Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Internet > Websites maken

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 10 februari 2009, 14:13   #1
jakob rosenbaum

Standaard de extensie van afbeeldingen in kleine letters

Wanneer ik afbeeldingen (jpg/gif/png) maak en/of opsla op mijn pc dan word de extensie van de afbeelding weergegeven in grote letters (JPG/GIF/PNG)
Op zich weinig mis mee maar voor gebruik op mijn website niet bruikbaar want daar moet de extensie in kleine letters worden aangegeven.
Via mijn webdirectory bij mijn provider kan ik de extensie niet wijzigen.
Is er een manier om afbeeldingen standaard met de extensie in kleine letters op te slaan?
Of een trucje waarmee ik de extensie later omzet in kleine letters (voor het uploaden)?
jakob rosenbaum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2009, 14:20   #2
BlackTiger

BlackTiger's schermafbeelding

Standaard

Yep, meestal als je ze opslaat, staat er wel in het bestandstype beneden JPG maar je kunt er zelf ook een extensie aan geven omdat die over het algemeen niet dubbel wordt opgeslagen.
Dus je zou de bestandsnaam compleet met extensie kunnen opgeven tijdens het opslaan bijv. filenaam.jpg of idem bij de andere extensies.

Verder bestaan er ook ftp programma's die er voor kunnen zorgen dat alle leestekens als kleine letters worden opgeslagen bj de transfer, daarbij moet je wel rekening houden met webpagina's dat daarin dan ook alle verwijzingen in kleine letters staan.
Daarom is het verstandiger standaard webdingen gewoon in kleine letters te maken.

Misschien heeft iemand ook nog wel een veel betere tip om die JPG/GIF/PNG extensies kleiner te maken. Het zou best via de registry kunnen, maar wellicht is er nog een betere methode.
De door mij genoemde methoden zijn er slechts 2 en er leiden normaliter wel meer wegen naar Rom.

-----------------------------
Don't argue with idiots, they will drag you down to their level, and beat you with experience.
BlackTiger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2009, 14:45   #3
Hans60

Standaard

>>Total Commander<< is een programma waarmee je (naast nog zeeeeeeeer veel andere dingen) simpel van grote hoeveelheden bestanden de naam kunt aanpassen,ondermeer ook of alles met kleine of grote letters geschreven wordt,of dat elk woord met een hoofdletter begint of alleen het eerste woord in de bestandsnaam.
Oud 11 februari 2009, 07:59   #4
mcDavid

mcDavid's schermafbeelding

Standaard

Op je website kun je ook gewoon de extensie in hoofdletters gebruiken als het goed is. Is maar net wat je praktischer vindt. Zelf ben ik het er 100% mee eens dat het het makkelijkst is om bestandsnamen altijd in kleine letters te houden om verwarring te voorkomen.
mcDavid is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten