicaties her installeren, de C schijf wordt geheel schoon gemaakt!
eugene is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2009, 11:21   #10
jeremy95

Standaard

Ok, bedankt allemaal voor jullie reacties. Ik zal een conclusie proberen te trekken, als deze niet klopt hoor ik het graag:

Ik kan zonder risico's vanaf Windows Vista met Schijfbeheerd de W: schijf waarop Windows 7 staat formatteren. Met EasyBCD haal ik de boot entry weg.
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten