Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows Vista/Windows 7

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 25 June 2008, 22:15   #1
anoniem30375
Guest

Question Slaapstand

In de hoop dat ik in het juiste topic plaats het volgende. Ik heb een nieuwe pc met vista home premium erop. Werkt tot nu toe heel behoorlijk, al zoek ik me af en toe de rambam, (maar vooruit ik vind het op een gegeven moment wel weer een keer) maar er is 1 ding waar ik ook na lang zoeken op het internet niet achter kom.
Op een gegeven moment gaat de pc in de slaapstand. Leuk...maar ik krijg hem daar met geen mogelijkheid meer uit. De muis en het toetsenbord (draadloos van logitech) schakelen als het ware ook uit. (alle lampjes zijn uit) Het enige wat ik nog kan doen is een reset met als gevolg dat alles natuurlijk weer opnieuw op moet starten en ik natuurlijk altijd eerst weer de melding 'windows is niet goed afgesloten (blablabla enz) krijg.
Natuurlijk is het uitschakelen van de slaapstand een optie maar ik zou eigenlijk graag willen dat de slaapstand gewoon werkt.
Heeft iemand hier een oplossing voor?

Bij voorbaat hartelijk dank!
  Met citaat antwoorden
Oud 25 June 2008, 22:22   #2
anoniem21751
Guest

Standaard

Je vraag kan ik niet beantwoorden.
Sorry!

Maar ik kan je wel vertellen dat je in het goede sub-forum zit
  Met citaat antwoorden
Oud 25 June 2008, 22:34   #3
anoniem30375
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linkforsoad Bekijk bericht

Maar ik kan je wel vertellen dat je in het goede sub-forum zit
Wel...dat is in ieder geval mooi meegenomen
Nu nog hopen dat er iemand een oplossing voor me heeft.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 June 2008, 01:11   #4
anoniem32261
Guest

Standaard

Kies configuratiescherm => energiebeheer... daar kun je alles instellen.
groet Mars
  Met citaat antwoorden
Oud 26 June 2008, 11:36   #5
anoniem32267
Guest

Standaard

Volgens mij is het bij veel computers voldoende om heel kort even de aan- en uitknop in te drukken.

En anders kun je het inderdaad instellen waar Mars zegt.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 June 2008, 14:03   #6
anoniem30375
Guest

Standaard

Het indrukken van de aan/uit knop zou inderdaad moeten werken maar werkt niet. Bij mijn vriend die exact dezelfde pc heeft werkt dat wel. Bij energiebeheer heb ik alles al nagekeken, wijzigingen aangebracht maar niets helpt. Momenteel heb ik alles weer gezet zoals het stond (identiek aan de pc van mijn vriend bij wie het dus wel goed werkt) en het probleem blijft.
Ik heb voorlopig de slaapstand maar even uitgeschakeld maar eigenlijk wil ik gewoon dat het werkt aangezien de pc hier zo ongeveer de gehele dag aanstaat.
Weer bedankt voor het meedenken, meer suggesties zijn uiteraard welkom.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 June 2008, 22:58   #7
anoniem32074
Guest

Standaard

Heb je recent de Schijfopruiming van Windows gebruikt?
Daar staat nl. de optie "sluimerbestand" opruimen tussen. In dos-termen het bestand "hyberfil.sys".
Dat bestand is net zo groot als je intern geheugen en kan enkele GB's groot zijn.
Als je dat aangevinkt hebt, heb je ook meteen de slaapstand van Windows verwijderd.
En werkt de slaapstand niet meer naar behoren...

Greetings...
  Met citaat antwoorden
Oud 30 June 2008, 10:35   #8
anoniem17231
Guest

Standaard

sluimerstand is sluimerstand en geen slaapstand

wat wel zo is, als je sluimerstand bestanden verwijdert worden als je sluimerstand instellingen overgezet naar slaapstand.....

ik ken het, heb me laptop al 2 keer opnieuw mogen installeren omdat ik sluimerstand had verwijderd ^_ ^
  Met citaat antwoorden
Oud 1 July 2008, 13:25   #9
anoniem30375
Guest

Standaard

Dank voor het reageren, maar nee, ik heb de schijfopruiming niet gebruikt. (er valt nog niet zoveel op te ruimen op een pc van 1 ½ week oud )
Heb de drivers van mijn muis er al afgegooid omdat ik dacht dat het daarmee te maken had maar helaas, ik krijg hem nog steeds niet uit de slaapstand.
Iemand nog suggesties?
  Met citaat antwoorden
Oud 1 July 2008, 14:40   #10
anoniem14945
Guest

Standaard

Met muis en/of toetsenbord hoor je een pc niet uit de slaap/sluimerstand te krijgen. Dat zou toch echt met een simpele druk op de aan/uit knop moeten gebeuren.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten