Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Onderdelen

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 16 augustus 2008, 15:27   #1
boilman

boilman's schermafbeelding

Standaard Dell Dimension 3100 'upgraden'

Ik heb één á twee jaar geleden een pc gekocht, een Dell Dimension 3100. Ik was in die tijd niet echt een game-freak, geef mij een paar oudere spellen en ik was wel tevreden.

Maar de laatste tijd is daar verandering in gekomen. Ik heb de Orange Box gekocht, en zit nu al te wachten op Spore.

Goed, het punt zie je al aankomen: ik heb enkel Intel dingen op mijn PC. Intel Graphics, Intel RAM, etc.

Nu weet ik niet al te veel af van hardware en zo, dus het leek me verstandig het hier te vragen.
1:Hoe kan ik de precieze hardware gegevens van mijn PC ophalen, zodat ik precies weet wat erin zit en wat er bij kan?

2:Ik heb begrepen dat de Dimension 3100 alleen grafische kaarten van 'pci express 1.0 x1' kan gebruiken. Kan ik hiervoor een goede videokaart krijgen die modernere spellen ondersteunt, zoals Team Fortess2, Spore, Halflife EP2, etc. Zo niet, is er een manier om dit wel te doen?

3:Bij iets nieuwere spellen (lees: Halflife EP1 en verder) heb ik som een gigantische last van lag. Heel snel al. Zou ik dit compleet kunnen oplossen mt een groter RAM geheugen, of heb ik meer nodig?

4:Stel dat ik al dez dingen gekocht heb, zijn er dan dingen waar ik tegenaan kan lopen, zoals dat mijn PC niet opstart omdat ik geen drivers geinstalleerd heb, of omdat mijn Intel dingen nog niet geblokkeerd zijn?

5:Wat, als ik vooral grafische kwaliteit en lag wil verhelpen, kan ik dan het beste kopen? Alleen een nieuwe grafische kaart en RAM, of nog meer? En welke kan ik dan het beste kopen?

6:Ik hoef geen Crysis op de hoogste kwaliteit te draaien, maar als ik deze dingen upgrade, is het het dan aard, of zal het verstandiger zijn gewoon een nieuwe PC te kopen?

Voor degene die mijn vragen kan beatwoorden: alvast bedankt.
boilman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2008, 17:31   #2
dutch-online
Guest

Standaard

met je Tag nr kun je bij Dell precies zien wat er in je computer zit

dit nr staat meestal achterop de PC

http://support.euro.dell.com/support...=nl&l=nl&s=gen

en ook bij de officiele aankoop papieren zit een lijst met wat er gekocht is.

Laatst gewijzigd door dutch-online : 16 augustus 2008 om 17:34
  Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2008, 22:48   #3
turn

turn's schermafbeelding

Standaard

kijk hier ook ff voor tooltjes waarmee je kan kijken wat er in zit

http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=49972
Oud 17 augustus 2008, 00:23   #4
boilman

Standaard

Ah, bedankt. Ik heb de volgende hardware in mijn PC.

Oh, en dit is een directe link naar mijn type computer. Als het ergens voor nodig is.
[Link weggehaald omdat het toch nik waardevols liet zien]

En, wat denken jullie? Over mijn andere vragen, bedoel ik?

Laatst gewijzigd door boilman : 17 augustus 2008 om 12:46
Oud 17 augustus 2008, 06:57   #5
dutch-online
Guest

Standaard

met zo,n link kun je alleen zelf zien wat er in je computer zit, dus daar kan niemand wat mee,
verder wel handig, want je kunt als er al wat is aangepast de huidige inhoud zien + de originele configuratie , en dat kan niet met die andere tooltjes.

extra geheugen kan er vermoedelijk wel bij, vaak ook wel een betere grafische kaart,
wat zit er nu in als grafische kaart , of is hij onboard .

Laatst gewijzigd door dutch-online : 17 augustus 2008 om 07:01
  Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2008, 12:48   #6
boilman

Standaard

Ik heb er nooit wat aan verandert, dus de originele configuraite is precies gelijk aan de huidige. Op een extra harde schijf na dan.

Maar goed, ik kan dus gewoon een beter RAM geheugen kopen? Een grafische kaart koop ik zoiezo, maar meer RAM werkt wel tegen lag ook, toch? Want dan moet ik die ook zeker halen.
Oud 17 augustus 2008, 13:34   #7
obi-wan-kenobi

obi-wan-kenobi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boilman Bekijk bericht
2:Ik heb begrepen dat de Dimension 3100 alleen grafische kaarten van 'pci express 1.0 x1' kan gebruiken. Kan ik hiervoor een goede videokaart krijgen die modernere spellen ondersteunt, zoals Team Fortess2, Spore, Halflife EP2, etc. Zo niet, is er een manier om dit wel te doen?
Nee, er is geen manier om een voor dit soort spellen fatsoenlijke videokaart in het systeem te stoppen, zonder het moederbord te vervangen. Daarvoor had je indertijd een Dimension 5100 of beter moeten aanschaffen, want die beschikt nl. wel over een PCI-e x16 videoslot voor grafische kaarten.

Ik zou als ik jou was maar voor een compleet nieuw systeem gaan, waarvan de componenten specifiek afgestemd zijn op gaming. Als je een budget hiervoor opgeeft, kunnen we wel wat voor je samenstellen.
obi-wan-kenobi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2008, 15:58   #8
boilman

Standaard

Een budget? Nou, het moet niet al te gek worden, ik heb tenslotte geen echte baan en ben nog minderjarig. Geld is dus niet iets waar ik veel van over heb.

Zou zo'n 500-750 euro een goed budget vormen? Of zou het goedkoper/duurder moeten?
Oud 17 augustus 2008, 23:02   #9
obi-wan-kenobi

obi-wan-kenobi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boilman Bekijk bericht
Zou zo'n 500-750 euro een goed budget vormen?
Voor 750 euro kun je tegenwoordig al best iets heftigs neerzetten (zie voorbeeldje hieronder). Voor minder kun je ook al wat redelijks krijgen, dus als je weet hoeveel je kwijt kunt zijn, kunnen we wel kijken wat er mogelijk is in jouw geval.

obi-wan-kenobi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2008, 13:41   #10
boilman

Standaard

Ok, da's goed nieuws. Ik zie meestal mensen met een budget van 1200 euro die dan nog niet tevreden zijn, dus ik dacht dat ik veel duurder uit zou zijn :P

Zal ook eens rondkijken op de site waar je die samenstelling vandaan hebt.
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten