Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Internet > Verbinding

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 26 oktober 2008, 18:52   #1
Mitch798

Smile Internet delen met 2 pc's via crossover ethernet kabel

Hey iedereen!
Ik heb nu een vraagje: ik heb 2 laptops met een ethernet poort, nu is mijn vraag: kan ik mijn 2 pc's met elkaar aansluiten met een crossover ethernet kabel en zo mijn internet delen via mijn USB modem in 1 van de 2 pc's te steken en deze op 'andere gebruikers delen' zetten?

Alvast bedankt!

Mvg
Mitch798 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2008, 23:29   #2
BlackTiger

BlackTiger's schermafbeelding

Standaard

Ja, maar niet door "andere gebruikers delen" aan te zetten want dat gaat om bestanden en printers. Je zult dan internet delen van windows zelf moeten gebruiken vermits deze dat ondersteunt met usb maar ik dacht het wel.
Draai maar eens de netwerkwizard dan kom je het vanzelf tegen.

Denk er wel aan dat de pc met het usb modem altijd aan moet staan als je met de andere pc wilt internetten.

Feitelijk zijn USB modems nogal erg uit de mode, ik zou dan ook overstappen op een gewone modem/router, is ook weer gemakkelijker om er pc's op aan te sluiten.

-----------------------------
Don't argue with idiots, they will drag you down to their level, and beat you with experience.
BlackTiger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2008, 08:21   #3
Mitch798

Standaard

Bedankt voor je hulp! ik heb het gevonden via de netwerkwizard
Ja,kweeetet, maar we zitten nog voor 1 jaar vast bij een USB modem abonnement...

Bedankt!
Mvg
Mitch798 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2008, 00:44   #4
BlackTiger

Standaard

Je kunt ook zelf gewoon een modem/router kopen, kost ook bijna niets meer tegenwoordig.
Linksys heeft mooie, nog geen 60 euro, om maar iets te noemen.

Dus mocht je wat problemen krijgen met de usb, dan kun je altijd nog iets doen.

Fijn te horen in elk geval dat het gelukt is, veel plezier!

Don't argue with idiots, they will drag you down to their level, and beat you with experience.
Oud 28 oktober 2008, 09:13   #5
dutch-online
Guest

Standaard

en bij een nieuwe provider krijg je wel weer een modem, want zonder is het lastig internetten.

maar geen router dus die kun je gerust zelf kopen
  Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2008, 15:56   #6
The Hunter

The Hunter's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar The Hunter
Standaard

Ik heb een soortgelijke vraag(of hetzelfde) maar dit is hem:
Ik heb naast deze pc 2 andere pc's
Een daarvan heeft een draadloze verbinding met onze router beneden, via een lan-kaart.
Ik heb hier nog diverse pci internet-kaartjes liggen, kan ik bij allebei de pc's een kaartje erbij prikken en zo een internet verbinding maken?

Voor de duidelijkheid: 1 pc met een draadloze(verbonden met router) en normale(verbonden met andere pc)internetkaart. En de andere pc via de draadloze pc(utp kabel ertussen) verbinding laten maken met de router.

Als dit kan, gaat het dan snel?? Hoe snel ongeveer.
Alvast Bedankt!
Grtz. Thomas aka The Hunter
Quad Core 4X 2.4 Ghz, 2X 2 MB L2 CACHE, 2GB OCZ Reaper 1200Mhz, Geforce 9600 GT 512MB GDDR3 RAM. Logitech G11 Toetsenbord, Logitech MX Revolution Laser Muis, Logitech X-530 Speakerset. Windows XP SP3.
The Hunter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2008, 21:50   #7
BlackTiger

Standaard

@Dutch-online: Neen het moet een modem/router zijn want over het algemeen kun je geen usb modem aan een gewone router verbinden, dus met alleen een router heeft hij nog het probleem dat hij die pc moet laten aan staan.

@The Hunter: Ja dat kan.
Hoe snel ongeveer kan ik niet zeggen, zal iets langzamer gaan dan de computer die met zijn draadloze kaart verbinding maakt.
Als je tegelijkertijd van het internet gebruik maakt met die pc's die je op die wijze gaat verbinden, zul je er rekening mee moeten houden dat de snelheid ongeveer opgedeeld gaat worden tussen die pc's. Maar als je een snelle internetverbinding hebt zul je nog genoeg capaciteit overhouden.

Doch waarom moeilijk als het ook makkelijk kan?
Citaat:
kan ik bij allebei de pc's een kaartje erbij prikken en zo een internet verbinding maken?
Waarom dan niet gewoon bij die ene pc wat je nog wilt verbinden ook een draadloos netwerkkaartje erbij prikken en die dan rechtstreeks verbinding met die draadloze router laten maken waarmee die andere pc verbinding maakt? Draadloze kaarten kosten ook niks meer tegenwoordig.

Oud 30 oktober 2008, 08:48   #8
The Hunter

The Hunter's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar The Hunter
Standaard

Ja dat wist ik ook, maar ik dacht ik heb er toch nog een paar liggen en ik wil natuurlijk zo weinig mogelijk uitgeven. (ben 15, dus ik verdien niet echt veel xD)
Quad Core 4X 2.4 Ghz, 2X 2 MB L2 CACHE, 2GB OCZ Reaper 1200Mhz, Geforce 9600 GT 512MB GDDR3 RAM. Logitech G11 Toetsenbord, Logitech MX Revolution Laser Muis, Logitech X-530 Speakerset. Windows XP SP3.
The Hunter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2008, 15:37   #9
BlackTiger

Standaard

Oh op die manier, maar oke ik heb volgens mij ook al draadloze kaartjes zien liggen voor 10 euro of in elk geval maximaal 15 euro. Maar ik begrijp dan de keuze wel.
Succes alvast!

Oud 1 januari 2009, 23:47   #10
moeti

Standaard

Hallo,
Misschien stel ik nu wel weer de zelfde vraag maar ik heb 2 computers en die wil ik graag direct met elkaar verbinden om 1 daarvan als opslag zeg maar te gebruiken en om er een printer op aan te sluiten.
Nu heb ik gehoord dat je een kabel daartussen moet zetten maar moet ik dan ook nog iets in de computer zelf veranderen.
En hoe heet die kabel die ik daar tussen moet zetten.
Alvast bedankt.
Groetjes Ina
moeti is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten