Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows Vista/Windows 7

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 10 november 2008, 20:13   #1
EDJ

Standaard Windows verkenner werkt niet meer

Sinds gisteren heb ik ineens spontaan de melding dat de windows verkenner niet meer werkt. Er wordt naar een oplossing gezocht. Deze popup komt een aantal keren voorbij.
Ik heb al op google gezocht naar een oplossing maar kom niet verder. De aangeboden oplossingen bieden geen resultaat.
Wat heb ik zelf al gedaan:
- systeemherstel tot 4 maanden terug, geen resultaat
- ander useraccount account aangemaakt, maar probleem zit daar dus niet omdat ale accounts (ook nieuwe) dit probleem hebben.
- geboot met DVD en geprobeerd te herstellen, geen resultaat
- shellview.exe gedraaid omdat dit op google DE oplossing zou zijn dat de error door een shell veroorzaakt zou worden. je zou moeten kijken naar een bepaalde *.cpl file in je windows/system32 map maar je kan niet achterhalen welke dat zou zijn die het probleem veroorzaakt. Alle software die in 1 maand tijd geinstalleerd was verwijderd, geen resultaat
- TuneUp 2008 trial versie geprobeerd die ook een ingebouwde checkdisk doet en tevens beschadigde bestanden zou herstellen, geen resultaat
- in een command prompt SFC /scannow gedraaid.... deze geeft wel beschadigde bestanden aan maar wil niets herstellen.....

Uiteindelijk na 1 avond hieraan gewerkt te hebben heb ik het voor gezien gehouden en maar gekozen voor een schone installatie en daarna gelijk een image gemaakt. Kost uiteindelijk minder tijd.
Maar... als ik op de foutmelding google hebben hier heel veel mensen last van gehad.
Zijn er mensen die deze error wel hebben kunnen oplossen?
en zo ja hoe? Dit wil ik graag vernemen voor als ik deze melding nog eens krijg

de windows versie is Vista Business edition (legaal)
EDJ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2008, 19:20   #2
MarcelB

Standaard

Uit je reactie begrijp ik dat je voorheen nooit last hebt gehad van die melding.

De melding dat de Windows-verkenner niet meer werkt komt vaak voor na de installatie van een (verouderd) programma die met de verkenner wil integreren. Dwz. dat er menu-opties naar dit programma in de verkenner zouden moeten verschijnen.
Bv. een virus-scanner geeft de menu optie: Dit bestand met XX scannen.

Bij programma's die niet volgens de Vista richtlijnen zijn ontwikkeld, mislukt die integratie en krijg je die melding. Er zijn twee oplossingen voor dit probleem:

De 1e is de laatst geïnstalleerde programma's deïnstalleren en de 2e is gek genoeg gewoon blijven doorgaan. Als het goed is hersteld de verkenner zichzelf. Als je dit vaak genoeg blijft doen schakelt Vista zelf de veroorzaker hiervan uit of komt met een update waarmee dit verholpen wordt.

Gr..
MarcelB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2008, 13:17   #3
EDJ

Standaard

Windows heeft ruim 7 maanden perfect gewerkt. Geen problemen gehad. De laatste tijd ook geen rare programma`s geinstalleerd. Farcry 2 en Adobe acrobat versie 9 waren de laatste programma`s die geinstalleerd zijn. Deze heb ik inderdaad verwijderd.
Helaas bleef het probleem zich voordoen. Ik gebruik nog steeds zonder problemen de antivirus software van Norton Cooperative versie van mijn werk. (legaal) Deze geeft in de logfiles geen bijzonderheden.

Beide opties die je aangeeft heb ik dus gedaan.
Programma`s die de laatste maand zijn geinstalleerd verwijderd wat dus geen oplossing heeft geboden.
Optie 2 is geen optie want hij is gewoon echt stuk. Na ongeveer 7 keer de melding te hebben weggeklikt verdwijnt de melding wel maar je kan vervolgens niet en windows+E intikken want dan is de melding er weer.
Kortom hardnekkig probleem en ik weet niet wat het veroorzaakt heeft.. Wat jij aangeeft heb ik ook wel op internet gelezen maar lees een de opties door die ik geprobeerd heb.

In ieder geval bdankt voor je reactie.
Oud 13 november 2008, 23:40   #4
Anacho

Anacho's schermafbeelding

Standaard

Probeer eens een systeemherstel naar een herstelpunt voor de datum dat dit begon.
Oud 14 november 2008, 06:55   #5
EDJ

Standaard

Dat heb ik al gedaan. Staat ook vermeld bij mijn eerste post
Oud 14 november 2008, 10:16   #6
Anacho

Anacho's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EDJ Bekijk bericht
Dat heb ik al gedaan. Staat ook vermeld bij mijn eerste post
Idd, sorry, overheen gelezen.
Oud 14 november 2008, 16:47   #7
turn

turn's schermafbeelding

Standaard

weet niet zeker of dit wat is, maar mss iemand anders wel.

dvd van vista er in en een herstel uitvoeren (vanauit boot ??)

mss van tevoren ook data veilig stellen, dit zal met verkenner niet lukken maar je kan altijd
(tijdelijk) een alternatieve verkenner instaleren.
explorerer2 / total comander / etc etc
Oud 14 november 2008, 19:14   #8
EDJ

Standaard

@Turn
Ook deze optie heb al geprobeerd. Ik ben van mening zonder en andere verkenner te installeren dat je windows ook moet werken.

Jammer dat niemand van de forum gebruikers dit probleem heeft gehad en het heeft weten op te lossen.
Oud 14 november 2008, 20:36   #9
erikdenhouter

erikdenhouter's schermafbeelding

Standaard

Misschien de
Code:
SFC  /verifyonly
optie eens proberen, gewoon om te zien of het wat vind.
Repareren doet het dan nog niet.

Open de command prompt wel met een rechtsklik en kies starten als administrator.

http://www.howtogeek.com/howto/windo...-system-files/
erikdenhouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2008, 22:26   #10
EDJ

Standaard

@erik
sfc /scannow had ik gedaan die inderdaad beschadigde bestanden vond alleen wilde hij ze niet repareren. Geen idee hoe ze corrupt geraakt konden worden.
Smorgens op de pc gezeten en niets aan de hand. Pc uit gezet (zonder software geinstalleerd te hebben) en daarna smiddags pc aan deze problemen.
In dit geval zou verifyonly dezelfde scan doen zonder iets te herstellen. Maar met scannow zit de optie automatisch herstellen die het niet deed.
Dus deze optie werkt helaas niet

The most useful command is just to scan immediately, which will scan and attempt to repair any files that are changed or corrupted. You can run that command with this command:

sfc /scannow

Alternatively, you can just choose to verify a particular file, or you can do a verify only, which will check but not repair anything. Here's an example:

Laatst gewijzigd door EDJ : 14 november 2008 om 22:27 Reden: toevoeging
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten