Ga terug   Computer Idee Forum > Software > Virussen

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 4 November 2008, 18:40   #1
anoniem34791
Guest

Exclamation Spyware terminator onveilig?

Hallo allemaal,

Ik zag op de volgende site in de onveilige spyware programma's spyware terminator tegen.
Nu heb ik hem gedownload via de computeridee site. is dit programma nu veilig of niet?
http://www.vragenforum.nl/bv2.php?article=23
  Met citaat antwoorden
Oud 4 November 2008, 18:49   #2
anoniem13576
Guest

Standaard

Ik zie 't niet in de lijst van Rogueremover Pro staan. Dus vermoed dat het programma wel veilig te gebruiken is. Over de kwaliteit wil ik 't niet hebben verder...
  Met citaat antwoorden
Oud 4 November 2008, 19:29   #3
anoniem34791
Guest

Standaard

Slecht programma?

Gebruik meerdere programma's hij vind niet alles, maar dat doen anderen ook niet. alles bijelkaar werkt het wel goed.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 November 2008, 20:16   #4
anoniem27909
Guest

Thumbs down debieus of niet?

Als ik het goed voor heb, staat "spyware terminator" wel op de betreffende lijst als dubieuze antispywaresoftware. Dus verwijderen die handel.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 November 2008, 09:45   #5
anoniem25985
Guest

Standaard

Spyware Terminator werd vroeger op de verdachte lijst gezet, omdat de producent - Crawler - geen al te beste reputatie had op het vlak van adware/spyware en via diverse programma's - in tegenstelling tot wat het beweerde - spyware op de computer zette i.p.v. deze op te ruimen. Later onderzoek heeft uitgewezen dat dit niet het geval was met deze Spyware Terminator en werd dit programma van de "verdachte" lijst geschrapt. Op actuele lijsten zal je dit programma dus niet meer terug vinden als "rogue scanner".

Probleem is alleen dat Vragenforum.nl een beetje (veel) achterblijft als het op het updaten van zijn standpunten aankomt. Dat blijkt niet alleen in dit geval, maar ook in vele andere gevallen. Kijk maar even naar het copyright op de lijst van deze onbetrouwbare scanners : dat is 2005 ... een eeuwigheid in computerland. Vragenforum.nl als bron voor dit soort info, kan je best van je lijstje schrappen Kompleet achterhaald !
  Met citaat antwoorden
Oud 5 November 2008, 16:25   #6
anoniem34791
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kape Bekijk bericht
Probleem is alleen dat Vragenforum.nl een beetje (veel) achterblijft als het op het updaten van zijn standpunten aankomt. Dat blijkt niet alleen in dit geval, maar ook in vele andere gevallen. Kijk maar even naar het copyright op de lijst van deze onbetrouwbare scanners : dat is 2005 ... een eeuwigheid in computerland. Vragenforum.nl als bron voor dit soort info, kan je best van je lijstje schrappen Kompleet achterhaald !
Ja zag al dat het een verouderde site was, maar je weet het maar nooit en daarom dacht ik dat ik het beter maar even kon vragen. Bedankt voor de info.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 November 2008, 18:36   #7
Foo Fighter
Guest

Standaard

Toeval of niet,in de begin periode wist ik al dat het niet deugde.
Spyware Terminator 2 X gebruikt en 2 keer zat ik opgezadeld met Spyware.
Uiteraard onder Crawler toen.

En ook nog eens na ik het cookie van Landings Domain telkens aantrof.
Waarna ik er donder op kon zeggen,dat ErrorSafe er al was,of in aantocht was.

Ook een programma wat ik 3 X probeerde was SuperAntiSpyware.(Free version).
2X ook besmet.
Waar zat de Troyan?
In de Map van S,A,Spyware in :\C
Ook toeval?
Alles van Windowsmarketplace gedownload=toch veilig dacht ik.
Nu ik met NOD32 en Prevx2 werk zou me dit onmogelijk lijken.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 November 2008, 20:45   #8
anoniem34791
Guest

Standaard

Mag er toch van uit gaan dat als een programma via computeridee wordt aangeboden, dat het dan veilig is. Weer een illusie armer.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 November 2008, 21:52   #9
anoniem25985
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gma Bekijk bericht
Mag er toch van uit gaan dat als een programma via computeridee wordt aangeboden, dat het dan veilig is. Weer een illusie armer.
Dit begrijp ik niet helemaal Het is toch veilig, wat is dan het probleem met de download op CID.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 November 2008, 23:17   #10
Foo Fighter
Guest

Standaard

Wat schreef ik kape?
Toen ik nog geen Prevx1 en later2 gebruikte +ESET Smart Security kreeg ik soms wel eens wat mee
van zelfs WindowsMarketplace/Cnet/ of gewoon van Nero.

Nu ziet NOD32 en vooral Prevx2 dat zo snel,dat installeren gewoon niet kan.
Dat is het verschil met 3a4 jaar terug.

Ook nu www.emsisoft.nl met a-squared Anti Malware 4 is gekomen lijkt het weer een stap vooruit met de detectie van allerlei soorten virussen/wormen/Troyans en ga maar door.

Gelukkig een grote vooruitgang,al kan de beste Virusscanner niet zonder een dergelijk programma zoals ik beschreef.
Goed het kost iets,maar geen hoofdbrekens.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten