Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Software > Software Overige

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 16 juni 2009, 23:05   #1
Pion

Standaard snel overschakelen naar andere gebruiker werkt niet

Ik kon (na opnieuw XP te hebben geïnstalleerd) niet meer snel overschakelen naar een andere gebruiker maar moest eerst mijzelf afmelden. Het bewuste vinkje dat ik plaatste bij "snel naar andere gebruiker overschakelen" via het configuratiescherm bij Gebruikersaccounts was steeds weer weg als ik er nadien weer terugkeerde. Via Google (Computer idee forum oplossing uit 2005) heb ik een fix van www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks2.htm#fix gedownload met de naam “Restore fast user switching”. Als ik nu op 'start' ---> 'afmelden' ---> 'andere gebruiker' klik dan krijg ik wel het welkomscherm waar onze twee accounts staan in beeld. Klik ik dan die van mijn vrouw bijvoorbeeld aan om haar aan te melden, dan flitst het scherm even op (een bureaublad) maar keert daarna direct weer terug naar het welkomscherm met onze twee accounts. Het komt er dus op neer dat de functie overschakelen naar andere gebruiker niet werkt ook al zijn de 2 vinkjes nu wel blijvend geplaatst bij “snel naar andere gebruiker overschakelen” in het configuratiescherm onder “Gebruikersaccounts”. Ik heb geen idee hoe ik dat moet oplossen.

Laatst gewijzigd door Pion : 17 juni 2009 om 08:30
Pion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 11:50   #2
couch_potato

Standaard

Kijk eens of de benodigde services wel aan staan. Bij mij zijn dat secondary logon en fast user switching. In een NL versie heten ze wellicht anders. Beide zouden moeten draaien, en automatisch moeten starten. Services kun je zien met : start, uitvoeren, services.msc.
Oud 17 juni 2009, 18:00   #3
Pion

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door couch_potato Bekijk bericht
Kijk eens of de benodigde services wel aan staan. Bij mij zijn dat secondary logon en fast user switching. In een NL versie heten ze wellicht anders. Beide zouden moeten draaien, en automatisch moeten starten. Services kun je zien met : start, uitvoeren, services.msc.
Hoi Couch_potato,
Secondary Logon stond op "handmatig" maar na overzetting in "automatisch" veranderde er niets in het aanklikken van de account van mijn vrouw op het welkomstscherm. Fast User Switching stond al op automatisch er stond wel bij Status van service: "gestopt" maar als ik op de knop "starten" klik krijg ik een foutmelding: "Kan Fast User Switching Compatibility-service op Lokale computer niet starten. Fout 1068: Afhankelijkheidsservice of -groep kan niet worden gestart". Misschien zit daar wel iets fout dus.
Het probleem is dus nog niet opgelost maar toch bedankt voor het bedenken van een mogelijke oplossing. Heb je misschien nóg een idee? Vast bedankt.
Oud 17 juni 2009, 18:10   #4
couch_potato

Standaard

Bij de instellingen van een service staat ook vermeld, waar ie van afhankelijk is. Dat zou je ook eens na kunnen lopen.
Oud 17 juni 2009, 18:34   #5
Pion

Standaard

Bij het tabblad Afhankelijkheden staat in het vak alleen "Terminal Services" vermeld.
Wat ik daarmee aanmoet weet ik helaas niet. Ook niet of er meer zou moeten staan.
Oud 20 juni 2009, 10:34   #6
Pion

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pion Bekijk bericht
Bij het tabblad Afhankelijkheden staat in het vak alleen "Terminal Services" vermeld.
Wat ik daarmee aanmoet weet ik helaas niet. Ook niet of er meer zou moeten staan.
Ik ben nog steeds aan het worstelen met de Fast User Switching.
Daar staat bij "Eigenschappen" /Afhankelijkheden: 1e vak "Terminal Services" en in het 2e vak staat "Geen afhankelijkheden"
Ga ik daar naar het tabblad "Algemeen" dan staat daar: Status van service: "gestopt".
Klik ik op "Starten" dan krijg ik een venstertje te zien met de melding:
"Kan de Fast User Switching Compatability op de lokale computer niet starten. Fout 1068: Afhankelijkheidsservice of -groep kan niet worden gestart".

Omdat Fast User Switching afhankelijk is van "Terminal Services" ben ik daar gaan kijken.
Daar staat bij "Eigenschappen"/Afhankelijkheden: 1e vak: Remote Procedure Call en in het
2e vak: Fast User Switching Compatability. Als ik daar naar het tabblad "Algemeen" ga staat ook daar als Status van service: "gestopt" en als ik dan op "Starten" druk krijg ik de melding: "Fout 1083: Het programma waarin deze service wordt uitgevoerd brengt de service niet tot uitvoer".

Waar zit het nu fout? (behalve bij mij?).
Oud 24 juni 2009, 17:31   #7
Pion

Standaard Mijn probleem via NUCIA netjes opgelost.

Hoi lezers,

Op internet liep ik tegen dit forum aan en dacht: dat is nu net iets voor mij!
In het volste vertrouwen heb ik mij dus geregistreerd bij het Computer Idee Forum en maakte ik mijn probleem kenbaar. De aangedragen "oplossing" hielp mij niet verder dus ik gaf aan dat ik nog steeds met hetzelfde probleem zat.
Omdat ik daarna geen enkele reactie meer kreeg, en ook geen bericht dat mijn vraagstuk te moeilijk was, ben ik op een ander forum gaan kijken: WWW.NUCIA.NL en heb daar mijn probleem neergelegd (een kennis van mij zei dat hij heel enthousiast was over het hoge niveau van NUCIA).
Als je daar niet geboekt staat als gekwalificeerd helper mag je geen adviezen voor het oplossen van problemen plaatsen. Degenen die wél gekwalificeerd zijn weten exact waar zij het over hebben. Zij helpen trouwens ook iedereen gratis van eventuele virussen en spam af.
Ik werd vriendelijk en zeer vakkundig geholpen en was binnen 1 dag van mijn probleem af. Zo kan het dus ook!
In hun onkostenpot heb ik toen een (vrijwillige, dus niet verplichte) bijdrage ad 25 euro gestort. Als je niets betaalt word je in de toekomst net zo goed geholpen maar het was zo een verademing voor mij dat mijn probleem snel en goed werd opgelost dat ik mijn kostenbijdrage met plezier heb gestort.
Bij een volgend probleem ga ik natuurlijk weer naar NUCIA.
Het Computer Idee Forum heb ik in mijn "Favorieten" dus maar vervangen door NUCIA.
Pion.
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten