Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows NT/2000/XP

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 30 May 2008, 22:30   #1
anoniem31834
Guest

Standaard Alles kwijt XP Update

Hallo,

Ik had dit in een verkeerde rubriek gepost.

Een vriend van had een niet legale versie XP en besloot een legale versie te installeren. hij deed de CD in de PC deze gaf aan geadviseerd Update klikt oké. Programma begint. na afloop bleef hij vragen opstarten van CD of normaal.

uiteindelijk begon hij weer halverwege de 1e installatie dus opnieuw en uiteindelijk starte hij ook op. tot zover mooi. Dus niet want alle programma's zijn weg Office niet meer terug te vinden geen afbeeldingen meer geen documenten.

Geprobeerd systeemherstel doch dat werkt ook niet kon niet verder terug dan naar de nieuwe installatie.

Internet werkt wel weer maar de instellingen voor internet moeten we nog opzoeken .

Ze zijn erg onthand omdat er veel foto's opstonden van hun pas overleden zoon. Nee inderdaad ze hadden geen backup gemaakt en ik had er ook niet aan gedacht omdat ik van mening was dat je een programma altijd weer kan verwijderen maar dat lukt dus met deze XP niet. vorige besturing was ook XP
wie kan me advies geven.
Met vr groeten
Han
Wie kan me helpen.
  Met citaat antwoorden
Oud 31 May 2008, 09:48   #2
anoniem26473
Guest

Standaard

Zie je de oude accounts nog wel onder documents & settings staan?
Zoja, dan zou dit wellicht kunnen helpen: http://support.microsoft.com/kb/308421
En laat ze een extern schijfje erbij kopen, en daar in het vervolg backups op maken. Achteraf gezien is 70 euro een betrekkelijk kleine investering tegen dergelijke rampen.

http://tweakers.net/pricewatch/15521...00e-500gb.html
  Met citaat antwoorden
Oud 31 May 2008, 10:22   #3
anoniem31485
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Motorhan Bekijk bericht
Hallo,

Ik had dit in een verkeerde rubriek gepost.

Een vriend van had een niet legale versie XP en besloot een legale versie te installeren. hij deed de CD in de PC deze gaf aan geadviseerd Update klikt oké. Programma begint. na afloop bleef hij vragen opstarten van CD of normaal.

uiteindelijk begon hij weer halverwege de 1e installatie dus opnieuw en uiteindelijk starte hij ook op. tot zover mooi. Dus niet want alle programma's zijn weg Office niet meer terug te vinden geen afbeeldingen meer geen documenten.

Geprobeerd systeemherstel doch dat werkt ook niet kon niet verder terug dan naar de nieuwe installatie.

Internet werkt wel weer maar de instellingen voor internet moeten we nog opzoeken .

Ze zijn erg onthand omdat er veel foto's opstonden van hun pas overleden zoon. Nee inderdaad ze hadden geen backup gemaakt en ik had er ook niet aan gedacht omdat ik van mening was dat je een programma altijd weer kan verwijderen maar dat lukt dus met deze XP niet. vorige besturing was ook XP
wie kan me advies geven.
Met vr groeten
Han
Wie kan me helpen.
ff nadenken over wat ik lees.
veel foto's van overleden zoon, gewoon gaan updaten zonder back-up.
is dat dan al niet amateuristisch?
altijd dien je back-ups te maken voor je grote softwarematige bewegingen gaat uitvoeren.
en van je overleden zoon zowiezo,
maar ik begrijp dat misschien door de emotie's het vergeten is,

hoeveel harde schijven zijn er in deze pc?
en hoeveel partitie's?
hopen dat de foto's niet in mijn afbeeldingen stonden.
die wordt als je upgrade waarschijnlijk overgeschreven.
mijn documenten wordt dan opnieuw aangemaakt.

en wat couch_potato al zei,
Zie je de oude accounts nog wel onder documents & settings staan?
mocht er iets gelukt zijn vertel het dan,
als je 1 schijf hebt met 1 partitie:
deze hdd niet meer gebruiken,
een andere hdd er bij in plaatsen.
windows installeren op de nieuwe hdd.
in nieuwe windows zoeken naar namen van de afbeeldingen in deze computer.

zoek ook in deze computer naar windows_old.
de kans is groot dat documents and setting opnieuw is neergezet en overschreven door de upgrade.
mappen als mijn documenten zitten ook in all users.
check zowiezo alle gebruikers mappen
als je de foto's in een map op de schijf geplaatst had, ipv een map die in documents en settings staat zoals mijn documenten en mijn afbeeldingen, dan waren ze waarschijnlijk nog te benaderen geweest,

alles wat windows normaal ook installeerd, wordt bij een upgrade overgeschreven,
de mappen:
Windows, Documents&Settings, Program Files
succes en sterkte

Laatst gewijzigd door erix : 31 May 2008 om 10:32
  Met citaat antwoorden
Oud 31 May 2008, 11:31   #4
anoniem26138
Guest

Standaard

Maar mensen, het is niet een installatie waarbij geformatteerd is, dus als EERSTE advies:

Voor grootse herstelkans plaats je de schijf in een andere machine zodat er niet meer naar deze schijf geschreven hoeft te worden.
Indien te veel werk of onmogelijk, DOE DAN ZO WEINIG MOGELIJK op die schijf.

Iinstalleer een recovery programma. zoals PC Inspector File Recovery, en kijk of die nog iets kan vinden.

http://www.pcinspector.de/Sites/file...htm?language=1

Stonden er maar een paar foto's op die schijf, dan zou ik de hoop wat sneller opgeven, maar als het om Gigabites gaat, dan wellicht dat er nog wat over is, want de ruimte waar eerst de programma's stonden (die nu weg zijn) wordt misschien eerder opgesoupeerd dan de ruimte waar gebruikersdata stond.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 31 May 2008 om 11:52
  Met citaat antwoorden
Oud 31 May 2008, 11:34   #5
anoniem18126
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erix Bekijk bericht
ff nadenken over wat ik lees.
veel foto's van overleden zoon, gewoon gaan updaten zonder back-up.
is dat dan al niet amateuristisch?
altijd dien je back-ups te maken voor je grote softwarematige bewegingen gaat uitvoeren.
en van je overleden zoon zowiezo,
maar ik begrijp dat misschien door de emotie's het vergeten is,
@erix, deze persoon zoekt hulp bij een voor hun ernstig probleem, met hele nare gevolgen.
Ik vind het dan ook niet erg gepast ze hun "fouten" nog even onder de neus te wrijven, dat had hij zelf al door.
Van iemand zoals jij, die zich blijkbaar veel met de emotionele kant van mensen bezighoud(gezien je posts in "jullie mening") had ik dit niet verwacht
  Met citaat antwoorden
Oud 31 May 2008, 17:42   #6
anoniem31485
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anacho Bekijk bericht
@erix, deze persoon zoekt hulp bij een voor hun ernstig probleem, met hele nare gevolgen.
Ik vind het dan ook niet erg gepast ze hun "fouten" nog even onder de neus te wrijven, dat had hij zelf al door.
Van iemand zoals jij, die zich blijkbaar veel met de emotionele kant van mensen bezighoud(gezien je posts in "jullie mening") had ik dit niet verwacht
ff hoe je nu persoonlijk wordt,
ik reageer op een bericht,
niet tegen de moeder van de overleden persoon zelf maar tegen een vriend van een vriend die daar zonder na denken een illegale windows is gaan updaten/upgraten.
dus als je op dit forum komt om moedertje te spelen, heb ik liever niet meer dat je op mijn berichten reageerd.
zelf kan ik goed bepalen om iets duidelijk uit te leggen.
jouw zie ik geen hulp bieden, alleen commentaar leveren.
verder hoef je mij niet te bemoederen.
groeten.
  Met citaat antwoorden
Oud 31 May 2008, 17:58   #7
anoniem31485
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erikdenhouter Bekijk bericht
Maar mensen, het is niet een installatie waarbij geformatteerd is, dus als EERSTE advies:
zie upgraden ook maar als een installatie,
alhoewel ik mij nu eigenlijk afvraag of je windows xp naar windows xp naar dezelfde versie kan upgraden.
er werd geupgrade naar een legale versie werd er gemeld.
upgrade is wat anders dan een update.
bij een upgrade worden alle persoonlijke instellingen overgeschreven.
bij een update niet.

daarbij komt dat je altijd een back-up moet maken, als je je bestanden veilig wilt houden.
bestanden van dergelijk nivo met veel emotionele waarde,
ook kan je hdd crashen, ben je ook de hele zooi kwijt als je het op die hdd hebt staan en nergens anders.
eigenlijk moet je vanaf nu altijd belangrijke bestanden direct op een cd branden of op een stick zetten.
daarom vindt ik persoonlijk dat je, zeker een pc van een ander die er misschien niet zo van op de hoogte is, voorzorgsmaatregelen in acht te nemen,
anders help je mensen van de wal in de sloot.
dan heb je er te weinig ervaring mee om iemand anders te helpen en breng je mensen schade toe, ook als dat niet je bedoeling was is dat toch vervelend.
misschien lijkt of klinkt dat bot, maar zo zit het.
sorry als ik iemand geraakt heb, maar de waarheid is soms hard.

Laatst gewijzigd door erix : 31 May 2008 om 18:05
  Met citaat antwoorden
Oud 31 May 2008, 18:15   #8
anoniem31485
Guest

Standaard

ook is het zo dat die illegale versie nooit 100% waterdicht kon zijn ten opzichte van je beveiliging.
windows zonder essďentiele updates wordt steeds meer open.
dus als je nu een xp uit 2001 installeerd,
niet update,
wel een virusscanner en firewall installeerd,
je binnen een half jaar problemen hebt.
dus of deze windows geupgrade is in een schone omgeving is ook de vraag.
zo zijn er veel meer dingen die je moet weten,
het lijkt soms zo simpel, maar veel dingen hangen samen.
  Met citaat antwoorden
Oud 31 May 2008, 18:19   #9
anoniem13787
Guest

Standaard

Wanneer je een niet legale versie legaal wil maken , kun je gewoon de legale code invoeren in je niet legale versie , pakt deze code niet , dan kan je via telefoon met microsoft nederland de boel legaal maken.
  Met citaat antwoorden
Oud 31 May 2008, 18:40   #10
anoniem31485
Guest

Standaard

een licentie kopen bedoel je?
ja kan ook, maar hoe is de schade nu?
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten