Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Software > Software Overige

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 13 september 2008, 13:45   #1
wear

Standaard Excel importeren naar Word

Momenteel ben ik op zoek naar een manier hoe ik Excel bestanden kan importeren naar Word. Ik wil het niet via kopiëren en plakken doen, maar daadwerkelijk importeren. Wie weet hoe dit moet?

Daarbij, als ik namelijk de sheet kopieer in Excel en deze plak naar Word dan staat iets minder dan de helft er niet op. Die valt buiten de pagina. Dit komt omdat het bestand ietsjes te groot is voor een A4 waarschijnlijk, maar als ik het in Excel wil afdrukken, dan is maar een heel klein beetje niet zichtbaar op de hele A4. Waarschijnlijk is het wel zichtbaar als ik het importeer?

Daarnaast heb ik nog een vraagje. Mocht het alsnog erbuiten vallen, hoe kan ik ervoor zorgen dat ik de beeldinstellingen van die pagina waar het excel sheet op komt draait, maar dat de pagina nummering wel gelijk blijft en niet ook mee draait..

Ben beniewd naar jullie antwoord. Alvast bedankt.
wear is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2008, 15:08   #2
leootje

Standaard

Open Word en klik op help. Voer nu eens in Excel importeren.

Misschien vind je hier de oplossing.
leootje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2008, 18:53   #3
wear

Standaard

Hoi Leootje,

Helaas kon ik het niet vinden. Wellicht iemand anders die mij kan helpen?
Oud 13 september 2008, 20:36   #4
Obelix71

Obelix71's schermafbeelding

Standaard

welke Word/Excel versie wordt gebruikt?

Als het net te veel info is om op 1 pagina af te drukken, is het in Excel mogelijk om aan te geven dat het op 1 pagina afgedrukt moet worden. Excel is dan creatief genoeg om met lettergrootte te gaan 'spelen'. Ook kan met marges nog wat gesleuteld worden om e.e.a. leesbaar te houden. Voor zover de vraag over Excel.

Er zit volgens mij een functie in Word waarbij je kunt kiezen voor het plakken van een koppeling. Mogelijk dat daarmee wel alle info wordt overgenomen en je met wat creatieve handelingen alles wel goed in Word krijgt.

Als het niet zichtbaar is op een A4, waarom denk je dat het dan wel goed zou gaan bij importeren in Word?

Is het niet handiger om een blanco pagina op te nemen in het Word document en de gegevens vanuit Excel te printen (met juiste paginanummer) en dit later tussen te voegen??
Obelix71 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2008, 15:19   #5
wear

Standaard

Bedankt voor je info. Het gaat om office 2007. Ik weet niet of het importeren beter is dan plakken, maar dat dacht ik..

Verder.. Hoe kan ik ervoor zorgen dat Excel weet dat hij het op één pagina moet printen.. Later de pagina bijvoegen is natuurlijk een optie, maar ik heb liever dat het in mijn Word document wordt toegevoegd. Dan heb ik alles in één pakket en klopt de nummers pagina en staat die precies op de goede plek..
Oud 14 september 2008, 15:33   #6
Obelix71

Standaard

Ik heb Excel2003, weet dus niet (zeker) of het ook zo werkt in 2007. Kopieer wat je nodig hebt in Excel en kies in Word voor "plakken speciaal". Ik kan dan kiezen voor "plakken" of "koppeling plakken"; kies voor de laatste optie. Geef aan dat het gaat om een "Microsoft Office Excel werkblad object". Het Excelspreadsheet wordt geplakt in Word als figuur en daarvan kun je grootte aanpassen.
Oud 14 september 2008, 19:42   #7
wear

Standaard

Ik heb het gedaan, het werkt! Dankjewel. Nog een ander vraagje.. Als ik nu die sheet wil aanpassen, moet ik twee keer er op klikken en dan wordt excel geopend en daar kan ik het dan aanpassen. Alleen als het in excel is aangepast, hoe krijg ik het dan ook in dat word document te zien?
Oud 14 september 2008, 20:16   #8
Obelix71

Standaard

Heb het even snel getest. Heb de gegevens gewijzigd in het originele Excelbestand. Vervolgens Word geopend. Door koppeling worden wijzigingen automatisch aangepast. Kwestie van zelf een keer proberen.
Alternatief in Word is, mogelijk, om te kiezen onder "bewerken" voor "koppelingen bijwerken".
Ik weet niet of/waar Word/Excel de wijzigingen opslaat als je dubbelklikt en dan aanpassingen doet.

Laatst gewijzigd door Obelix71 : 14 september 2008 om 20:19
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten