Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows Vista/Windows 7

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 17 augustus 2008, 17:13   #1
Jordyman

Jordyman's schermafbeelding

Standaard Bootmgr ontbreekt

Bij het opstarten van Windows Vista Home Premium (merk: Compaq Presario SR5325NL) krijg ik de volgende mending:

Starting up ...
bootmgr ontbreek
Druk Ctrl+Alt+Delete om opnieuw op te starten

Hier kan ik niet verder komen, via Recovery Manager kan ik alleen kiezen voor systemherstel (tijdens systeemherstel worden de fabrieksinstelleingen van de computer herstelt) en computercontrole (gebruik Hardware Diagnostics om een diagnose van bijvoorbeeld het computergeheugen en devaste schijf te maken).

Via Google naar het bericht gezocht en de oplossingen die er op waren gevonden. Het kwam er volgens mij op neer dat de Vista (installatie) DVD in de dvd speler moet en dan bij het opstarten laten repareren. Bij de pc was geen (installatie) disc meegeleverd. Ik heb zelf 2 recovery disks moeten maken. Met beide recovery disks kom ik niet verder dan de Recovery Manager. Ook via Ubuntu 8.04 LTS Desktop Edition, die ik als dual-boot heb, kan ik niet op de harde schijf raken.

12 augustus begon het probleem, 11 augustus heb Iobit Smartdefrag 6.0 (defragmentatie programma, uitgevoerd), Super Antispyware (anti spyware programma) en Timeleft (aftelklok) geïnstalleerd. Die laatste er weer af gehaald omdat deze niet echt zin had. Ook was mijn pc aan het back-uppen. Back-up halverwege afgebroken omdat het me te lang duurde (hij was bezig met muziek die ik al op een externe harde schijf had staan).

PS: De genoemde software worden aangepunt in Computer Idee Nr17, hebben misschien meer mensen het probleem nadat ze er iets van hebben geïnstalleerd?
Jordyman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2008, 09:28   #2
Wanderer

Standaard

Haal hier de losse Vista herstelconsole op.

http://www.divshare.com/download/3557861-fcb

Probeer "Starup Repair",zie afb.

Greetz
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg vista-recovery.JPG‎ (26,4 KB, 43x gelezen)
Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2008, 13:59   #3
Jordyman

Standaard

Ik vond nog iets dat misschien van pas kan komen:
http://neosmart.net/blog/2008/window...disc-download/

Welke moet ik nu kiezen...
Oud 18 augustus 2008, 14:23   #4
Wanderer

Standaard

Het is hetzelfde bestand,alleen heb ik een directe download gevonden i.p.v. dat torrent gedoe

Greetz
Oud 19 augustus 2008, 20:24   #5
MarcelB

Standaard

Dit euvel treed bij mij ook vaker op. Met name als ik de PC in de screensaver-modus direct afsluit door de "stekker" eruit te trekken. Dan neem ik mij niet de moeite om correct af te sluiten. Hup, meteen de stroom uit...

Als je de dag erna een koude start hebt, krijg je die melding ook. Een paar keer op de RESET-knop drukken en Vista start dan opeens gewoon door.

Voor mij geen onbekend probleem. Komt echt zelden voor! Als je correct afsluit, mag dit probleem eigenlijk niet voorkomen.

Gr.

Laatst gewijzigd door MarcelB : 19 augustus 2008 om 20:27
MarcelB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2008, 23:19   #6
Jordyman

Standaard

Vista wil nog steeds niet normaal opstarten en afsluiten deed ik altijd via het start menu...
Vanaf die Vista Recovery Disc opstarten wil ook niet lukken, ik heb ik BIOS de Boot Device Priority aangepast (CD-ROM bovenaan). Ik zoek nog even verder. Misschien weten ze in een computer speciaalzaak de oplossing?
Oud 27 augustus 2008, 06:51   #7
Wanderer

Standaard

Citaat:
Vanaf die Vista Recovery Disc opstarten wil ook niet lukken
Hoe heb je die vista iso op cd gezet?De iso dient niet te worden uitgepakt,maar je moet die als "image" branden.

In Nero b.v. via Nero BurningRom > Recorder > Burn Image.
Citaat:
ik heb ik BIOS de Boot Device Priority aangepast (CD-ROM bovenaan)
Heb je na deze wijziging het bios wel afgesloten met Save & Exit?

Greetz
Oud 28 augustus 2008, 10:15   #8
Jordyman

Standaard

Ik heb denk ik die iso gewoon op de cd gezet. Met Ubuntu. Ik zal het ff met mn oude pc proberen, die is traag maar er staat Nero op. En het BIOS afgesloten met F10 (save & exit).
Oud 28 augustus 2008, 13:16   #9
Jordyman

Standaard

Die Recovery Disc werkt nu. Vanaf de CD geboot en daarna Repair your computer. Bij System Recovery Options zie ik geen enkele Operating System. Ik heb gewoon op next gedrukt, daarna Startup Repair.

Het volgende bericht verschijnt: ''Restart your computer to complete the repairs. To restart immediately, click Finish. If reapairs were successfull, Windows will start correctly. If repairs were not successfull, Startup Repair might run again to continue fixing your computer."

Aangezien hij geen OS heeft gevonden is er niks gebeurd. Ik heb daarna eens met "Load Drivers" gebprobeerd. Toen ik bij Computer keek vond ik 4 Hard Disk Drives.
Op Local Disk C: waar Windows Vista geïnstalleerd zou moeten zijn is niks te vinden... De schijf is leeg? (ik vind 2 mappen: Temp (20kb) en Windows(0kb)). Verder heb ik Local Disk D:, 29 GB voor documenten; FACTORY_IMAGE E:, de fabrieksherstelschijf; Boot X:, waarop Ubuntu staat.

Windows Vista schijnt weg te zijn...?

Laatst gewijzigd door Jordyman : 28 augustus 2008 om 13:22
Oud 28 augustus 2008, 14:59   #10
erikdenhouter

erikdenhouter's schermafbeelding

Standaard

Misschien dat dit je info geeft:
http://support.microsoft.com/?scid=k...927392&x=9&y=8
erikdenhouter is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools