Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Internet > E-mail

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 31 oktober 2008, 08:26   #1
wear

Standaard E-mail koppelen aan Outlook 2007

Doormiddel van googlen kwam ik erachter hoe ik mijn e-mail moest koppelen aan Outlook 2007. Dat zou alsvolgt moeten:

1. Start Outlook 2007 op. Kies in de menubalk voor Tools (Extra) en vervolgens voor Account Settings...

2. Klik hierna op de button New... (Nieuw) om een nieuw e-mailaccount aan te maken.

3. Kies hier voor de optie Manually configure ... (Serverinstellingen of extra servertypen ...) om de instellingen handmatig toe te passen. Klik op Next (Volgende).

4. Kies voor de optie Internet E-mail en klik op Next (Volgende).

5. Vervolgens moeten alle gegevens betreffende de mailservers voor het versturen en ophalen van e-mail worden ingesteld. Vul uw naam in bij Your Name (Naam) en uw e-mailadres bij E-mail Address. Kies voor het Account Type POP3. Vul voor de inkomende mailserver pop.uwdomein.nl in (waarbij uwdomein.nl vervangen moet worden door uw domeinnaam). Vul voor de uitgaande e-mail (SMTP) de mailserver van uw Internet Provider in: smtp.uwprovider.nl. Bijvoorbeeld: smtp.xs4all.nl als u Internet heeft bij provider XS4ALL. De User Name (Gebruikersnaam) is gelijk aan uw e-mailadres. Klik op Next (Volgende).

6. Het account is nu ingesteld!

Dit heb ik allemaal gedaan, maar toch geeft die een foutmelding aan. Wat doe ik verkeerd? Ik heb mijn naam en e-mail adres ingevuld. Daarna server inkomend heb ik
pop.live.nl (ook pop.hotmail.com geprobeerd) ingevuld, omdat ik een e-mail adres heb met @live.nl. Server uitgaande e-mail heb ik smtp.ziggo.nl, omdat ik bij Ziggo zit. Gebruikersnaam mijn e-mail adres ingevuld en bij wachtwoord mijn wachtwoord. Daarna klik ik op accountinstellingen testen en dan geeft hij 'aanmelden bij server inkomende e-mail... mislukt. En dan krijg ik als ik naar www.live.nl ga en mij aanmeld, een ootlook mail met daarin een test..

Ik hoop dat iemand mij kan uitleggen wat er fout gaat.

Alvast bedankt voor de moeite.
wear is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2008, 09:09   #2
FooBar

FooBar's schermafbeelding

Standaard

Nou, simpel. Behalve dat pop.live.nl en pop.hotmail.com niet bestaat, staat live mail/hotmail niet toe dat je je email in Outlook ophaalt via pop.
Als je toch je mail in outlook wilt hebben, heb je dit nodig: http://www.microsoft.com/downloads/d...c-5e9ea66322d4
FooBar is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten